122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Walka. Część druga: Bronie, profesje i rasy

Walka

Broń

Centaur

Już na początkowym etapie prac nad Guild Wars 2 oczywista była konieczność zmiany i dopasowania systemu broni do systemu umiejętności. Oto pełna lista rodzajów broni w guild Wars 2:

  • Jednoręczne: topór, sztylet, buzdygan, pistolet, berło i miecz.
  • Dwuręczne: miecz dwuręczny, młot, długi łuk, fuzja, krótki łuk i kostur.
  • Noszone tylko w drugiej ręce: fokus, tarcza, pochodnia (torch) i róg bojowy (warhorn).

Żadna z profesji nie będzie mogła używać każdej broni, a niektóre będą mogły używać większej ilości rodzajów niż inne. Kilka profesji będzie mogło założyć broń jednoręczną zamiast broni noszonej tylko w drugiej ręce. Broń włożona do drugiej ręki będzie miała inne umiejętności niż ta trzymana w prawej. Przykładowo wojownik może nauczyć się walki dwoma broniami i zdecydować się korzystać z dwóch mieczy dających trzy umiejętności w przypadku miecza w prawej ręce i dwie od trzymanego w lewej.

Broń a środowisko

Wyekwipowana broń decyduje o pierwszych pięciu umiejętnościach na pasku. System ten jest podstawą tworzenia systemu walki w Guild Wars 2, jednak pracując nad nim odkryliśmy, że stwarza możliwość pojawienia się ciekawych sytuacji. Kiedy gracz używa broni oblężniczej jego umiejętności zmieniają się na charakterystyczne dla broni oblężniczej. Podnosząc z ziemi głaz przekona się, że jego umiejętności pozwalają mu nim rzucić. Odkrywając gniazdo jaszczura można podnieść znalezione tam jaja i zjeść je lub wyrzucić. Sposób interakcji postaci ze środowiskiem zależy od jej profesji i rasy. Elementalista, który podniósł głaz może nie tylko nim rzucić, ale również wystrzelić go w powietrze jak rakietę. Wiele z takich interaktywnych elementów można po prostu znaleźć, a niektóre powstają w wyniku różnych wydarzeń czy aktywności graczy. Gałąź, którą uderzysz przeciwnika można zdobyć zabijając dębiarza lub znaleźć w gruzach pozostałych po ataku centaurów. Można unieść nad głowę stół barowy lub użyć nogi od krzesła jak maczugi.

To tylko kilka przykładów możliwych interakcji z przedmiotami ze środowiska. Mechanika gry kilku z profesji jest mocno związana z tego rodzaju interakcjami, jak w przypadku maga żywiołów tworzącego kilka płonących głazów, które może podnieść i cisnąć w przeciwnika.

Profesje

Wybór profesji będzie miał olbrzymi wpływ na rozgrywkę. W Guild Wars 2 będzie osiem profesji i kilka z nich będzie znajomych dla osób grających w Guild Wars, jednak pojawią się też zupełnie nowe. Każda z profesji jest wstępnie określona przez rodzaj pancerza jaki może nosić: uczeni będą nosić lekkie pancerze, awanturnicy średnio-zbrojne, a żołnierze pancerz ciężki. W tej chwili będą trzy profesje uczonych, trzy awanturników i dwie z kategorii żołnierzy.

W czasie projektowania profesji ważna dla nas była ich unikalność i różnice pomiędzy nimi. Dodaliśmy wiele mechanizmów związanych z każdą z nich nie ograniczając się tylko do pancerzy, broni i umiejętności. Nowe profesje będziemy przedstawiać na naszej stronie, więc nie długo zobaczycie jak stworzyliśmy ich unikalny styl gry.

Gracze, którzy grali w Guild Wars znają system dwuklasowy. We wczesnej fazie prac nad Guild Wars 2 stosowaliśmy ten system, jednak ze względu na unikalność mechaniki gry każdej z profesji zrezygnowaliśmy z niego. Uważamy, że taka decyzja pozwoli nam stworzyć bardziej zbalansowaną grę z różniącymi się znacząco od siebie profesjami.

Współpraca profesji

W przypadku gier MMO bardzo ważne są interakcje pomiędzy poszczególnymi profesjami. W przeszłości ograniczało się to głównie to leczenia i buffowania członków drużyny czy kontrolowania agro w walce. Chcieliśmy poszerzyć zakres współpracy i gry drużynowej. Zaimplementowaliśmy więc system kombinacji sposobów współpracy różnych profesji.

Wojownik i elementalista mogą uzupełniać się na różne sposoby, wykorzystując możliwości swoich profesji. Mag żywiołów może użyć Static Field – czaru błyskawic skierowanego na obszar, a wojownik może wystrzelić z fuzji przez Static Field, co spowoduje, że pocisk naładuje się elektrycznością i zada większe obrażenia. Jeżeli nie odpowiada to ich stylom walki, elemetalista może postawić ścianę ognia przed grupą wrogów. Wojownik może wejść w ogień, użyć Cyclone Axe – ataku, który gwałtownie go obróci i wyśle ścianę ognia aby uderzyła wrogów. Istnieje dosłownie setki możliwych kombinacji.

Rasy

Walka

Wybór rasy jest również ważną decyzją, która ma olbrzymi wpływ na rozgrywkę. Jak już wcześniej mówiliśmy, gracz może wybrać umiejętność dostępną tylko dla swojej rasy i umieścić na pasku. Umiejętności są tak zaprojektowane, aby gracze mogli poczuć wyjątkowy klimat grania każdą z ras. Wojownik Sylvari może użyć unieruchamiającego wrogów Grasping Roots, gdy wojownik Asurów może zabrać Arcane Blast dający mu dodatkowe obrażenia z dystansu.

Gracz może również wybrać elitarną umiejętność rasy. Norniański elementalista zabierze Wolf Form i przetransformuje się w pół-Norna pół wilka, który będzie w stanie przedrzeć się przez pole bitwy mordując wrogów. Człowiek może zabrać Hounds of Balthazaar i przyzwać w walce dwa ogniste psy. Umiejętności ‘rasowe’ można zestawiać z umiejętnościami profesji, zyskując dodatkowe opcje stylu gry.

Niedaleka przyszłość

Wszystko co zawarłem w artykule, to tak naprawdę dopiero wierzchołek góry lodowej. Mam nadzieję, że dzięki niemu macie jaśniejsze pojęcie na temat systemu walki w Guild Wars 2 oraz wiecie jakie są nasze cele i korzenie podjętych przez nas decyzji. Aktualnie jesteśmy w fazie interaktywnego rozwoju. Oznacza to, że wprowadzamy wcześniej niektóre elementy i testujemy jak sprawują się w grze. Jeżeli coś nie spełnia naszych oczekiwań, zmieniamy to a czasem usuwamy. Wszystko o czym napisałem nadal może ulec zmianie jeżeli tylko odkryjemy, że nie działa jak powinno. Niedługo pojawi się następny artykuł, napisany przez głównego projektanta fabuły Colina Johansona, który opowie wam o dynamicznym systemie zdarzeń oraz dlaczego gra w Guild Wars 2 będzie doświadczeniem zupełnie różnym od innych, bardziej tradycyjnych MMO.

Tłumaczenie - Guen