122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Guild Wars 2 Lore Q&A

Świat Guild Wars 2 - Pytania i Odpowiedzi

Odpowiedzi na pytania zadane przez graczy z portalu Guild Wars 2 Guru dotyczące lore Guild Wars 2.

1. Czy Lśniące Ostrza i Biała Opończa będą obecne w Guild Wars 2, a jeśli tak to jaką rolę będą ogrywać?

Jak można przypuszczać po ostatniej aktywności w sieci, Biała Opończa i Lśniące Ostrza mają pewne nierozwiązane sprawy związane z Guild Wars Beyond, tak więc nie chcielibyśmy psuć im niespodzianki.

Jednakże, mogę chyba spokojnie zdradzić, że po 250 latach Lśniące Ostrza stały się osobistą gwardią Królowej Jennah z Kryty. Natomiast Biała Opończa, podobnie jak Mursaaci, stali się strachami, którymi grozi się małym dzieciom ("Jedz kaszkę synku, bo jak nie będziesz grzeczny, to przyjdzie Biała Opończa i Cię porwie").

2. Jak dotąd cztery, z pięciu grywalnych ras w GW2, mają frakcję, która jest ich przeciwnością (Legion Płomienia, Synowie Svanira, Dwór Koszmarów, Biała Opończa/senatorowie, którzy działają przeciwko Królowej), czy istnieje taka “zła” frakcja pośród Asur?

Tak, oczywiście, że tak.

Och, mam powiedzieć coś więcej? Wiecie jak asury współpracują w krewe? Cóż, jedna z nich wymyśliła korporacje. Nazwali ją Inquest [co myślicie o tłumaczeniu "Śledczy"? – przyp. tłum.].

Jest to swoją drogą spora innowacja. Asury, w całym swym geniuszu, posiadają jedną, poważną wadę, a mianowicie własną egoistyczną i egocentryczną naturę. Za wszelką cenę starają się ukrywać swoje notatki, piszą szyframi, utrzymują tajne siedziby, do których dostęp ma zaledwie garstka zaufanych uczniów, a największe sekrety zachowując jedynie dla samych siebie. Dlatego też najgenialniejsze wynalazki asur często stają się zapomnianymi technologiami.

Nowa rewolucja zgromadziła kilku asurańskich wynalazców pod jednym przywództwem, mającym jeden cel. Choć członkowie organizacji mogą nie zdawać sobie sprawy z wielkiego planu, to ci, którzy nią zarządzają znają go doskonale. Gromadzenie (i przechowywanie) wiedzy pozwala członkom tej grupy na bazowaniu na osiągnięciach swoich poprzedników. Oczywiście, jak to asury, zawzięcie strzegą tej wiedzy przed wszystkimi "spoza" organizacji.

Śledczy mają bardzo surowe zasady – kiedy raz się do nich przyłączysz, nie ma już możliwości odwrotu. Wierzą, że wszystko, czego się nauczysz jest wartościową wiedzą i że mają prawo sięgnąć po tą wiedzę nawet do twojego umysłu jeśli będą tego potrzebowali. Wyzwoleni z jarzma nawet ograniczonych wartości etycznych, które utrzymują normalne asury w ryzach, Śledczy przeprowadzają eksperymenty, których nie ruszyłby nawet najbardziej szalony członek ich rasy. Maczają palce w sprawach, które lepiej pozostawić samym sobie.

Śledczy również postrzegają Odwieczną Alchemię, filozofię, którą kierują się w życiu wszystkie asury, na swój sposób. Wierzą, że wszechświat jest ogromną maszyną, a przy pomocy odpowiedniej ilości siły i wiedzy, będą w stanie kierować tą maszyną. Są w stanie władać wszystkim, a będąc asurami, mogą to po prostu wyłączyć.

3. Czy w Guild Wars 2 pojawi się Berło Orr?

Coś tak potężnego jak Berło nie może pozostawać ukryte na długo. Gdy widzimy je po raz ostatni pod koniec Eye of the North, sięga po nie Livia. To, co nastąpiło później nie zostało jeszcze ujawnione, ale sama Livia włada mocą Berła przynajmniej przez jakiś czas.

4. Oryginalnie, Żelazny Legion miał mieć swoją stolicę w miejscu zwanym „Żelazną Cytadelą”, lecz niedawno ta nazwa zmieniła się na “Czarną Cytadelę”. Czy oba te miejsca są tym samym, lecz pod zmienioną nazwą?

Żelazna Cytadela i Czarna Cytadela to jedno i to samo miejsce. Jest to siedziba główna Żelaznego Legionu, choć pozostałe legiony również mają tam swoich reprezentantów. Istnieją cztery wielkie legiony, każdy z nich założony przez jedno z dzieci ostatniego Khan-Ura, władcy wszystkich charrów. Każde z dzieci dowodziło swoim legionem, a po śmierci władcy zaczęły spierać się ze sobą (pozwalając ludziom w miarę łatwo zająć i utrzymać Askalon). Czterema legionami są legiony Płomienia, Żelaza, Popiołu i Krwi.

W pewnym momencie Legion Płomienia, kontrolowany przez szamanów, zdominował pozostałe trzy, a następnie rozpoczął ataki, które wywołały Spopielenie. Podbili wyniszczoną, wypaloną krainę, ale ich bogowie zostali zniszczeni a szamani zdemaskowani jako oszuści. Pozostałe legiony urosły w siłę i przegnały Legion Płomienia - "Złoty Legion" jak go określali, gdyż złoto jest nietrwałe, miękkie i słabe. Ziemie Legionu Płomieni zostały podzielone między zwycięzców a dowodzenie przejął Legion Żelaza, dowodzący starymi ludzkimi ruinami Rin, na których zbudowano Czarną Cytadelę.

Legiony Krwi i Popiołu mają swoje własne cytadele na północy i wschodzie, ale najbliżej innych ras znajduje się Czarna Cytadela Legionu Żelaza. Legion Płomienia jest wciąż aktywny w tym rejonie, gdyż uważają tą ziemię (podobnie jak pozostałe ziemie charrów) za swoją własną.

5. W jednym z ostatnich wywiadów dla IncGamers, Ree oświadczył, że gdy asura umiera "staje się niczym więcej jak aspektem Odwiecznej Alchemii" – czy określenie "aspect" ma odnosić się do innych widzianych przez graczy aspektów? Co oznacza to zdanie?

"Aspekt" w tym przypadku, nie odnosi się do aspektów widzianych w Leżu Glint ani w zadaniu "Paths of Redemption". Te aspekty odnoszą się do znacznie starszych potęg.

Komentarz Ree odzwierciedla naturę Odwiecznej Alchemii. Żywi czy martwi, wciąż pozostajemy częścią większej całości. Jest to całkowicie zamknięty system, którego części mogą się zmieniać i przeistaczać, lecz w dalszym ciągu pozostają częścią alchemii – niezależnie czy rozumianą poprzez system, strukturę czy wymyślną maszynę.

6. W wyżej wymienionym wywiadzie Ree stwierdził, że lista duchów nornów jest niekompletna – czy dwa duchy, Orła i Śnieżnego Lamparta, które pojawiły się we wczesnych materiałach promocyjnych i instrukcji, wciąż zaliczają się do kanonu?

Duchy Dziczy, z którymi kontaktują się nornowie, to Wilk, Niedźwiedź, Kruk i Śnieżny Lampart. "Śnieżny Lampart" i "Śnieżny Ryś" to ten sam duch. Istnieją też inne, które zostały zapomniane (historia Orła jest nieznana) oraz kilka, które zostały wytropione i pożarte przez Jormaga.

7. Co możecie powiedzieć o historii nornów? A skoro już jesteśmy w temacie to o historii Asur? Czy to, co działo się z tymi rasami przed Eye of the North zostanie ujawnione i poszerzone w przyszłości?

Obie rasy są częścią GW2, a gracze obu z nich będą mogli zanurzyć się w ich rasowej historii oraz odkryć wiele ciekawostek dotyczących przeszłości zarówno nornów jak i asur.

Jeśli chodzi o nornów, ich wielką opowieścią jest historia walki ze Smokiem (jak odnoszą się do Jormaga). Wielcy bohaterowie mierzyli się z bestią, lecz za każdym razem odnosili klęskę, gdy w tym samym czasie pomiot Wielkiego Smoka Lodu spychał ich lud coraz bardziej na południe. W Hoelbrak, wielkiej osadzie nornów w tych cieplejszych górach, znaleźć można jeden wielki ząb, wystawiony w Wielkiej Halli. Jest on dziedzictwem Asgeira, najpotężniejszego z wojowników, który wyciął kieł z paszczy Jormaga i poprowadził nornów w bezpieczniejsze regiony południa.

Historia ze smokiem i asurami znana jest tym, którzy grali w Eye of the North – wiąże się ona z wygnaniem tej rasy z podziemi przez budzącego się dowódcę wojsk Primordusa, Wielkiego Niszczyciela. Ale asury nie były jedyną rasą wygnaną z podziemi. Wraz z nimi na powierzchnię wydostały się skritt. Asury pałają szczególną niechęcią do tych istot, które za cel obrały sobie zasiedlenie każdego skrawka świata.

8. Spośród rasy żaboludów, jedynie szczep Hylek został wspomniany jako część Guild Wars 2 - co stało się z pozostałymi trzema szczepami Ophil, Gokir i Agari?

Nazwa hylek odnosi się teraz do całej rasy, choć nie wszyscy członkowie plemienia są bezpośrednimi potomkami oryginalnego szczepu hylek. Na całym Poszarpanym Wybrzeżu a także wokół Morza Smutków całe hordy hylek zamieszkuje ziemie zdobyte na słabszych lub zignorowane przez silniejsze rasy.

9. W Nightfall, rasa Skale została lekko rozwinięta, otrzymała nawet własnego boga, Moa’vu’Kaal: czy istnieje więcej takich bogów i jak wygląda historia tego jednego?

Moa’vu’Kaal jest ogromnym potworem, wyznawanym przez skale, ale nie jest bogiem w ludzkim znaczeniu. Oczywiście charry twierdzą, że bogowie ludzi nie są niczym więcej niż ogromnymi potworami. Albo ogromnymi ludźmi. Albo, co najprawdopodobniejsze, ogromnym kłamstwem.

Przy okazji, skale są spokrewnione z mewami – są wszystkożernymi istotami, które pożerają wszystko, co mieści im się w paszczy (a także kilkoma rzeczami, które się nie mieszczą). Żyją na obrzeżach miast a przetrwać udaje im się dlatego, że mnożą się w niesamowitych ilościach.

10. Jak bardzo wyewoluowały Grawle w ciągu 250 lat (technologicznie, architektonicznie, religijnie i politycznie)?

Jedynie odrobinkę. Wciąż są poniżej innych ras i wciąż żyją w szczepach. Co się tyczy wiary, podobne są do skale, wynosząc na piedestał potężne siły natury i potwory, różniące się z lokacji na lokację.

Tłumaczenie – Tom Stone