122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Guild Wars 2 - Preview

Główny projektant Eric Flannum oraz najważniejsi członkowie ekipy opisują stały, zaludniony świat gry Guild Wars 2, nowy system PvP świata oraz czego nauczyli się z oryginalnego Guild Wars

Od ogłoszenia rozpoczęcia prac nad grą przez NCsoft Seattle w 2007 roku – główny deweloper Arena Net nie ujawniała co kryje się w Guild Wars 2. Wraz z dzisiaj pokazanym trailerem mogliśmy po raz pierwszy zerknąć na nową wizję tego popularnego sieciowego RPG. Pomimo wielu zmian, wizja twórców, która uczyniła Guild Wars odświeżającym przeżyciem pozostała ta sama: dostępność, elastyczność i niezrównana wartość w porównaniu z kosztem zakupu.

Guild Wars 2 Trailer

Guild Wars: Prophecies ożywiło branżę MMO w momencie wydania w 2005 roku. Połączyło elastyczność, nacisk na fabułę, zróżnicowanie i grywalność kampanii z rewolucyjnym systemem PvP, który od momentu powstania jest najbardziej postawionym na współzawodnictwo oraz nie zmusza graczy do płacenia abonamentu w celu uzyskania przywilejów. Zamiast abonamentu wydano dwie dodatkowe, niezależne kampanie i dodatek, które przyniosły dochód pozwalający na nie rezygnowanie z modelu ‘płacisz raz, grasz zawsze’. Tak samo w przypadku Guild Wars 2, zakup gry umożliwi grę bez ograniczeń czasowych.

Guild Wars 2 przeniesie nas z powrotem do Tyrii, 250 lat po wydarzeniach z Guild Wars, gdzie rządzić będą Starożytne Smoki i ich armie nieumarłych. Pięć ras zepchniętych na własne terytoria, aby odzyskać kontynent musi połączyć siły. Dobrą wiadomością dotyczącą smoków jest to, że zdecydowanie będziemy musieli z nimi walczyć ‘Początkowo gra skupi się na jednym w szczególności’ - mówi Ree Soesbee (scenarzysta i projektant) ‘ale obecność pozostałych będzie odczuwalna w świecie gry. Ich działania będą miały wpływ na Tyrię, a gracze będą mieć okazję doświadczyć realnego zagrożenia jakim są te stworzenia’.

Guild Wars 2 jest przełączeniem się z całkowicie zinstancjonowanego świata, gdzie można było szukać przygód tylko w towarzystwie członków drużyny, do stałego, pełnego ludzi świata występującego w innych MMO; jest to siła napędowa większości zmian w rozgrywce. Przykładowo system zadań został całkowicie przemodelowany i zaoferuje coś całkowicie nowego w porównaniu z konkurencyjnymi produkcjami. ‘Myślę, że mogę zapewnić - nie zobaczycie żadnych wykrzykników nad głowami postaci w Guild Wars 2’ - główny projektant Eric Flannum.

‘Właściwie nie mamy tradycyjnego dla RPG/MMO systemu zadań’, kontynuuje Flannum. ‘Zamiast tego mamy zdarzenia. Pomyślcie o nich jako o zorientowanych na grupę działaniach. To jedna z wielu rzeczy zachęcających graczy do odkrywania świata – możecie wędrować poprzez świat, ale nigdy nie będziecie do końca pewni co napotkacie. Możecie dotrzeć do twierdzy atakowanej przez centaurów, ale może też zdarzyć się tak, że centaury zaatakowały pól godziny temu i zajęły już twierdzę. Możecie wyruszyć drogą, którą chodziliście setki razy a nagle spotkacie na swojej drodze karawanę potrzebującą pomocy’.

Charr

To są wyraźnie założenia MMO o stałym świcie. Używanie instancji w Guild Wars ułatwiło napisanie fabuły, ale jak będzie z narracją w kontynuacji? ‘Jedną z rzeczy jakich nauczyło nas GW1 jest jak wykorzystać zalety zinstancjonowania, pomimo, że gra ma stały świat’, mówi Flannum. ‘Fabuła będzie prowadzić poprzez kombinację instancji i stałego świata. Mamy całą masę sztuczek na opowiedzenie fabuły w GW2. Myślę, że wykorzystamy kilka sposobów dotychczas niespotykanych w MMO’.

Widać również próby wprowadzenia różnorodności interakcji z nowym, żyjącym światem – i nie chodzi tylko o dodanie możliwości skakania. Stwierdzenie, że Guild Wars było zorientowane na walkę byłoby trochę niedomówieniem; brak craftingu i klas niewalczących oznaczał, że gracze nie mieli innego zajęcia jeżeli mieli ochotę na coś innego.

‘Zdecydowanie wprowadzimy crafting, jak i inne rzeczy zapewniające dodatkową rozrywkę graczom’ zapewnia Flannum, jednak jeszcze nie może powiedzieć jakie ‘inne rzeczy’ miał na myśli. ‘Nie powiedziałbym, że nie poświęciliśmy uwagi walce, jednak walnięcie kogoś mieczem w głowę nie będzie jedynym możliwym sposobem interakcji z innym graczem’.

Guild Wars 2 będzie w pełni ‘solowalne’. Tak jak w przypadku Guild Wars Nightfall, gracze będą mieli możliwość zabrania towarzysza i najemnika, aby pomagali im w grze, jeżeli nie skorzystają z tej możliwości otrzymają buff-y. ‘Nie możemy na razie do końca wyjaśnić działania systemu towarzyszy, ale możemy ujawnić, że gra będzie ‘solowalna’,’ mówi szef studio Mike O’Brien. ‘Wracamy do kwestii dostępności – chcemy, żeby gracze mogli wejść do gry i grać w stylu jaki lubią najbardziej. Jeżeli chcą grać solo, chcemy im dać taką możliwość, jeśli wolą grać z drużyną, to też chcemy im to umożliwić.’

Środowisko

Guild Wars 2 odkryje przed nami wiele rzeczy, których do tej pory nie mieliśmy okazji widzieć, ale jak widzieliśmy na trailerze, Tyria będzie wyglądała znajomo dla graczy Guild Wars. ‘Chcemy polepszyć wizualną jakość gry, jednak chcemy zachować czułość, która uczyniła pierwszą grę wyjątkową’ mówi dyrektor artystyczny Daniel Dociu.

‘Guild Wars 2 będzie się wyróżniać bardziej wystylizowanym podejściem do tekstur, większe przestrzenie, bardziej epickie środowisko – wszystkie te modyfikacje towarzyszą usprawnieniom silnika, więc jednocześnie chcemy usprawnić stronę techniczną i artystyczną ... ale zdecydowanie ciągłość zostanie zachowana’ mówi Dociu.

Istotne są nowe obszary i oczywiście najbardziej ekscytująca jest perspektywa eksploracji podwodnego kontynentu. Flannum twierdzi, że będzie ‘dużo’ podwodnych obszarów, które będą dostępne dla wszystkich ras i graczy. ‘Dostęp do podwodnych terenów będzie naprawdę łatwy. W wielu grach świat podwodny jest nieprzyjaznym środowiskiem, gdzie musisz martwić się o ilość powietrza i cały czas jesteś na krawędzi śmierci, a to sprawia, że eksploracja tych terenów nie jest tak zabawna. Chcemy położyć nacisk na zabawę, różnice oraz szybkość pojawienia się możliwości zejścia pod wodę, aby zachęcić do odkrywania tego środowiska’.

Charr

Gracze nadal będą mogli tworzyć wiele postaci na jednym koncie, a ponieważ system profesji nadal pozostaje tajemnicą, ArenaNet podzieli się kilkoma szczegółami odróżniającymi postacie. Zamiast oryginalnej, niezwykle pięknej rasy ludzi, dopasowywanej poprzez wybór profesji Guild Wars 2 zaoferuje pięć ras.

Cztery z nich znamy z Eye of the North: ludzi, ich odwiecznych wrogów Charr-ów (których przez większość czasu w Guild Wars 1 gracze tłukli po głowach), wojownicy północy – Norn-owie i magicznych Asura. Ostatnia rasa Sylvari, związana z magią ziemi z silnym związkiem z naturą, są nową rasą dla wszystkich. ArenaNet na razie nie może nie może ujawnić jakie dokładnie specjalne umiejętności będzie mieć każda z ras, ale na tym etapie wiemy, że 9-cio stopowi Norn-owie będą mogli się zmienić w niedźwiedzia z dużą siłą w walce, a technicznie uzdolnieni wynalazcy – Asura – będą mogli używać golemów do walki.

‘Fabuła dla każdej z raz będzie trochę inna’ mówi Soesbee. ‘Na początku wszyscy wiedzą, że pojawiło się poważne zagrożenie, jednak rasy zaczynają działać osobno, nie rozumiejąc, że zagrożenie jest na tyle poważne, że wymaga połączenia sił ... To gracz będzie bohaterem, który pomoże rasom przezwyciężyć ograniczenia przeszłości: ludziom nienawidzącym Charr-ów, Asura sceptycznie podchodzącym do innych ras i uważającym się za lepszych, Sylvari młodym i nie rozumiejącym natury świata oraz Norn-om, którzy z natury są niezależni. Ktoś musi ich zebrać i tym kimś będzie gracz.’

Pomimo tych różnic nie będziemy walczyć przeciwko innym rasom. ‘Współzawodnictwo zawsze było odrębne w Guild Wars i pozostawiliśmy tą odrębność jako jedną z podstawowych cech. Ma to również związek z dostępnością i możliwością gry z przyjaciółmi’ mówi Flannum. ‘Wcześniej rozważaliśmy podział ras i zdecydowaliśmy się tego nie robić, szczególnie ze względu na umożliwienie graczom grania z przyjaciółmi dowolnie wybraną rasą. Nie chcemy wprowadzać podziałów pomiędzy graczami na dobrych i złych.’

Player-versur-player zawsze było ważne w Guild Wars – gildie regularnie współzawodniczą o nagrody – ArenaNet oczywiście chce nadal poświęcać uwagę tym hardcorowym graczom i zaoferować im bezpośrednio dostępny system PvP, gdzie wszyscy mają dostęp do tych samych umiejętności i wyposażenia, a zwycięstwo zależy od strategii. ‘Chcemy dać tym ważnym w społeczności Guild Wars 1 graczom to, czego oczekują’ mówi Flannum. ‘Oni nie chcą przegrywać z kimś tylko dlatego, że spędzili w grze mniej czasu. Chcą mieć dostęp do tych samych umiejętności co inni oraz chcą, aby zdolności w tworzeniu i wykorzystywaniu buildów były tym co zapewni im wygraną’.

Strefa otwarta

Dodatkowo będzie nowy świat PvP, który pozwoli na używanie postaci PvE i jej wyposażenia w walce przeciwko innym graczom na bardziej otwartym polu walki – the Mists. ‘To będzie bardziej swobodne PvP, gdzie będzie można zdobywać kolejne poziomy i stoczyć walkę dziesięciu na jednego czy stu na dwudziestu, na polu walki wszystko będzie dziać się naturalnie i nie będzie ograniczeń co do ilości uczestników’ kontynuuje Flannum, ponieważ zespół nie może na razie ujawnić szczegółów dotyczących ilości graczy z dostępem do the Mists.

Flannum wierzy, że podzielenie PvP na dwa tryby zwiększy ilość graczy. ‘Dzięki różnym typom PvP w GW1 zyskaliśmy wiele doświadczeń i znamy potrzeby hardcorowych graczy, ale są też ludzie, którzy chcieliby bardziej swobodnego PvP. Zdecydowaliśmy, że obie grupy dostaną coś dla siebie’.

Concept art

Oczywiste jest, że wyciągnięto wnioski z pierwszej gry, dotyczące umiejętności i profesji, jednak ArenaNet nie może ujawnić szczegółów. ‘Myślę, że GW1 jest zbyt skomplikowane, GW2 daje nam możliwość ułatwienia gry, ale równocześnie wyposażenia jej w mechanikę która przyciągnie ludzi na długo’ mówi O’Brien.

‘Prosty przykład – ostatecznie w grze mamy 1200 umiejętności. Poprzez dodanie trzech kampanii i dodatku oraz dziesięciu profesji ilość umiejętności w Guild Wars nieporęcznie się rozrosła. Rozwijając Guild Wars zdaliśmy sobie sprawę, że tym, co czyni grę fantastyczną jest jakość nie ilość. Tym razem możemy skupić się na tych elementach gry, na których chcemy, możemy udowodnić, że intencje przyświecające powstaniu Guild Wars są prawdziwe i możemy uczynić grę tym, czym chcielibyśmy.’

O’Brien jest pewien, że gra będzie taka jak chcieliby gracze Guild Wars. ‘Guild Wars było unikalne. Ma inne podejście do role-playing. Opiera się raczej na tradycjach Magic the Gathering niż Dungeons and Dragons i myślę, że graczom to odpowiada. Ponieważ gra była inna, wiele rzeczy udało nam się zrobić dobrze, ale jednocześnie są rzeczy, które zrobiliśmy źle. Guild Wars 2 jest najlepszą grą dla graczy Guild Wars.’

Beta testy odbędą się bliżej daty wydania; ArenaNet chce większość testów przeprowadzić sama w szybko rozwijającym się zespole. Jednak trailer oraz entuzjazm całego zespołu po dwóch latach ciszy skierował naszą uwagę na kontynuację. Jeżeli gra zachowa wartościowe cechy poprzedniej, łącząc je ze stałym interaktywnym światem, bez opłat abonamentowych, to prawdopodobnie wstrząśnie rynkiem MMO.

Tłumaczenie - Guen