122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Atrybuty i Cechy

Spis treści

Atrybuty i Cechy

Cechy c.d.

Atrybuty w przeszłości

Atrybuty w przeszłości c.d.

Cechy kiedyś

Cechy kiedyś - Pytania i Odpowiedzi


Graj jak Chcesz – Jon Peters o Cechach i Atrybutach

Tłumaczenie artykułu Play Your Way – Jon Peters on Traits and Attributes autorstwa Jona Petersa opublikowanego na blogu ArenaNet 28. lutego 2012.

Cechy i Atrybuty - Nagłówek

Hej wszystkim, tu Jon Peters. Opowiem wam, jak cechy i atrybuty zwiększają możliwości dopasowania waszych postaci w Guild Wars 2 do waszych potrzeb. Mówiąc krótko: atrybuty to wyjątkowe cechy, w które gracze mogą zainwestować punkty w celu zwiększenia swojej efektywności. Mamy cztery podstawowe atrybuty: moc (power), żywotność (vitality), precyzję (precision) i wytrzymałość (toughness).

Grając w Guild Wars 2, moi współprojektanci i ja doszliśmy do wniosku, że chcemy, aby gracze mogli mieć swobodę wyboru sposobu, w jaki ich postacie mają zadawać obrażenia. Dwa z naszych czterech podstawowych atrybutów – wytrzymałość i moc – służyły dwojakim celom. Wytrzymałość zwiększała leczenie, a moc obrażenia spowodowane kondycjami. Praktycznie rzecz biorąc pozostawiło to nam dwa style ofensywne: zadawanie większych obrażeń bądź nastawienie się na krytyczne uderzenia i reagowanie na ich efekty.

To niezbyt nam wystarczało. Chcieliśmy osiągnąć co najmniej cztery style ofensywne, a także ogólnie większą różnorodność buildów, więc dodaliśmy do tej mieszanki trochę więcej nowych atrybutów . Te atrybuty różnią się od czterech podstawowych tym, że można je zyskać tylko inwestując punkty w linię cech i poprzez sprzęt. Cztery podstawowe atrybuty, czyli moc, żywotność, precyzja i wytrzymałość, mogą być zwiększone punktami i sprzętem, ale zwiększają się również automatycznie przy zyskiwaniu nowych poziomów.

Atrybuty

Przyjrzyjmy się tym nowym atrybutom i temu, co robią. Podzieliliśmy je na ofensywne, wspierające i zależne od profesji.

Ofensywa

  • Sprawność (Prowess): Zwiększa mnożnik obrażeń przy ciosach krytycznych.
  • Złośliwość (Malice): Zwiększa obrażenia spowodowane kondycjami typu płonięcie, trucizna, zamęt i krwawienie.
  • Biegłość (Expertise): Wydłuża czas trwania wszystkich kondycji wywołanych przez postać.

Wsparcie

  • Koncentracja (Concentration): Zwiększa czas trwania wszystkich łask zesłanych przez postać.
  • Współczucie (Compassion): Zwiększa leczoną przez postać ilość zdrowia, w tym samoleczenie.

Atrybuty Zależne Od Profesji

Każda profesja ma swój własny atrybut, który wywołuje efekt unikalny dla każdej z nich.

  • Krzepa (Brawn - wojownik) – Zwiększa obrażenia z umiejętności wojownika typu burst.
  • Siła Woli (Willpower - strażnik) – Zmniejsza czas ładowania wszystkich Cnót.
  • Podstępność (Cunning - złodziej) – Zmniejsza czas ładowania umiejętności Kradzieży.
  • Empatia (Empathy - łowca) – Zwiększa atrybuty zwierzaka.
  • Pomysłowość (Ingenuity - inżynier) – Zmniejsza czas ładowania wszystkich umiejętności z pasa z narzędziami.
  • Przebiegłość (Guile - mesmer) – Zmniejsza czas ładowania wszystkich umiejętności Roztrzaskania.
  • Inteligencja (Intelligence - elementalista) – Zmniejsza czas ładowania czterech dostrojeń do żywiołów.
  • Głód (Hunger - nekromanta) – Zwiększa rozmiar puli siły życiowej nekromanty.

Równania Walki

Sprawdzając, jak porównywalne do mocy i precyzji były te nowe atrybuty odkryliśmy, że moc była o wiele bardziej wartościowa niż pozostałe atrybuty. Wzrost był wykładniczy, więc jeśli gracz zwiększył moc do maksymalnego poziomu, 200 mocy okazywało się równe 500 punktom precyzji. Zmieniliśmy przyrost mocy na linearny, a następnie każdemu zwiększyliśmy bazowe obrażenia od broni. Daje to graczowi możliwość wyboru między buildami opierającymi się na ciosach krytycznych, zwodniczo silne kondycje, reakcyjne efekty krytyczne albo klasycznie dużą siłę uderzenia, przy czym wszystkie pozostają względem siebie konkurencyjne.

Dodaliśmy też nowy atrybut, Leczenie (Healing), aby zmniejszyć nieco nacisk na wytrzymałość jako najważniejszy atrybut defensywny i stworzyć nową opcję dla graczy, którzy chcieli skupić się na roli wsparcia. Nowe atrybuty nie zwiększają się automatycznie w miarę wzrostu poziomu gracza, ale są częścią systemu dopasowywania z pomocą przedmiotów i cech.

Skoro o cechach mowa…

Cechy

Gdy po raz pierwszy wprowadziliśmy system cech, był elastyczną metodą modyfikacji postaci, pomocną w dopasowywaniu buildu w wysokopoziomowej grze i wprowadzaniu różnic między postaciami. Nowy system cech robi to samo, ale tak, by było to prostsze do zrozumienia i lepiej definiowało postać.

Punkty Cech

Od poziomu 11 do 80 otrzymujecie jeden punkt cech na poziom. To oznacza, że każda 80-poziomowa postać ma do dyspozycji 70 punktów by lepiej ją zdefiniować.