122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Guild Wars 2 Interview

Guild Wars 2 od momentu ukazania się trailera oraz serii wywiadów szybko stało się jedną z najbardziej oczekiwanych gier MMO. Jeff Grubb – projektant świata i scenarzysta Guild Wars 2 – właśnie wrócił z Gamescom w Niemczech i zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań zanim uda się na PAX 2009, gdzie ArenaNet zorganizuje wiele atrakcji (sprawdźcie godziny rozdawania książki z concept artami Guild Wars 2). Zatem do pytań!

Skoro ujawniacie informacje o Guild Wars 2 czy sekrety z Guild Wars 1 zostaną wyjaśnione (przykładowo Bahltek, nie rozszyfrowany napis asurański czy Prawdziwi Giganci)?

Krótka odpowiedź – tak. To ten sam świat, więc użyjemy jego historii. Co zostanie ujawnione i wyjaśnione okaże się z postępem fabuły. I żeby Cię zirytować – co najmniej jedna rzecz z tych, które wymieniłeś będzie ujawniona.

W trailerze historia skupia się na Zhaitanie oraz połączeniu ras celem wspólnej walki. Inne smoki zostały tylko wspomniane. Czy pierwsza część Guild Wars 2 (kampania, historia) będzie miała związek bezpośrednio z Zhaitanem i Orr, czy pojawią się również inne smoki?

Ostatecznym wrogiem w Guild Wars 2 będzie Zhaitan, jednak wpływ innych smoków będzie widoczny – wyznawcy Jormag'a wśród Norn'ów, Kralkatorrik wpleciony w tereny Askalonu oraz słudzy Primodorus'a. Historia Guild Wars 2 prowadzi do Orr i Miasta Bogów, które jest siedzibą Zhaitan'a.

Dlaczego wszystkie smoki obudziły się teraz i na dodatek wszystkie naraz?

Przez "naraz" rozumiesz "raz na pięćdziesiąt lat w ciągu ostatnich 250 lat". To całe życie w przypadku człowieka, jednak mgnienie oka z perspektywy historii. Są pierwotną siłą, która rośnie i uwolni swoją moc. Dlaczego budzą się teraz? Nie wiadomo, ale budzą się głodne.

Ludzie są ciekawym ‘asem z rękawa’ w świecie Guild Wars. Wiemy, że po raz pierwszy pojawili się w Kintaju, Cesarstwie Smoka, oraz, że bogowie są związani z historią Guild Wars 1. Z przebudzeniem smoków i upadkiem ludzkiej rasy, bogowie ludzi mają mniejszy wpływ na świat Tyrii. Co lub kto stworzyło ludzką rasę i jaki jest cel ich istnienia? Czemu inne rasy sprawiają wrażenie tak mało wartościowych w oczach ludzkich bogów, którzy stworzyli Tyrię jaką znamy?

Pełna historia pochodzenia ludzi nie została ujawniona. Przybyli na kontynent Tyrii jakiś czas po pojawieniu się o raz pierwszy w świecie Tyrii. Wygląda na to, że przybyli z południa, więc "ojczyzna ludzi" może znajdować się dalej na południe od Elony i Kintaju. Idea stworzenia Tyrii przez ludzkich bogów spotyka się z różnymi reakcjami wśród innych ras. Charr'owie myślą, że to teologiczna propaganda (i ludzcy bogowie są tylko silniejszymi, śmiertelnymi istotami). Asura godzą się zaakceptować ideę bogów jako trybów Wiecznej Alchemii. Norn'owie akceptują istnienie bogów, ale raczej jako inny typ ich duchów zwierząt. Sylvari uważają ich istnienie za nie udowodnione, ponieważ bogowie nie ukazali się im bezpośrednio.

Kto był pierwszy w świecie Tyrii, Starożytne Smoki czy ludzcy bogowie? Czy wcześniej były pomiędzy nimi związki, szczególnie chodzi o stworzenie przez bogów smoczycy Glint jako strażnika stworzenia?

Jak mówiliśmy, Smoki były tam zawsze, przybycie bogów wyprzedza ludzi tylko nieznacznie. O Glint wiemy, że pochodzi od Glint. Prawda może być inna, a ona może mieć własne powody, żeby mówić co mówi.

Tekst Kerrsh'a w Eye of the North (kończący zadanie ‘Path to the Revelations’) jest gorąco dyskutowany na forach. Czemu aspekty ludzkich bogów pojawiły się jako smoki? Czy ukryta wiadomość bogów może zostać wyjaśniona w kontekście Guild Wars 2?

Smoki są siłą, aspekty są odbiciem natury mocy pozyskanej przez ludzkich bogów. Zarówno Asurańska Cetral Transfer Chamber jak i City of Arah zostały zbudowane w miejscach emanujących mocą, jak się okazuje nad Starożytnymi Smokami.

Możliwe, że ukryta wiadomość odnosi się do smoków – "uśpiony ląd" może oznaczać powstałe królestwo Orr i odpowiedź na pytanie o pochodzenie smoków właśnie tam się znajduje.

Krasnoludy również są interesującą rasą, która według trailera posiadała legendy o Zhaitanie. Biorąc pod uwagę istnienie krasnoludzkich legend o Wielkim Niszczycielu, krasnoludy wydają się posiadać znacznie większą widzę o smokach niż inne rasy. W którym roku zostały stworzone krasnoludy i jakie mają legendy dotyczące Zhaitana?

Jako jedna z najstarszych ras, krasnoludy wiedzą więcej o Primodorusie, jego słudze Wielkim Niszczycielu oraz smoczym rodzaju. Tylko część została zapisana w książkach takich jak Tome of Rubicon, ale wiedza żyje nadal gdzie indziej.

Mursaaci są jedną z ulubionych ras graczy, mimo, że gracze przyczynili się do ich zagłady. Co możesz nam powiedzieć o tych kilku Mursaatach ocalałych po Eye of the North? Czym się staną za 250 lat? Czy pojawią się w Guild Wars 2 i czy będzie więcej eventów dotyczących ich rasy?

Mursaaci są również ulubioną rasą ArenaNet i mamy kilku twórców, którzy są fanami Mursaatów (to był powód, że pokazali się w Bonus Mission Pack'u). Ich ostateczny los nie został jeszcze określony, więc kontynuujcie eventy.

Dziękuję za Twój czas

Dziękuję za pytania.

Tłumaczenie - Guen