122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Dzień Europejskich Fanów 2012

Sprawozdanie z wydarzeń, jakie miały miejsce 2-3 kwietnia 2012 w Brighton, w Wielkiej Brytanii, gdzie przedstawiciele ArenaNet oraz NCSoft gościli u siebie grupę ludzi prowadzących strony fanowskie Guild Wars 2 na terenie całej europy.

Spis treści

Dzień Pierwszy

Dzień Pierwszy c.d.

Wideokonferencja

Wideokonferencja c.d.

Dzień Drugi


Q&A podczas wideokonferencji z ArenaNet

Ale dość już o tym, o czym pisać nie mogę, bo pora na to, o czym pisać powinienem, czyli o rozmowie z twórcami gry podczas wideokonferencji. Żeby wszystko wyglądało schludnie i jak należy, najpierw każdy z nas dostał do łapek śliczną, czarną bluzę z logiem gry na plecach – fajna sprawa, szkoda, że ja się już mojej pozbyłem zaraz na progu mieszkania. Em potrafi być wymagająca :(. Mieliśmy z Killianem nadzieję na minimum dwa, trzy pytania na osobę, niestety, przy tak ograniczonym czasie każdemu przedstawicielowi społeczności udało się zadać zaledwie po jednym pytaniu – no ale lepsze to niż nic, prawda? Ale jak zwykle uprzedzam fakty.

Zasiedliśmy w sali konferencyjnej, gdzie na ekranie powitali nas zaraz ludzie, z którymi mieliśmy rozmawiać: Eric Flannum, Colin Johanson, Ree Soesbee, Kristen Perry, Regina Buenaobra oraz Josh Petrie. Krótka mowa powitalna i już zaczynają się pytania. Kto pierwszy do tablicy? Szczerze mówiąc, nie pamiętam, ale to naprawdę nieistotne – pozwólcie mi więc, że podsumuję i jakoś sensownie ogarnę informacje, jakie udało nam się uzyskać, bo jestem świadomy tego, że nie wszystko wylądowało na twitterze Anetki.

Pytaliśmy o praktycznie każdy aspekt gry – od systemu gildii przez lore aż po tworzenie postaci i zasady obowiązujące w PvP. Pojawiło się nawet pytanie o to, co zdaniem twórców może pójść nie tak i czego najbardziej się obawiają. Jako, że nie tak może pójść praktycznie wszystko i ciężko jest przewidzieć co wydarzy się za chwilę, trzeba być przygotowanym na każdą ewentualność tak, aby sprostać wszystkim przeciwnościom a graczom przekazać produkt jak najbliższy doskonałości.

Co się tyczy spraw technicznych i samej bety – zawartość następnych beta weekendów będzie zwiększana, ale nie można obecnie określić, czy w tych rozszerzeniach znajdą się lokacje początkowe asur oraz sylvari (oraz czy będzie można zobaczyć te rasy w akcji jeszcze przed premierą). Jeśli natomiast w danym beta evencie będzie można zobaczyć coś nowego – gracze będą o tym wiedzieć odpowiednio wcześniej. Podobnie jest również z NDA – może ono zostać zniesione na część contentu, ale po pierwsze – nie ma takiej gwarancji, a po drugie, nie można powiedzieć jaka część gry może stać się w pełni jawną sprawą. Co do samego terminu następnej bety, to wszyscy dobrze znają jej datę, „when its ready” :).

Stand Guild Wars 2

Pytaliśmy również o datę startu oficjalnych for, oraz wspierane na nich języki. Fora tego typu raczej nie pojawią się przed premierą samej gry, a co do ich lokalizacji językowej, to będą na pewno wspierać języki, które znajdą się w grze. Nie oznacza to jednak, że strony fanowskie stracą na znaczeniu – wręcz przeciwnie, na stronach fanów bowiem zawsze można znaleźć informacje, o które trudno na oficjalnych tablicach. Tak więc nie ma się o co martwić na zapas.

Dowiedzieliśmy się również dlaczego raczej nie przyjdzie nam grać brzydką, 80-letnią staruszką. Owszem, silnik gry pozwala na dość spore modyfikacje wyglądu, ale postacie będą zachowywać pewne walory estetyczne. Może to i lepiej? Podobnie sprawa ma się w przypadku dokonywania wyborów – gracz ma być bohaterem, nie może więc być złoczyńcą. Gra wymaga od gracza podejmowania trudnych decyzji, choćby takich, czy przed najazdem bandytów ratować szpital czy sierociniec. Taka decyzja będzie miała swoje konsekwencje w przyszłości. Ale nie będzie można podjąć wyboru typu „pozwólmy bandytom spalić cała wioskę, w końcu i tak nikt ważny tu nie mieszka”. Schwarzcharakterom mówimy nie.

Jeśli chodzi o walkę, to możliwości kombinacji umiejętności między różnymi profesjami jest naprawdę mnóstwo. Cała zabawa polegać będzie na ich odkrywaniu – gdy bowiem któreś umiejętności wywołają dodatkowo jeszcze jeden, niezamierzony efekt, gracz oprócz komunikatu ile zadał obrażeń, otrzyma również wiadomość o tym, iż udało mu się wywołać combo. Zmieni się również efekt wizualny wywołany przez obie współdziałające ze sobą umiejętności.

Uspokajam również martwiących się o system craftingu, ponieważ zgodnie z zasadą równości, przedmioty tworzone przez graczy nie będą miały super-statystyk i nie będą wcale potężniejsze od tego, co można zdobyć poprzez zabijanie stworków lub innych graczy. Będą jednak unikatowe skiny broni i pancerzy, które będzie można zdobyć tylko poprzez wykonanie ich własnymi rękami. Podobnie będzie zresztą również w przypadku dungeonów – w których również znaleźć będzie można skiny niedostępne nigdzie indziej, oraz podczas walk WvW, gdzie jako nagrody też przypadną nam w udziale unikatowe modele wyglądu sprzętu.

Sama zabawa w WvW oraz PvE została tak przygotowana, żeby gracz mógł odczuwać radość i swego rodzaju wyzwanie wszędzie gdzie się znajdzie. Poziom gracza będzie się bowiem skalował w zależności od lokacji, w której się znajdzie. Zasada jest jednak prosta – jeśli jest to PvE, to skalowanie będzie odbywać się tylko w dół, tak, aby nawet gracz na poziomie 80 mógł pomóc przyjaciołom dopiero zaczynającym przygodę i jednocześnie nie psuł im zabawy zabijając wszystko na swojej drodze jednym ciosem. Jeśli jest to natomiast PvP, poziom postaci zawsze będzie skalowany do maksymalnego, aby każdy grający miał taką samą szansę na zwycięstwo.