122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Asura

Asura nagłówek

"Intelekt, nie mięśnie, zmieni świat."

Mali Asurowie są najbystrzejszym ludem Tyrii. Zapytajcie, na pewno wam odpowiedzą. Kiedyś byli niezaprzeczalnymi mistrzami podziemnej cywilizacji, ale pojawienie się Wielkiego Niszczyciela (zapowiadającego przebudzenie Starożytnego Smoka Primodorusa), zmusiło ich do wyjścia na powierzchnię.

Od momentu przybycia na powierzchnię, ta długoucha rasa nadal się rozwijała. Początkowo pomieszkiwali w ruinach na Tarnished Coast, jednak ich mistrzostwo władania sekretnymi sztukami, pozwoliło im zbudować dla siebie miejsce w nieznanym świecie. Obecnie ich technologię można spotkać w każdym zakątku kontynentu, a pozostałe rasy darzą Asurów zasłużonym szacunkiem. Pomimo tylu sukcesów, rozwojowi Asurów zagrażają konflikty wewnętrzne, zadufanie i chciwość.

Historia

Asurowie są rasą śródlądową, która zaadaptowała się do warunków panujących w podziemiach. Doskonale wykształciły się u nich zmysły, a długim uszom i błyszczącym oczom nie umknie żaden szczegół. Ostre zęby są przystosowaniem do diety wszystkożercy. Jako rasa są niezwykle błyskotliwi, analityczni, posiadają wrodzone predyspozycje do rozwiązywania problemów oraz wykorzystywania zawiłości natury magii. Cechy te umożliwiły im rozprzestrzenienie się w podziemiach Tyrii. Na długie dystanse podróżowali wykorzystując bramy i budowali podziemne zamki w miejscach nasyconych tajemniczą mocą.

Na nieszczęście jedno z tych miejsc okazało się być siedzibą czempiona Starożytnego Smoka. Wielki Niszczyciel, legendarny wśród Krasnoludów, przebudził się. Wykorzystał asurańskie bramy w pobliżu swojej siedziby i wysłał swoje sługi, by siały zniszczenie, zmuszając Asurów do ucieczki na powierzchnię.

Asurowie zaradnie uzbrojeni w wiedzę, którą udało im się ocalić z pomocą genialnych wynalazców w krótkim czasie zapanowali na terenach Tarnished Coast. Golemy pracowały przy karczowaniu dżungli. Zaklęcia lewitacyjne pozwoliły na uniesienie miast ponad niebezpieczne otoczenie. Przekonfigurowane portale umożliwiły im podróżowanie po całym świecie wypełnionym obcymi, niejednokrotnie niebezpiecznymi rasami. Pomysłowość i organizacja dały im szansę na przetrwanie.

Asurańskie społeczeństwo zorganizowane jest wokół załóg (krewe), luźno powiązanych organizacji, zazwyczaj dowodzonych przez wybitnie uzdolnionego przywódcę. Duża motywacja i chęć współzawodnictwa sprawia, że załogi rozwijają geniusz magiczny pragnąc odzyskać utraconą wiedzę, tworzą nowe obszary badań oraz szukają odpowiedzi na pytania swojej filozofii zwanej Wieczną Alchemią.

Rasa magicznych innowatorów i tajemniczych wynalazców prosperowała już przed przybyciem na powierzchnię. Zdobyli przydatnych sojuszników, a mniej przydatne rasy podlegają ich kontroli. Odzyskali dawną wiedzę i otworzyli przed sobą nowe horyzonty.

Rata Sum

Najlepszym przykładem geniuszu Asurów jest ich stolica, Rata Sum. Zbudowana na ruinach miasta wymarłej cywilizacji, stanowi dowód siły Asurów. Dominujące nad otoczeniem Rata Sum jest wielkim lewitującym sześcianem, pociętym labiryntem przejść. Górna część jest podzielona na mniejsze sześciany. W najwyżej położonej części znajdują się laboratoria i sale konferencyjne Tajemnej Rady, przewodzącej Asurom. Głębokie regiony tego sześcianu nadal są przebudowywane przez nigdy nie zasypiające golemy służebne.

Asurowie postrzegają samych siebie jako indywidualistów, zazdrośnie strzegących swoich odkryć, ale istnieje kilka organizacji, które ich łączą. Najważniejszą z nich jest Tajemna Rada, która (przynajmniej teoretycznie) skupia najmądrzejszych aby ustanawiali prawo. W rzeczywistości w skład grupy wchodzą ci, którzy nie byli wystarczająco bystrzy, by się od tego zadania wykręcić. Większość Asurów woli prowadzić własne prace niż użerać się z biurokracją i problemami wewnętrznymi.

Rata Sum jest również siedzibą asurańskich akademii: Akademii Statyki, Dynamiki i Synergii. W składzie każdej z nich znajdują się obiecujący studenci, uczniowie i czeladnicy, którzy jeszcze nie posiadają własnych laboratoriów, a w akademiach mogą rozwijać wiedzę pod kierunkiem mentorów. Każda z akademii ma swoje własne podejście do Wiecznej Alchemii. Akademia Statyki uważa, że świat ma ustalony stan i próbuje nauczyć się jak najwięcej wyciągając wnioski z przeszłości. Akademia Dynamiki postrzega świat jako podlegający ciągłym zmianom i uważa, że każdy przeprowadzony eksperyment sam w sobie jest osiągnięciem. Akademia Synergii skupia się na powiązaniach pomiędzy elementami. Jest najbardziej tajemnicza i teoretyczna z nich wszystkich

Rata Sum jest centrum świata Asurów, jednak ich laboratoria i ośrodki badawcze rozrzucone są po całym Tarnished Coast. Wrodzone pragnienie udowodnienia własnej wartości i chęć tworzenia, powodują że mistrzowie ze swoimi załogami ukrywają się w głębi krainy, z dala od ciekawskich oczu konkurentów. Zazwyczaj oznacza to, że laboratoria powstają na odległych lub niebezpiecznych terenach. Laboratorium może zostać zniszczone, pracownicy zabici, a nowe odkrycia mogą przepaść. Asurowie obawiają się takiego obrotu spraw, jednak sąsiadujące z nimi rasy nie widzą w tym nic złego.

Wiedza jest potęgą

Rasa Asurów prosperuje dzięki współzawodnictwu. Każdy badacz podchodzi do swoich zadań z pewnością swojej inteligencji. Asurowie są rasą szalonych geniuszy, szukających dowodów swojej wyjątkowości.

To współzawodnictwo (i zakładana z góry wyższość) dotyczy również innych ras. Niektóre rasy są przez Asurów postrzegane jako źródło wiedzy (jak Hylek, posiadające bardzo rozwiniętą alchemię czy Dredge z technologiami dźwiękowymi). Niektóre rasy są potencjalnymi pracownikami, jak Ludzie czy Sylvari. Inne zaś traktowane są jak szkodniki wymagające wytępienia (chodzi tu szczególnie o Skrittów, których Asurowie znają doskonale z czasów spędzonych pod ziemią).

Nie jest specjalną niespodzianką to, że największym zagrożeniem dla Asury jest inny Asura. Pomijając niebezpieczną naturę eksperymentów, dodatkowym zagrożeniem stała się grupa Asurów tworząca niby-załogę. Znani są jako Inquest, zebrali swoje odkrycia i nie dzielą się wiedzą z nikim z poza organizacji. bardziej angażują się w prace poszczególnych członków tej pseudo załogi i nie posiadają moralności charakterystycznej dla innych Asurów. Prowadzą okrutne badania na żywych istotach. Nie dość, że są niezwykle nie bezpieczni, to na dodatek mają wysoką efektywność. Ich głównym celem jest podporządkowanie sobie całej Tyrii, włączając w to Starożytne Smoki. Nie pozwolą by cokolwiek czy ktokolwiek stanął im na drodze.

Niebezpieczna duma

Od momentu wyjścia na powierzchnię, historia Asurów to pasmo sukcesów, pomimo przeciwności, niebezpieczeństw i głupoty świata. Z popiołów pozostałych po ataku Wielkiego Niszczyciela Asurowie stworzyli lepszą przyszłość. Jednak te sukcesy mogą być przyczyną porażki. Asurowie są dumni (można by nawet powiedzieć, że są wyniośli), wiedza nie zawsze idzie w parze z mądrością. Wielka duma często jest przyczyną wielkiego upadku.


Artykuły z "Asura Week"

  • Poniedziałektłumaczenie artykułu Matthew Barreta, dotyczącego projektowania Asurów
  • Poniedziałektłumaczenie opowiadania "Mr. Sparkles, A Tale of the Asura" autorstwa Jeffa Grubba
  • Wtorektłumaczenie artykułu Matthew Barreta o asurańskiej architekturze
  • Wtorektłumaczenie artyłułu Jeffa Grubba, w którym bystry Asura odpowiada na głupie pytania
  • Środatłumaczenie artykułu Angel McCoy, o pisaniu scenariuszy Asurów
  • Czwartektłumaczenie artykułu głównego animatora Herona Priora o animowaniu postaci Asurów
  • Piątek – tłumaczenie artykułu Ree Soesbee

Rata Sum, stolica Asurów


Screeny

Screen asura 1 Screen asura 2 Screen asura 3

Intro rasowe

Tłumaczenie - Guen