122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Cienie w głębinach - Kraitowie

Krait concept art

Przez wieki krążyły opowieści o miastach wyrastających z odległego morza. Nigdzie nie widać lądu, strzeliste wieże wyrastają z wody, a ich posady giną w odmętach, gdzie żadna oddychająca powietrzem istota nie mogłaby przeżyć. To tam żyją zaginieni żeglarze, których statki zatopiły sztormy. Połyskujące gzymsy zostały stworzone z drewna, szkła i pirackich skarbów, rzekomo pogrzebanych w odmętach.

Takie miejsca istnieją. Legendy uczyniły je pięknymi, jednak prawda jest bardziej mroczna niż baśń.

Te 'miasta kolumn' są zagrodami niewolników, zbudowanymi, aby istoty lądowe mogły przeżyć do momentu, gdy zostaną złożone w ofierze. Pod nimi żyją szalone stworzenia, a więźniowie każdego dnia spoglądają w ciemne odmęty z myślą, że i na nich przyjdzie pora. Żywiąc się ochłapami ryb, rzucanymi przez oprawców, wiodą żałosny żywot, wypatrując żagli na horyzoncie. Modlą się, błagają i krzyczą o ratunek nim Kraitowie powrócą.

”Ciemne kształty prześlizgują się w wodzie, cienie w cieniach fal. Baczcie, by dzieci nie podchodziły zbyt blisko brzegu. Strzeżcie się. Zbyt wielu zniknęło w głębinach, a żaden z nich nie powrócił”

Jarl Foxcoat, norniański skaald
Krait Valley

Kraitowie są inteligentnymi, wężokształtnymi stworzeniami, z długimi ogonami nadającymi im prędkość w wodzie oraz człekokształtnymi torsami i ramionami pokrytymi łuską. Mają rogi i jaszczurcze głowy. Są niezwykle okrutne, kompletnie nie interesuje ich dobro innych. Bliskość śmierci powoduje, że stają się religijnymi obłąkańcami. A w tym stanie jeszcze trudniej ich pokonać.

Czując się jednakowo dobrze w wodzie jak i na lądzie, nigdy nie dostrzegali zagrożenia ze strony istot lądowych. Prawdopodobnie dlatego nie zadali sobie trudu komunikowania się z innymi rasami. Mieszkańcy lądu nie mogą im zaoferować nic, czego Kraitowie by potrzebowali, poza źródłem rytualnych ofiar oczywiście, a akurat z tym Kraitowie nie mają żadnych problemów.

Nawet ziemno-wodni Hylek nie walczą zbyt dobrze pod wodą. Żadne z ich plemion nie było w stanie skutecznie przeciwstawić się Kraitom. Quagaan boją się wężokształtnych i opowiadają legendy o przerażających kaplicach na dnie morza. Kraitowie nigdy nie doświadczyli porażki w walce, więc mają się za niepokonanych. Są przekonani o tym, iż otrzymali specjalne błogosławieństwo i są rasą nadrzędną.

Religia

Społeczeństwo Kraitów jest mroczne i fanatyczne. Przewodzeni przez kapłanów (Oratuus) podążają za wierzeniami przodków i nieustannie pojawiającymi się przepowiedniami powrotu proroków. Oddają oni cześć obeliskom z czarnego kamienia, które można znaleźć bardzo rzadko i tylko na dnie oceanu. Wierzą, że każdy z nich powstał w miejscu, gdzie prorok wstąpił do mistycznego świata, świata gdzie bezimienni prorocy tworzą armię wystarczająco wielką, aby zmieść inne rasy. Kraitowie składają niewolników w ofierze, aby pokazać swoje oddanie prorokom oraz zapewnić im sługi w świecie mistycznym.

Krait Obelisk

Kraitowie nigdy nie rozwinęli języka pisanego. Mają doskonałą pamięć, a ich kapłani zapamiętują teksty religijne. Teksty te mają olbrzymi zakres i są trudne do zapamiętania; funkcja kapłana Oratuus to zajęcie na całe życie, wymagające całkowitego oddania. Ponadto kapłani zmieniają niektóre słowa, aby zapewnić sobie dowolną interpretację świętych tekstów.

Historycy i uczeni ras lądowych uważają, że obeliski na dnie morza nie są mistycznego pochodzenia, ale są dawnymi pomnikami bóstw i dostojników Kraitów. Ponieważ nie istnieją pisemne źródła historyczne, istnieje możliwość, że część informacji na ich temat zaginęła. Kraitowie zapomnieli o właściwym przeznaczeniu obelisków, a zamiast tego stworzyli mistyczne źródło ich powstania. Obeliski mają gładką powierzchnię bez żadnych symboli, więc nie można ustalić ich dokładnego pochodzenia. Kapłani Oratuus interpretują znaczenie obelisków, a z powodu ich fanatyzmu, historia została zmieniona na potrzeby religii.

Kraitowie są niezmienni w swoich wierzeniach, zupełnie jak czczone przez nich obeliski. W legendach tych istot jest mowa o tym, że kiedyś wszystkie rasy lądowe zostały wyprowadzone na ląd przez proroków i zabroniono im wracać. Dla innych ras legendy Kraitów są fałszywe, ale wężokształtne plemię nie chce słuchać ‘herezji’. Zniszczenie innych wydaje się najwygodniejszym sposobem udowodnienia słuszności ich religii.

Głębiny

Budowle Kraitów wznoszą się nieco powyżej powierzchni morza. Konstrukcje podwodne opierają się na rafach koralowych i naturalnych jaskiniach. Wieże niewolników są budowane z drewna pochodzącego z wraków statków lub innych materiałów, skradzionych w czasie wypraw na ląd. Kraitowie mieszkają w pałacach na dnie, oddają cześć obeliskom oraz cieszą się owocnymi polowaniami. Ludzie i inne stworzenia lądowe mieszkają stłoczone w małych komnatach na szczytach wież, dopóki nie zostaną złożone w ofierze lub zjedzone. Niewolnikom pozwala się na rozpalanie małych ognisk, by mogli ugotować ochłapy ryb. Ognie te czasami widać z dużych odległości, ostrzegając statki przed zbliżeniem się za bardzo do wód należących do Kraitów.

Krait Cave

Społeczeństwo i ekologia

”Bądźcie ostrożne larwy. Bądźcie szybkie. Jednak przede wszystkim bądźcie okrutne. Niech legendy o naszych czynach budzą bolesne przerażenie.”

- Nymfassa, Krait Hypnoss

Kraitowie są agresywni, okrutni i inteligentni. Składają jaja i budują gniazda. Zarówno samce jak i samice otrzymują wykształcenie i trening walki - obie płcie mogą pełnić wszystkie funkcje społeczne. Rasa ta może żyć na lądzie, jednak wolą budować swoje miasta pod wodą. Miasta powstają zazwyczaj w pobliżu obelisków, a w ich wnętrzach znajdują się podziemne gniazda, areny treningowe oraz długie linie świecących oznaczeń dróg. Te ścieżki są widoczne nawet z dużej odległości. Kraitowie są zapalonymi matematykami, nieustannie używając matematyki i numerologii na równi z magią, próbując w ten sposób określić datę powrotu proroków.

Kraitowie są zwinni i świetnie pływają. Mają trzy stadia rozwoju: larwy, niedorostka i dorosłego. Larwy są słabe i delikatne. Mieszkają w strzeżonych gniazdach dopóki nie nauczą się pływać i nie zdobędą umiejętności koniecznych do przeżycia. Młode osobniki są zwiadowcami. Dorośli posiadają siłę i oddanie tak charakterystyczne dla ich rasy. Każdy Krait jest gotowy na śmierć w imię przetrwania swojej wiary i rasy.

Za kulisami

Krait Obelisk Land

Kraitowie pojawili się już w Guild Wars i bardzo chcieliśmy rozwinąć ich historię w Guild Wars 2. Niewiele było wiadomo o ich kulturze i społeczeństwie, a ponieważ w grze będą obszary podwodne, dodaliśmy głębię istniejącej już rasie.

Kraitowie bezsprzecznie są złą rasą. Staramy się pokazać obie strony medalu w przypadku każdej z ras, jednak Kraitowie zostali stworzeni aby pełnić rolę czarnych charakterów. Ostrożnie tworzyliśmy ich religię, wiedząc, że słowo ‘prorok’ może budzić skojarzenia z rzeczywiście istniejącymi religiami. Chcemy podkreślić, że nie ma podstaw aby porównywać fanatyzm Kraitów do jakiejkolwiek istniejącej religii. Prorocy Kraitów są fałszywi, zostali stworzeni przez kapłanów, celem panowania nad rasą. Religia i kultura tych istot nie została oparta na żadnej religii ze świata rzeczywistego.

Tajemnicze obeliski pochodzą z materiałów koncepcyjnych i początkowo wyglądały jak kolumny w dziwny sposób odcinające się od podwodnego krajobrazu. Przyciągnęły uwagę zespołu projektowego i z łatwością wyobraziliśmy sobie, że mogą stanowić obiekt kultu jednej z ras. Projekt rasy w GW2 są niezwykłe, pełne wijących się animacji. Chcemy zachować istniejący styl Kraitów (hypnoss) i dodać kilka nowych. Rozszerzenie historii o podwodne miasta daje nam idealny powód do stworzenia Kraitów, których nie widzieliśmy do tej pory w Guild Wars.

Tłumaczenie - Guen