122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Atrybuty i Cechy

Spis treści

Atrybuty i Cechy

Cechy c.d.

Atrybuty w przeszłości

Atrybuty w przeszłości c.d.

Cechy kiedyś

Cechy kiedyś - Pytania i Odpowiedzi


Cechy W Zarysie Ogólnym

Tłumaczenie artykułu Traits Overview autorstwa Bena Millera opublikowanego na stronie Guild Wars 2 9. czerwca 2010.

cechy - header

Wprowadzenie

Siema! Jestem Ben Miller, projektant Guild Wars 2. Gdy Eric i Colin byli zajęci pisaniem blogów i udzielaniem wywiadów, my pracowaliśmy nad niewielkim systemem nazywanym cechami (traits). Na forach pojawiło się parę pytań i spekulacji na ich temat. Czym są cechy? Jak się je zdobywa? Czy Colin Johanson prowadzi w tajemnicy farmę moa we wschodnim Waszyngtonie w ramach przykrywki dla Zakonu Szeptów? Mam zamiar odpowiedzieć na pierwsze dwa z tych pytań, a trzecie zostawić otwarte dla przyszłej dyskusji.

Czym są cechy?

Na podstawowym poziomie cechy czynią cię lepszym w tym co postanowiłeś robić. Wrzucasz cechy do slota w celu zmodyfikowania umiejętności i atrybutów. Gdy już opanujesz kilka cech, stają się one kluczowym elementem twojego buildu.

Zdobywanie cech

Więc jak zdobywasz wszystkie te cechy do stworzenia buildu? Dobre pytanie.

Cechy pozyskujesz poprzez pokonywanie rozrzuconych po świecie wyzwań (challenges) dla odpowiedniej profesji. Na przykład wchodząc do gospody i przekonując zagadkowego nieznajomego do opowiedzenia plotki o tajemniczej księdze pełnej mistyczne wiedzy. Albo wyzywając legendarnego fechmistrza na pojedynek w podczas zwiedzania Divinity’s Reach.

Każda profesja skupia się na innych czynnościach prowadzących do rozwinięcia jej cech. Wojownicy trenują fizycznie, waląc, jedząc i pijąc. Z drugiej strony, elementaliści poszukują wiedzy w starożytnych księgach lub miejscach o szczególnie potężnej mocy żywiołów. Różne wyzwania dla różnych cech podkreślają wyjątkowy klimat każdej profesji i naprawdę ożywiają grę nimi.

Twoja sprawność wzrośnie w miarę pokonywania wyzwań rozwijających poszczególne cechy twojej postaci. Pokonani mistrzowie miecza nauczą cię swych starych technik, pozwalając na wybranie cechy Biegłość w Mieczach (Swordmastery). Odkrycie tajemniczej księgi pozwoli ci na odblokowanie tajników magicznej energii.

Buildy a cechy

Buildy są jedną z rzeczy, które czynią Guild Wars grą wyjątkową i jedną z tych, które przenosimy do Guild Wars 2. Dla tych, którzy nie są zaznajomieni z buildami: jest to kombinacja cech, umiejętności i atrybutów współgrających ze sobą mechanicznie. Dla każdej profesji istnieje ponad sto cech, co stanowi liczbę o wiele większą niż kiedykolwiek będzie możliwe do wzięcia na jednej postaci i będziesz musiał wybierać poszczególne cechy, pomijając inne.

Cechy grają ważną rolę w dostosowaniu stylu gry do Twoich potrzeb

Wyzwanie

Każda profesja ma swój własny zestaw szeregów cech. Zestawy te podobne są nieco do atrybutów w pierwszej części Guild Wars. Każdy szereg cech ma kilka pomniejszych i głównych slotów. Wojownicy mają w tej chwili dwa generalne szeregi - Siłę i Taktykę, a także osobne szeregi dla każdej broni, jakiej mogą dobyć. W miarę jak doskonalisz cechy, przydzielasz je do odpowiednich szeregów i wpływasz przez to na postać.

Mówiliśmy wcześniej o systemie umiejętności w Guild Wars 2 i o możliwości wyboru umiejętności leczącej, elitarnej, a także umiejętności praktycznych (utility). Teraz czas wprowadzić do tej mieszanki cechy. Oto przykład wysokopoziomowego wojownika tworzącego swój build:

W celu nadania kontekstu, powiedzmy że zaczęło się właśnie wydarzenie (event). Ogromny niedźwiedź wędruje przez las i twoja drużyna postanowiła stawić mu czoła. Build ten będzie nastawiony na zadanie największych możliwych obrażeń przez ciebie i twoją drużynę pojedynczemu celowi.

Krok 1: Wybór broni. Broń przez ciebie dzierżona jest podstawowym wyznacznikiem tego, jak będzie grać się twoją postacią. Wybierzmy miecz, uniwersalną broń, która ma w standardzie zapewniony łańcuch trzech umiejętności (Przecięcie Tętnicy (Sever Artery), Rozcięcie (Gash) i Kończące Pchnięcie (Final Thrust)), powtarzalny atak uderzający na małej powierzchni (Lawina (Flurry)) i umiejętność doskoku w celu zmniejszenia dystansu między tobą i przeciwnikiem (Dziki Skok (Savage Leap)). Jako offhand mógłbym wybrać róg bojowy dający buffy do obrażeń, ale zastąpię to umiejętnościami praktycznymi. W zamian w obu rękach będę dzierżyć miecze, aby zmaksymalizować obrażenia. W praktyce wybrałbyś również alternatywną broń do zmiany w trakcie walki – prawdopodobnie długi łuk do walki na odległość.

Krok 2: Wybór umiejętności leczącej. Wybierzmy podstawowe leczenie typu Leczące Przyspieszenie (Healing Surge), dające przy użyciu zarówno leczenie, jak i adrenalinę. Adrenalina daje bonusy do obrażeń i pozwala na częstsze użycie twoich umiejętności, więc jest to idealna umiejętność do naszego buildu.

Krok 3: Wybór umiejętności praktycznych i elitarnej. Wybieram Na Mój Znak (On my Mark), który zmniejsza armor przeciwnika i wskazuje cel, oraz Szał (Frenzy), zwiększający wzrost adrenaliny. Jako umiejętność elitarną wybór pada na zawsze epicki Sztandar Bitewny (Battle Standar), dający twoim sprzymierzeńcom rozmaite buffy.

Krok 4: Wybór cech. Tutaj możesz zacząć koncentrować się na twoim stylu gry i cwaniaczeniu przy slotowaniu cech.

Walka

Siła: Zdecydujmy się na wzięcie kilku cech zwiększających atrybut siły, aby nasze ataki zadawały więcej obrażeń.

Taktyka: Przy zwiewaniu wielkiemu niedźwiedziowi szybsza zmiana broni z pewnością byłaby świetna, więc poświęcasz slota na cechę Mistrz Broni (Weapon Master), zmniejszającą czas na ochłonięcie (cooldown) przy zmianie broni. Wybór pada też na cechy zwiększające ilość celów, na jakie wpływają twoje okrzyki, a także zwiększające skuteczność sztandarów.

Miecz: Wybierasz Biegłość w Mieczach, aby jeszcze bardziej zwiększyć zadawane obrażenia, a także cechę zwiększającą szansę na zadanie ciosu krytycznego umiejętnością Ostateczny Cios (Final Strike).

Długi Łuk: Pójdźmy na prościznę; z wszystkiego do wyboru weźmy to, co zada więcej obrażeń.

Chcemy, aby eksperymentowanie z cechami dawało frajdę i było ciekawe, więc uczyniliśmy zasady zmieniania cech maksymalnie elastycznymi. Możesz je zmienić bez żadnych kosztów w każdej chwili poza walką. Oznacza to, że możesz eksperymentować i do woli sprawdzać co działa, a co nie, bez potrzeby wracania do miasta i martwienia się, że nie wystarczy ci złota.

Czy to poszukując przygód w Tyrii, próbując powstrzymać smoki, czy to walcząc przeciwko innym graczom w trybie World PvP, system zmiany cech będzie otwarty na eksperymentowanie z nim, bawienie się nim, a także na danie ci uczucia, że naprawdę stajesz się mistrzem w twojej wybranej profesji. Tak jak w pierwszej części, istnieje niepoliczalna liczba unikalnych i sprytnych kombinacji do odkrycia.

Do wszystkich z was, poszukiwaczy przygód: idźcie i szukajcie wrażeń, i wykorzystujcie cechy nie dla złych czy dobrych, ale dla fantastycznych celów.

Zostańcie z nami! W następnych tygodniach omówimy rzeczy takie jak osiągnięcia, zbroję i ekwipunek… a może nawet zmusimy Colina do gadania o tej farmie moa.