122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Eric Flannum odpowiada na pytania związane z Łowcą

Guild Wars 2 Łowca - nagłówek

Tłumaczenie artykułu Eric Flannum Fields Your Ranger Questions z blogu ArenaNet, opublikowanego przez Reginę Buenaobra'ę i wyjaśniającego pewne kwestie związane z Łowcą.

Ujawnienie w zeszłym tygodniu Łowcy uszczęśliwiło wiele osób. Nie ma to jak zmierzyć się ze światem z zaufanym towarzyszem. Mieliście dużo pytań odnośnie umiejętności i zwierząt. Znaleźliśmy te najczęściej zadawane, a Eric na nie odpowiedział.


Łowca

Co odróżnia krótki i długi łuk od siebie? Czy to tylko kwestia zasięga, czy może czegoś jeszcze?

Eric: Każdy łuk jest zupełnie inny. Nie chodzi tylko o zasięg, ale również o umiejętności, obrażenia i funkcje.

Czy można używać krótkich łuków w ruchu? A co z długimi?

Eric: Krótkie łuki są lekkie, więc można ich używać w czasie uchu, tak samo jak umiejętności typu Spread Shot. Długie łuki są bardziej statyczne, ale mają większy zasięg i zadają większe obrażenia, dzięki czemu możemy używać umiejętności takich jak Barrage.

Czy Hunter’s Call jest aktywowany poprzez róg?

Eric: Tak. Ta umiejętność przyzywa trójkę jastrzębi, które atakują wyznaczony cel.

Czy pochodnia była użyta do stworzenia Sun Spirit w filmiku ze Spread Shot i czy jest ona konieczna do aktywacji tej umiejętności?

Eric: Umiejętnością użytą w tym filmie nie był Sun Spirit, a Bonfire, który wymaga pochodni. Bonfire tworzy pole ognia, podczas gdy Sun Spirit przyzywa ducha, który wzmacnia sojuszników w określonym zasięgu.

Chcę zagrać łowcą bez zwierzęcia. Czy są one obowiązkowe dla tej profesji aby była efektywna? Czy można mieć łowcę bez towarzysza i bez straty skuteczności jak w Guild Wars?

Eric: Łowcy muszą mieć przy sobie zwierzę, aby być w pełni funkcjonalnymi. Można oczywiście zignorować go i być skutecznym, ale łowca bez zwierzęcia nie będzie tak dobry jak ten, który jest z nim. Dla tych którzy nie chcą chodzić ze swoim towarzyszem jest jeszcze wiele innych profesji sprawnych na odległość tak dobrze jak łowca.

Czy zwierzęta wchodzą w tryb „downed” czy od razu w „defeated”? Czy posiadają one specjalne umiejętności „downed” lub ruchy wykańczające?

Eric: Zwierzęta przechodzą od razu do stanu „defeated”, więc nie mają żadnych umiejętności „downed” jak i kończących. Zwierzęta można wskrzeszać, zazwyczaj poprzez interakcję z nim, jednak są umiejętności, które pozwalają robić to na odległość. Jeżeli to gracz zostanie pokonany, wtedy zwierzę zostaje przeniesione razem z nim do waypointu.

Czy przygotowania łowcy z Guild Wars pojawią się również i w Guild Wars 2?

Eric: Tak. Przygotowania są pożytecznymi umiejętnościami.


Mechanika Gry

Czy strzały w Guild Wars 2 działają podobnie jak w Guild Wars, gdzie mogą być ominięte, gdyż mają prosta trajektorię lotu?

Eric: W grze są różne pociski, których nie można uniknąć, ponieważ podążają za celem. Jest ich jednak niewiele i większość pocisków można uniknąć tak jak w Guild Wars.

Czy kilku łowców może użyć tej samej pułapki lub ducha w tym samym czasie? Jeśli tak, to czy ich efekty łączą się?

Eric: Tak, łowcy mogą użyć tych samych umiejętności w tym samym czasie. Czy się łączą, to już zależy od efektu. Jeśli pułapki powodują krwawienie, wtedy łączą się (do pewnego limitu), lecz ich efekt nie sumuje się w przypadku oślepienia wroga (jego następny atak chybia).

Jaki jest zasięg działania duchów i pułapek? Czy oddziaływają one tylko na sojuszników czy na wrogów też?

Eric: Ciągle pracujemy nad zasięgiem, wiec aktualnie nie mogę podać nic konkretnego. Co do działania to już zależy od danej umiejętności - np. Sun Spirit działa wyłącznie na sojuszników.

Co zostaje odbite w filmiku Whirling Defense? Magiczne pociski czy ataki dystansowe? Czy ta umiejętność jest postawą czy raczej umiejętnością utrzymywaną?

Eric: Jest to umiejętność utrzymywana. Może odbić wszystko co jest możliwe do zablokowania, np. strzały, pociski lub kule ognia.

Czy istnieją pułapki, które działają na sojuszników lub mogą być przez nich uruchomione?

Eric: Obecnie uruchamiane są przez przeciwników i tylko na nich działają, ale ciągle próbujemy nowych rzeczy, więc kto wie, czy nie zmieni się to w przyszłości.

Czy pułapki i duchy mogą być utrzymywane poprzez obecność mojego zwierzaka blisko nich?

Eric: Nie. Łowca musi przebywać w ich zasięgu, aby były aktywne.

Czy łowca ma dostęp do różnego rodzaju strzał, np. szybszych albo mocniejszych?

Eric: Łowcy nie mogą wybierać i zmieniać strzał, ale mają przygotowania, które dodają nowe efekty.


Zwierzęta

Czy będziemy mogli zbroić, malować, ubierać lub dekorować naszych pupili?

Eric: Nie. Zwierzęta nie mają miejsca na pancerz i nie mogą być pomalowane. Jeśli chcemy zmienić jego wygląd musimy złapać nowego, np. jeśli chcę czarnego niedźwiedzia zamiast polarnego to idę go oswoić.

Jeśli mój zwierzak zginie, to jak go wskrzesić i kto może to zrobić?

Eric: Każdy może wskrzesić twojego zwierzaka, ale łowca może zabrać ze sobą umiejętność, która zrobi to na odległość lub da lepszy efekt.

Jak działa limit poziomów zwierzęcia? Czy możecie wyjaśnić co macie na myśli poprzez „20 poziomów ewolucji”?

Eric: Są 2 rzeczy, które wypływają na siłę zwierząt. Pierwsza z nich to poziom, który określa podstawowe statystki takie jak ilość życia, pancerz i obrażenia. Poziom pupila zawsze dopasowuje się do poziomu gracza. Druga rzeczą jest poziom ewolucji, który odblokowuje się wraz ze zdobywanym doświadczeniem i daje dostęp do nowych umiejętności. Zwierze może mieć jeden maksymalny poziom ewolucji z dwudziestu.

Guild Wars 2 - Moa

Czy gracz może samemu aktywować umiejętności zwierzęcia?

Eric: Nie, gracz nie może ich używać samodzielnie. Są one zarządzane przez nasz AI. Jednak może używać komend, a ich połączenie z trybem zwierzęcia determinuje jego zachowanie.

Czy gracz może zmieniać umiejętności swojego pupila?

Eric: Tak, ale tylko jeśli nie są w trakcie walki.

Czy naziemne zwierzęta mogą udać się z graczem pod wodę? Jeśli tak, to czy ich umiejętności się zmienią?

Eric: Nie, naziemne zwierzęta nie mogą przebywać pod wodą.

Czy trzeba karmić nasze zwierzęta?

Eric: Nie trzeba ich karmić.


Inne

W prezentacji umiejętności Barrage można było usłyszeć dziwny dźwięk zaraz po tym, gdy łowczyni zapytała drużynę czy coś słyszą. Czy to jakiś błąd?

Eric: Nie, był to dźwięk wydawany przez moa. Jest to mieszanka odgłosów lamparta, morsa i ptaka.

Czy ten miecz który widzieliśmy podczas prezentacji jednej z umiejętności to Fellblade?

Eric: Zobaczycie wiele znanych i lubianych broni pochodzących z Guild Wars.

Tłumaczenie - Shan, skład - Rvik