122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Guild Wars 2: Preview Interview

Pierwszą rzeczą, jaką powiedział do mnie Mike O'Brien, szef oraz współtwórca studia ArenaNet, podczas tegorocznych targów PAX, było "Guild Wars 2 - ciągle darmowe!". W obecnym punkcie tworzenia gry nie można jeszcze ujawnić zbyt wiele, lecz zamiast, jak przed laty, rozdawać podpisane plakaty z grafikami z gry, tym razem rozdawano piękny album w twardej oprawie, zapełniony po brzegi obrazami koncepcyjnymi z Guild Wars 2.

ArenaNet jest niezmiernie dumna ze swojej ekipy artystów i ich osiągnięć, gdyż wygrali oni wiele nagród na prestiżowych wystawach takich jak Into the Pixel, Ballistic, Expose oraz Spectrum Fantastic Art.

"W naszej ekipie znajdują się najlepsi artyści jakich potrafiliśmy znaleźć" powiedział Daniel Dociu, szef tegoż zespołu. "Wszyscy są niezwykle utalentowani. Niektórzy są jeszcze młodzi, niektórzy to już weterani, lecz wszyscy z równą pasją podchodzą do swojej pracy, a my zachęcamy ich do ciągłego sprawdzania siebie i swoich umiejętności, w różnego rodzaju konkursach i wystawach."

Guild Wars 2 jest następnym krokiem w ewolucji wartości estetycznych Guild Wars 1, jako, że technologia pozwala wynieść je na kolejny poziom. Naturalny postęp "Ręcznie tworzonej jakości", jak mówił Daniel.

"Guild Wars 2 to dzieła koncepcyjne, które zyskały życie", kontynuował, wskazując na trailer, dzieło Hoiry Dociu i jego ekipy.

Mike O'Brien rozwodził się na temat filozofii stojącej za Guild Wars i Guild Wars 2. "W Guild Wars 1 skupiliśmy się na opowiadaniu historii, natomiast w Guild Wars 2 rozwiniemy wszystko, co się w niej podobało naszym fanom."

Guild Wars przełamało lody. Dzięki niemu pojawiły się debaty o tym, czy można je wciąż nazwać MMO, skoro jedynie miasta były globalne a wszelkie przygody i zadania odbywały się w osobnych instancjach. Główna różnicą między GW1 a GW2 będzie otwarty, spójny świat.

"Wciąż będziemy używać instancji dla niektórych zadań i raidów - szczególnie w częściach przeznaczonych dla zaawansowanych graczy, lecz zamiast tylko jednego miejsca, w którym gracze mogą się spotykać, ludzie będa mogli na siebie wpadać na terenie całego świata", powiedział Mike.

Głównym atutem gry ma wciąż być fabuła a projektant gry, Jeff Grubb znalazł się w pobliżu, aby wyjaśnić odrobinkę na czym tak właściwie miałaby ona polegać. Guild Wars 2 przenosi gracza około 250 lat w przyszłość, pokazując kilka nowych ras, jakie pokazały się w grze od czasu jej stworzenia, a część z nich będzie w pełni grywalna.

"Ludzie nie mieli się najlepiej, więc inne rasy skorzystały z okazji i wypełniły powstałą niszę", jak mówił Jeff, wspominając o czterech innych grywalnych rasach.

  • Charry - wielkie, bestiopodobne istoty, które podbiły Askalon, będą dostepne dla graczy.
  • Nornowie - wprowadzeni w Eye of the North pół-giganci, zdolni zmieniać swoją postać zostali wygnani z północy przez budzącego się Drogus'a, Lodowego Smoka i osiedli w Dreszczogórach.
  • Asury - niewielkie, bystre, magiczne istoty, które zamieszkiwały tunele i jaskinie pod powierzchnią Tyrii wyszły z ciemności, wygnane przez Primordusa. Wierzą w Odwieczną Alchemię, dowodzą golemami i żyją w fantastycznych unoszących się w powietrzu budynkach.
  • Sylvari - najmłodsza z ras, która narodziła się zaledwie 25 lat temu. Są przypominającą rośliny rasą odkrytą w Eye of the North a rodzą się w pełni dorosłe jako owoce Wielkiego Drzewa, dzieląc ze swymi braćmi jeden sen. Są odpowiedzią na zagrożenie ze strony smoków.

Zaczynałam już rozumieć z grubsza o co chodzi, więc Jeff z radością kontynuował. "Tak, najpotężniejszy ze smoków się przebudził. Aby uświadomić Ci jak bardzo jest potężny, Smok Xytan (prawdopodobnie autorka nie ogarnęła pisowni, chodzi o Zhaitan'a - przyp. tłum.), żyjący w Mieście Bogów, wyniósł królestwo Orr z odmętów morza i wskrzesił umarłych jako swe sługi." Taka też jest główna oś fabuły Guild Wars 2 - wojna ze smokami. Najpotężniejsze spośród smoków powstały a nowi Bohaterowie muszą stawić im czoła.

Oczywistym było, że ekipa jest podekscytowana Guild Wars 2, ich pasja praktycznie wypływała, gdy mówili o swoich planach. "Guild Wars, od chwili swojego wydania, zwiększyło się do 10 profesji i ponad 1300 umiejętności. Takie rzeczy się zdarzają, gry ewoluują. W Guild Wars 2 skupimy się nad jakością umiejętności i ich głębią," stwierdził Mike.

"To będzie w pełni trójwymiarowa gra", jak twierdzi Horia. "Będą w niej podwodne lochy a gracze będą mogli pływać pod powierzchnią oceanu."

ArenaNet ma zamiar wyjąć rdzeń tego co najlepsze z Guild Wars 1 i ulepszyć go dla potrzeb Guild Wars 2, tworząc więcej "Radości Chwili" dla swoich graczy.

"Postacie będą się dłużej rozwijać", powiedział Jeff. "Początkowe obszary będą rożne i oddzielne dla każdej z ras. Gracze będą grali z przedstawicielami własnej rasy zanim wyruszą w świat i spotkają przedstawicieli innych nacji."

"Spędziliśmy dwa lata na pisaniu wszystkiego od podstaw," powiedział Mike. "Przebudowaliśmy i ulepszyliśmy nasz silnik graficzny. Drastycznie zmieniliśmy parametry graficzne, wprowadziliśmy cykl nocy i dnia, nową fizykę, animacje i sposoby poruszania się po świecie."

W planach jest także system "pomocników" [przydupasów :P - przyp. tłum.], aby dać graczom więcej swobody, natomiast w wydzielonych arenach PvP gracze będą mogli zmierzyć się ze sobą jak równy z równym, bez wcześniejszego zdobywania ekwipunku czy nabijania poziomu. Na tych arenach wszystkie umiejętności i przedmioty będą dostępne dla każdego gracza, więc o zwycięstwie będą decydować umiejętności grających.

Zawartość gry będzie również skalowana, tak, aby gracze mogli grać samotnie, jeśli mają na to ochotę, choć większość z wysokopoziomowych raidów będzie wciąż wymagała drużyny. I wreszcie, pytanie, które zadawane jest wszystkim twórcom gier, gdy ich dzieło ma ujrzeć światło dzienne, również uzyskało odpowiedź. Nie, to zupełnie inna gra. Postać ze starego Guild Wars nie będzie mogła się do niej przenieść. Jednakże, gracze będą mogli zarezerwować swój nick z Guild Wars w Guild Wars 2. Szczegóły nie sa jeszcze znane, lecz Komnata Chwały w Guild Wars 2 będzie rozpoznawać osiągnięcia zapisane w oryginalnym Guild Wars, zapewniając unikatowe nagrody dla swoich właścicieli.

Tłumaczenie - Tom Stone