122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Atrybuty i Cechy

Spis treści

Atrybuty i Cechy

Cechy c.d.

Atrybuty w przeszłości

Atrybuty w przeszłości c.d.

Cechy kiedyś

Cechy kiedyś - Pytania i Odpowiedzi


Eric i Ben Odpowiadają Na Wasze Pytania o Wojownika i Cechy

Tłumaczenie artykułu Eric and Ben Answer Your Questions About Warrior and Traits autorstwa Reginy Buenaobry opublikowanego na blogu Areny Net 16. czerwca 2010.

Pytania o walkę - header

Ostatnio zaprezentowaliśmy wojownika, profesję z pierwszej linii o mocnym uderzeniu, a projektant Ben Miller omawiał, jak drastycznie bardzo ważny system cech wpływa na rozgrywkę. Zadawaliście pytania, więc teraz udzielamy wam odpowiedzi.

Przeszukaliśmy sieć w poszukiwaniu najczęściej zadawanych pytań na temat wojownika oraz cech i między jednym a drugim spotkaniem złapaliśmy na szybką rozmowę Bena i głównego projektanta Erica Flannuma. Lecimy!

Walka

P: Czy te fajnie wyglądające zabicia od jednego ciosu w filmikach z umiejętnościami zostały stworzone dla efektu, czy można się spodziewać, że będzie tak łatwo pozbyć się potwora?

Eric: Właściwie zostały zrobione dla efektu. Pokazują wysokopoziomowa postać atakującą niskopoziomowego potwora.

P: Czy istnieje jakikolwiek mechanizm prowokowania, na podobieństwo innych MMO? Czy w GW2 będą „tanki”?

Eric: Nie, nie będzie mechanizmu prowokowania. „Tanki” będą istnieć na tej samej zasadzie, co w Guild Wars. To znaczy, że tank w Guild Wars 2 jest postacią zdolną do wytrzymania wielkiej ilości obrażeń i ma środki ochrony sprzymierzeńców. Wojownik odpowiada temu opisowi, ponieważ ma dużą ilość zdrowia, ciężką zbroję i kilka umiejętności mogących chronić sprzymierzeńców od krzywdy.

P: Czy jest nadal możliwy blok ciałem? Czy w walce kierunek ciała będzie ważny, np. gracze bardziej wrażliwi na ciosy z boku i z tyłu?

Eric: Z powodu wielu problemów z kolizjami w stałym świecie, gracze nie będą mogli zderzać się ze sobą w Guild Wars 2. Jednak wiele umiejętności wpływa na ruch celu (odbicia, powalenia itp.), co pozwala graczom na naśladowanie części taktyk blokujących używanych w Guild Wars. Kierunek ciała jest rzeczywiście bardzo ważny, ponieważ istnieją umiejętności wywołujące większy efekt (więcej obrażeń, ogłuszenie itp.), gdy użyte z boku lub z tyłu przeciwnika.


Łańcuchy umiejętności

P: Czy łańcuchy umiejętności nie ograniczają gry drużynowej? Część kombinacji umiejętności przytoczona w ostatnich przykładach wygląda, jakby miały ograniczyć opcje dostępne dla graczy drużynowych.

Eric: Pamiętajcie, że to zupełnie nowa gra i choć możemy użyć częściowo tych samych nazw umiejętności, często mają dość odmienne funkcje.

Na przykład w Guild Wars umiejętność Rozcięcie (Gash) wywoływała kondycję nazywaną głęboką raną (która nie istnieje w Guild Wars 2), jeśli uderzyła krwawiącego przeciwnika. W Guild Wars 2, Rozcięcie wywołuje u celu krwawienie i powoduje ciężkie obrażenia. Ponieważ w Guild Wars 2 krwawienie sumuje się, umiejętność ta świetnie sprawdza się po Przecięciu Arterii (Sever Damage), które również powoduje krwawienie.

P: Czy łańcuch umiejętności można przerwać? Co wtedy, jeśli tak się stanie?

Eric: Tak, jeśli postać zostanie w środku łańcucha powalona, ogłuszona lub w jakikolwiek inny sposób łańcuch zostanie przerwany, łańcuch się resetuje.


Cechy

P: Czy mogę zdobyć wszystkie cechy mojej wybranej profesji, ale wybrać tylko cechy, które chcę w najbliższym czasie, czy mam ograniczony wybór opcji?

Ben: Jeśli zdobyłeś cechę, zawsze poza walką będziesz mógł ją wybrać. Im więcej wyzwań cech wypełnisz, tym więcej opcji będziesz miał dostępnych.

P: Jak zdobywam cechy? Czy istnieją cechy możliwe do odblokowania dopiero po zdobyciu innej cechy? Zdobywanie cech będzie zajęciem solo, czy będzie istnieć zachęta dla graczy do grupowania się w celu pomocy innym do zdobycia więcej cech?

Ben: Cechy są zdobywane poprzez wyzwania specyficzne dla każdej profesji. Nie ma cech wymaganych dla innych. Cechy są środkiem rozwoju twojej postaci, więc ważnym jest, byś mógł zdobywać je samodzielnie. Oczywiście, nie ma co do tego przymusu; gracze mogą sobie nawzajem pomagać, jeśli chcą.

P: Czy cechy w Guild Wars 2 zastępują atrybuty w Guild Wars?

Ben: Cechy częściowo zastępują atrybuty w tym, że pozwalają graczowi na dopasowanie postaci dając dodatkowy wybór poza paskiem umiejętności. Istnieje jednak zestaw atrybutów bardziej bezpośrednio zastępujący te z Guild Wars. Zamiast skupiania się na profesji, będą bardziej ogólne, tak jak te z innych gier RPG.

P: Czy cecha może zostać ulepszona po zdobyciu?

Eric: Nie, gracze nie mogą wzmocnić cech.


Interfejs cech

P: Czy można zmienić interfejs cech w taki sposób, jak zmieniasz pasek umiejętności? Kiedy możesz zmienić swoje cechy?

Ben: Cechy mają osobną część interfejsu niż umiejętności. Poza walką, możesz je zmieniać do woli.

P: Jak jest zorganizowany interfejs cech? Liczba slotów jest stała czy zmienna? Czy mamy dowolność w organizowaniu interfejsu?

Ben: Cechy są organizowane w szeregi. Każda profesja ma pewną liczbę dostępnych szeregów. Każdy szereg ma własną liczbę Głównych i Pomniejszych slotów z nimi powiązanych. Wszystko, co gracz musi zrobić, to dokonać ciekawych, sprytnych wyborów cech.


Typy cech

P: Czy cechy są ograniczone w szeregu? Czy gdybym chciał, mógłbym wybrać wszystkie cechy Walki Mieczem? Czy muszę wybrać jedną cechę w każdym szeregu?

Ben: Tak, cechy są ograniczone szeregami. Każda broń przez ciebie dzierżona ma swój szereg. To oznacza, że możesz dać cechy młota w szeregu walki młotem, cechy miecza w szeregu walki mieczem, cechy topora w szeregu walki toporem itp.

P: Główne cechy są ofensywne, obronne, czy może trochę tak, trochę tak?

Ben: Główne cechy oferują mieszankę zdolności ofensywnych i defensywnych.

P: Czym się różnią cechy pomniejsze od głównych? Główne są potężniejsze czy mają specjalne efekty?

Ben: Główna różnica między głównymi a pomniejszymi cechami to ich siła w ogólnym balansie gry.


Ogólna rozgrywka

P: Patrząc na to, jak zachęcacie do eksperymentowania z buildem, czy będzie można łatwo zapisać i załadować informacje o buildzie w Guild Wars 2?

Eric: Nie jest to coś, na co w tej chwili zwracamy uwagę, ale nie jest to tak proste jak by się wydawało. Nie chcemy wywoływać w ludziach poczucia, że muszą nieustannie zmieniać buildy. To dość zaawansowany sposób myślenia i nie możemy wokół tego równoważyć gry. Chcemy łatwego eksperymentowania, ale nie ciągłych zmian buildów. Z myślą o tym zostały stworzone systemy zmiany cech i broni, dlatego każde dane przez nas narzędzie zapisu i ładowania buildu będzie musiało wziąć to pod uwagę.

P: Czy z umiejętnościami, cechami i atrybutami mechanika gry nie będzie zbyt trudna do ogarnięcia dla przeciętnego gracza?

Eric: Jednym z naszych podstawowych celów jest sprawienie, by Guild Wars 2 było dla przeciętnych graczy tak dostępne i tak fajne, jak to tylko możliwe. Stale pracujemy nad interfejsem, by mieć pewność, że jest jak najbardziej zrozumiały. Wprowadzamy też bardziej złożone elementy stopniowo i mamy treściwy system pomocy.

P: Czy w Guild Wars 2 będzie krew? Jak wpłynie to na rating? Jeśli tak, czy będzie można ją wyłączyć?

Eric: W grze nie ma krwi. Efekt opisywany przez ludzi jako krew nie jest w gruncie rzeczy krwią, a czerwonym efektem uderzenia. Staramy się o rating Teen i zrobimy wszystko co trzeba, by mieć pewność tego ratingu.

P: Wspomnieliście o umiejętności Na mój znak (On My Mark), wyznaczającej cel. Czy to oznacza, że system obecny w Guild Wars nie będzie dostępny z pomocą Ctrl+akcja?

Eric: Mamy zamiar pozostawić system wyznaczania celu, jakim jest. Myślcie o umiejętności Na Mój Znak jako skrót do tego, z dodatkowymi bonusami.

P: Ile cech możesz mieć wyposażonych na raz?

Eric: Nieznacznie się to różni w zależności od profesji, ale każda postać może mieć kilka tuzinów cech w różnych kategoriach. Oczywiście, nie wszystkie cechy będą aktywne naraz w danym czasie. Wojownik może być wyposażony w cechy topora w walce toporem, ale jeśli nie dobywa topora, umiejętności te nie są aktywne.

Dziękujemy Benowi i Ericowi za poświęcenie czasu na udzielenie odpowiedzi!

Tłumaczenie - Sirith