122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Guild Wars 2 Exclusive

Wywiad przeprowadzony dla pause.com 21 sierpnia 2009 przez Lou Zucaro.

Udało mi się skontaktować z jedną z szych ArenaNet, Mike O’Brien'em i projektantem/scenarzystą Ree Soesbee'em, żeby ustalić kilka faktów na temat GW2, które pojawiły się podczas Gamescom przez kilka ostatnich dni. Udało im się dotrzeć do nas całkiem szybko, pomimo okropnego szaleństwa jakie rozpętuje się zazwyczaj wokół tego typu konwentów.

pause.com: Czy system wydarzeń, o którym mówiliście to scenariusz, w którym świat "jest zaplanowany" a NPC mają plany lub przynajmniej wcześniej ustalone dyspozycje tego, jak będą się zachowywali w danych okolicznościach, prawie tak jak świat zachowuje się w RPG pokroju Oblivion'a czy Fallout'a 3, gdzie NPC lub ich grupka może, przykładowo, posiadać wyznaczoną trasę po której się porusza i można ich napotkać wszędzie na tej trasie? Albo czy grupki "złych" mogą snuć się w określonym regionie, ponieważ zaprogramowano ich tak, żeby nie tylko walczyli z przeciwnikami, lecz również przejmowali wrogie budynki, a jako gracz można ich napotkać wszędzie w drodze do ich wcześniej wyznaczonego celu?

Mike O’Brien: Wydarzenia mają podobny styl do opisanego przez Ciebie, lecz nie są zbudowane na zasadzie wcześniej ustalonego planu, gdyż z założenia nie chcemy, aby nasz świat był ściśle rozplanowany. Zamiast tego wydarzenia reagują na to, co gracz robi w świecie. Jeśli grupa graczy zaatakuje obóz centaurów i wybije ich do nogi wtedy nie nastąpi atak centaurów na pobliski garnizon. Ale jeśli gracze pozwolą centaurom na swobodne mnożenie się, wtedy te staną się bardziej śmielsze i zaczną atakować pobliskie osady.

pause.com: Jakiego typu konsekwencji mogą spodziewać się gracze w zamian za działanie (lub jego brak) w wyznaczonych momentach trwania danego wydarzenia? Na przykład, jednym z wydarzeń o których wszyscy wspominacie jest grupa centaurów atakująca fortecę, a gracze mogą dołączyć do obrońców i odeprzeć atak lub do centaurów i podbić nowe ziemie. Czy istnieją takie rzeczy (łupy, doświadczenie), których gracze nigdy nie zdobędą zabijając centaury zanim uda im się nawet dotrzeć do fortecy itp? Albo, czy jeśli wraz z centaurami podbiją fortecę a później wybiją swoich wcześniejszych sprzymierzeńców aby oddać twierdzę jej pierwotnym właścicielom, to czy uzyskają za to jakiś "bonus za bohaterstwo" czy coś w tym stylu?

Mike O’Brien: Tworzymy wydarzenia w taki sposób, aby gracze nigdy nie zostali ukarani za granie, zabijanie potworów lub wygrywanie bitew. Nie chcemy, aby gracze krzyczeli "hej wszyscy, nie zabijajcie centaurów, bo chce wziąć udział w wydarzeniu, w którym przejmujemy zdobytą przez nich twierdzę." Dlatego też nie ma niczego, czego nie uzyskałbyś przegrywając z centaurami a co możesz uzyskać poprzez wygraną.

pause.com: I w końcu, czy NPC tacy jak strażnicy fortów będą się odradzali gdy centaury już ją przejęły, czy te NPC raz zabity pozostaje już martwy?

Mike O’Brien: Jesli centaury przejmą garnizon wejdzie on w ich władanie i będzie garnizonem centaurów aż do chwili, w której gracze nie zbiorą się w grupę i nie odbiją go z ich rąk. Wtedy stanie się on na powrót siedzibą ludzi a NPC znów się do niego wprowadzą.

To by było na tyle... im więcej słyszę na temat tego systemu tym bardziej grywalnie zaczyna on brzmieć.

A tak dla waszej wiadomości, zapytałem jeszcze o kilka innych rzeczy, których ANet nie chce jeszcze komentować, takich jak czy tworzenie postaci będzie podobne do tego w GW1 i będziemy mieli zestaw wcześniej określonych twarzy dla danej profesji (i rasy) - czegoś co bardzo chciałbym zobaczyć, z uwagi na fakt, że GW ma najlepszą grafikę wśród dotychczas wydanych MMO, czy Jeremy Soule będzie tworzył muzykę do "dwójki" (będzie - patrz, notka poniżej) i to w jaki sposób tworzenie przedmiotów będzie wpływać na doświadczenia związane z grą.

UPDATE: Wybaczcie, nie chciałem wrzucać tu info o Jeremym Soule, gdyż sam Soule zapowiedział, że pracuje nad muzyką do GW2. Dziękuję DarkWasp z GuildWars2Guru za przypomnienie mi o tym.

I nie, nie zaprzątałem sobie (i Brian'owi) głowy pytaniem o datę premiery.

Będziemy was informować o wszelkich nowinkach w tej sprawie.

Tłumaczenie - Tom Stone