122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Gildie

Opracowano na podstawie artykułu o gildiach znajdującego się na oficjalnej Wiki Guild Wars 2.

Spis treści

Tworzenie

Zarządzanie

Guild Bounty - Zasady Gry


Przed Wami krótki poradnik wprowadzający w zasady Guild Bounty. Dzięki niemu nawet mała gildia poradzi sobie z uciekinierami.

Opiszę tutaj zasady organizacji Guild Bounty na przykładzie gildii z którą mam przyjemność grać. Zatem mogę wam z dumą przedstawić ten krótki poradnik, który wspomoże raczkujące dopiero gildię.

Guild Bounty jest nową formą aktywności gildyjnej dodanej w najnowszej lutowej aktualizacji. Można wykonywać je dowolną ilość razy w tygodniu jednakże każda osoba tylko raz w tygodniu dostanie skrzynkę z nagrodą. Guild Bounty zawsze resetuje się w niedzielę o 1 w nocy czasu polskiego. Czyli z soboty na niedzielę, kiedy większość już smacznie śpi.

Na przykładzie gildii WAFP Guild Bounty odbywa się zazwyczaj w dwóch terminach - w niedzielę koło godziny 19:00 robimy pierwsze polowanie w nowym tygodniu, a w zależności od ilości osób która nie załapie się na niedzielne polowanie robiona jest powtórka w sobotę wieczorem bądź w tygodniu, w terminie pasującym większości zainteresowanych osób.

W Niedzielę wykonujemy Guild Bounty Tier 3 w którym na znalezienie i zabicie 6 osób mamy 15 minut. W przypadku powtórki najlepiej robić Bounty Tier 1 lub Tier 2 gdyż nie zawsze na powtórce będzie więcej niż 20 osób.

Poniżej w podpunktach znajduje się chronologiczny opis działań dążących do ukończenia Guild Bounty.

Przygotowanie do Bounty:

1. Wszystkie chętne osoby zbierają się na TSie na jednym kanale.

2. Każda z osób biorących udział w polowaniu MUSI mieć otwartą stronę Dulfy.net (Tłumaczenie w drodze) z mapami pokazującymi ścieżki po których wędrują poszukiwane osoby.

3. Dobieramy się w grupy tak aby na stanie było 4/5 - zostawiamy tym samym dodatkowe miejsca dla spóźnialskich. Zasady dobierania się do party są dowolne, pamiętajcie jednak o zasadzie kropki przy proszeniu o dodanie do drużyny, postawienie kropki na guild czacie jest szybszym sposobem na dołączenie niż przekrzykiwanie się na TSie w grupie kilkudziesięciu osób gdzie nie każdy miał możliwość ze sobą zagrać. Pamiętajcie i kropki przygarniajcie. :)

4. Gdy drużyny już zostaną utworzone następuje podsumowanie w postaci wypisania na czacie która drużyna ma ile osób oraz kto jest jej samozwańczym liderem. Przykład:

  • Lider1 5/5
  • Lider2 5/5
  • Lider3 5/5
  • Lider4 5/5
  • Lider5 5/5
  • Lider6 4/5

5. Taka forma listy przyporządkuje automatycznie każdą drużynę do innej poszukiwanej osoby i tak oto drużyna pierwszego lidera poszukuje pierwszej osoby z listy, drużyna drugiego lidera poszukuje drugiej osoby z listy i tak dalej, aż do wyczerpania drużyn. Jednakże w przypadku gdy na bounty chcą iść osoby, które nie mają odkrytej mapy na 100% mogą one poczekać do uruchomienia Bounty i udać się na poszukiwania tej osoby, która znajduje się na pasującym im terenie.

6. Gdy kolejność zostanie już przypisana każda osoba biorąca udział w Bounty otwiera panel gildii "G", następnie klika na trzecią ikonkę od góry (tą ze strzałką) i wybiera zakładkę "Missions" w której po uruchomieniu zostanie wyświetlona lista poszukiwanych osób.

panel

7. Gdy Bounty zostanie już uruchomione każdy członek drużyny sprawdza na kogo poluje, szuka sobie na Dulfy.net (Tłumaczenie w drodze) mapy z daną osobą i udaje się na polowanie. Patrząc na szlak którym wędrują poszukiwani zwróćcie uwagę na to aby iść szlakiem w przeciwnym kierunku do tego wskazywanego przez strzałki narysowane na mapie. Ważne jest abyście nie gonili za przeciwnikiem ponieważ wydłuża to tylko czas jego poszukiwania.

8. Wchodząc na mapę na której będziecie szukać pamiętajcie aby zapytać się na czacie /m czy ktoś czasem nie widział poszukiwanej osoby, może się zdarzyć że inne gildie też będą jej szukać.

9. Gdy już znajdziecie swojego uciekiniera pingujecie najbliższy Waypoint wraz z kierunkiem określającym jego pozycje np. "na wschód od", "na południe". Następnie klikacie cały czas "F" aby zagadać cel przez co będzie on stał cały czas w miejscu i wam nie ucieknie. Możecie go również podprowadzić pod Waypoint.

10. Gdy cała drużyna będzie już obok przeciwnika możecie pingnąć Waypoint na czacie ogólnym /m aby inne gildie bądź zwykłe osoby mogły pomóc w jego zabiciu.

11. Po zabiciu przeciwnika każdy kto robi Bounty pierwszy raz w danym tygodniu dostanie skrzynkę (podobną do tej z daily achievements) w skrzynce znajdują się zawsze 2 Guild Commendations dwa przedmioty żółte bądź pomarańczowe doatkowo można dostać przedmiot gildyjny taki jak baner.

12. Jeżeli po zabiciu przeciwnika inne drużyny nie znalazły jeszcze swojego celu wyruszacie na ich mapę i pomagacie im w jego znalezieniu i zabiciu. Natomiast gdy wszystkie cele są już znalezione ale nie zabite ruszacie do tej lokacji gdzie przeciwnik ma możliwie najwięcej życia.

13. Czas na całe Bounty wynosi 15 minut, pamiętajcie aby liczyć się z czasem, po zabiciu uciekiniera potrzeba jeszcze kilku sekund na automatyczne zamknięcie go w klatce, dopiero po zamknięciu w klatce następuje zaliczenie danej lokacji. Dlatego należy starać się nie dopuszczać do sytuacji w których zabijamy przeciwnika w ostatnich sekundach, gdyż istnieje ryzyko niepowodzenia i powtarzania całego Bounty od nowa.

opracowanie - Quise