122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Bill Freist o Optymalizacji i Wydajności

Tłumaczenie artykułu Bill Freist Talks Optimization and Performance autorstwa Billa Freista opublikowanego na guildwars2.com 22 sierpnia 2012 roku.

Cześć wszystkim, jestem Bill Freist i powiem kilka słów na dwa tematy wzbudzające wiele pytań przez kilka ostatnich miesięcy: optymalizacji i wydajności.

Możecie zadawać sobie pytanie "kim jest ten cały Bill?". Jestem członkiem zespołu dbającego o jakość naszych produktów; specjalizuję się w zbieraniu informacji od was, graczy, o problemach związanych z optymalizacją i wydajnością gry. Dokładam wszelkich starań, by ekipa naszych programistów otrzymała odpowiednie informacje oraz konkretne źródła problemów, dzięki czemu możemy szybko poradzić sobie z wieloma kwestiami technicznymi. W skrócie, pomagam zapewnić możliwie najlepszą kompatybilność gry z różnie złożonymi komputerami - i z solidną wydajnością.

Twórcy silnika Guild Wars 2 przez ostatnich kilka miesięcy dokonali wielkich usprawnień zarówno po stronie gracza, jak i serwerów, włączając w to szereg optymalizacji, które doprowadziły do poprawy wydajności. Dążymy do zapewnienia graczom najlepszych możliwych wrażeń z gry, więc zmiany wdrażamy dopiero po uprzednich testach gwarantujących stabilność. Doprowadziło to do wahań w wydajności, czego doświadczyło wielu graczy podczas testów.

Guild Wars 2 otrzymało już mnóstwo optymalizacji - oznacza to, że gracze borykający się z niską wydajnością w przeszłości, teraz powinni mieć zdecydowanie więcej klatek na sekundę. Nadal jednak istnieją różnice między pojedynczymi maszynami. Przyglądając się im, odkrywamy interesujące blokady i problemy. Dla przykładu, poniższy wykres przedstawia wpływ używanego sterownika graficznego na wydajność (dane zebrane od wszystkich graczy, którzy brali udział w ostatnim stress teście).

wydajność - wykres 1

Znaleźliśmy też inne problemy, które prowadzą do podobnych różnic wydajności. Lecz nawet jeśli mamy do czynienia z zewnętrznym źródłem problemu, staramy się jak możemy, by doświadczenia płynące z Guild Wars 2 nie były ograniczane przez słabą wydajność. By to osiągnąć, w miarę odkrywania, badania i naprawiania problemów, na bieżąco aktualizujemy naszą bazę wiedzy - dzięki temu odpowiednie informacje są dostępne dla wszystkich, którzy ich potrzebują. Baza wiedzy będzie również zawierała przyjazne dla użytkownika instrukcje, które pomogą wam samodzielnie naprawić niektóre problemy.

Co z twardymi liczbami? Jak wasze karty graficzne radzą sobie z Guild Wars 2? Poniższy wykres zawiera dane z poprzedniego testu, otrzymane od graczy posiadających procesory Intel Core i5 lub lepsze, by upewnić się, że przedstawiane dane w pełni odzwierciedlają jedynie różnice między kartami graficznymi. Porównując swoją maszynę do przedstawionych przeciętnych wyników pamiętaj, że posiadanie odpowiedniego procesora, karty graficznej oraz wystarczającej ilości pamięci operacyjnej wspólnie składają się na możliwe osiągi gry na twoim komputerze.

wydajność - wykres 2

Co jeśli wykres wskazuje, że powinieneś mieć całkiem niezłą przeciętną liczbę klatek na sekundę, ale gra chodzi niezbyt płynnie na twoim komputerze? Zdajemy sobie sprawę, że twoje doświadczenia z grą mogą różnić się od tych zaprezentowanych powyżej. Nie martw się jednak - jesteśmy tu po to, by ci pomóc! Jeśli mimo dobrego sprzętu masz problemy z wydajnością, a nasza baza wiedzy nie jest w stanie ci pomóc, wyślij zgłoszenie do naszego zespołu wsparcia ze szczegółowymi informacjami o problemie - pozwala nam to usprawnić grę dla was wszystkich. Wprawdzie dużo optymalizacji już za nami, lecz nie oznacza to, że nie czeka nas jeszcze dużo pracy; przeciwnie - optymalizacja gry będzie kontynuowana po premierze, wykorzystując informacje od naszych graczy.

Premiera tuż za rogiem, a ogrom pracy wykonanej w krótkim czasie przez nasz zespół jest wprost niewyobrażalny. Lecz nie możemy przypisać sobie wszystkich zasług - to wy, cała społeczność, pomogliście ukształtować Guild Wars 2.

W imieniu całego zespołu ArenaNet, chciałbym podziękować wszystkim z was za udział w BWE i stress testach, za wyrażanie waszych opinii o grze i obaw o jej wydajności, oraz za dostarczanie nam wszelkich niezbędnych danych potrzebnych do załatania ostatnich dziur przed premierą. Jesteście częścią naszego zespołu.

tłumaczenie - drkn