122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Guild Wars 2: What We Know So Far

Guild Wars 2: Podsumowanie

Podsumowanie trzech lat najważniejszych informacji na temat Guild Wars 2 stworzone przez portal ZAM

Miasto

Od chwili ogłoszenia przez ArenaNet prac nad Guild Wars 2, drugą częścią najpopularniejszego pozbawionego abonamentu MMO, minęły trzy lata. Jednakże dopiero ostatnie miesiące pokazały nam to, z jak ambitnym projektem mamy do czynienia.

Niezwykle łatwo jest zapomnieć (chyba, że jest się hardkorowym fanem) jak wielki wpływ na społeczność MMORPG miało, prawie dekadę temu, wydanie Guild Wars. Choć w chwili swego wydania w 2005 roku nie było pierwszym darmowym MMO, pomogło zakorzenić tą koncepcję na Zachodzie i stało się pionierem tego, co dziś stało się jednym ze standardów na obecnym rynku. W najlepszym dla siebie okresie Guild Wars przegrywało palmę pierwszeństwa jedynie z gigantem jakim jest World of Warcraft, z 3 milionami sprzedanych kopii pod koniec 2006 i przeszło 6 milionami dziś. Jedynie kwestią czasu było więc ogłoszenie przez twórców z ArenaNet prac nad sequelem. NCSoft wydał kilka kampanii i jeden dodatek w ciągu ostatnich lat, ale gracze czekali na coś więcej – zresztą nie tylko oni.

Gdy w 2007 roku ogłoszono, że trwają prace nad Guild Wars 2, ArenaNet przyznało, że klient oryginalnej gry obrał już swój kurs, a jego twórcy nie mogą pokierować gry tam gdzie by chcieli, bez tworzenia nowego produktu, nowego MMO. Trzy lata minęły od tego ogłoszenia, a pierwszy teaser trailer pojawił się dopiero zeszłego lata (nie pokazano w nim nawet gameplay) a pierwsze konkretne informacje zaczęły się nawarstwiać dopiero wraz z początkiem tego roku. Wciąż pozostaje nam parę miesięcy oczekiwań na GW2, ale przynajmniej teraz wiemy już co nieco na jej temat...

W zeszłym rokum na PAX, założyciel i prezes ArenaNet Mike O'Brien (wcześniej członek Blizzard Entertainment) wyjaśniał dlaczego ekipa twórców zaprzestała prac nad nowymi kampaniami do Guild Wars i skupiła się na pracy nad sequelem.

Asura

"Guild Wars znacznie przewyższyło nasze oczekiwania co do swojego sukcesu, wspierana przez kolejne kampanie i dodatek" powiedział O’Brien we wcześniejszym wywiadzie dla ZAM. "W 2007 roku ogłosiliśmy, że chcemy przestać tworzyć nowe kampanie dla Guild Wars 1 i, zamiast tego, skupić się na drugiej części gry. A powodem takiej decyzji było spełnienie ambicji i wprowadzenie do gry rzeczy, których nie wprowadziliśmy do pierwszej części ze względu na ograniczenia jej silnika lub już istniejącej infrastruktury"

Od ogłoszenia prac nad GW2 minęły trzy lata, ale w tym okresie czasu informacje pojawiały się bardzo nieregularnie. Społeczność fanów nie otrzymywała żadnych wiadomości na temat tworzenia gry aż do połowy a wręcz końca 2009 roku, prawie dwa lata po pierwszej informacji. Bardzo często zdarza się, że twórcy trzymają swój produkt w sekrecie, lecz większość z nich czeka odrobinkę dłużej od chwili rozpoczęcia prac nim informacje o tworzeniu gry staną się publiczne. Jednakże ArenaNet nie mogło pozwolić sobie na czekanie.

"Z Guild Wars 1 wypuszczaliśmy na rynek nowe dodatki regularnie, więc musieliśmy powiedzieć naszym fanom, że przestaniemy pracować nad nowymi kampaniami i zamiast tego zajmiemy się Guild Wars 2." Przyznał O'Brien. "Dlatego ogłosiliśmy to zanim zaczęliśmy prace. Dobijało nas, że musieliśmy tworzyć w sekrecie, bo oczywiście tworzyliśmy coś ekstra i chcieliśmy, żeby ludzie o tym wiedzieli. Ale chcieliśmy poczekać do chwili, w której gra będzie chociaż przypominała to, czym ma się stać".

Łowca

Podczas tego samego wywiadu na PAX, ANet ujawniło pierwszy filmik z Guild Wars 2, pokazujący możliwości graficzne nowego silnika przy pomocy rozległych krajobrazów. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Guild Wars 2 posiada stały, w pełni trójwymiarowy świat, w porównaniu do tego, co O’Brien nazywa środowiskiem „2.5D” znanym z pierwowzoru. W jednym z wcześniejszych tekstów powstałych po PAX twórcy tłumaczyli działanie nowego silnika (w tym zastosowanie Havok).

Z tego, co dowiedzieliśmy się zeszłej jesieni, Guild Wars 2 umiejscowione jest w Tyrii, 250 lat po wydarzeniach z Eye of the North (pierwszego i jedynego dodatku, który powstał po trzech wcześniejszych kampaniach). Jeff Grubb we wcześniejszych wywiadach wyjaśniał ogromny wpływ jaki na świat wywarły smoki w drugiej części.

"[Od czasu wydarzeń z Eye of the North], przebudziły się smoki." Powiedział Grubb. "Lecz te smoki to tylko cienie, duchy tego, czym tak naprawdę są Starsze Smoki. Starsze Smoki - te, które widzieliśmy w trailerze - to potężne, tytaniczne moce żywiołów."

Grubb przedstawił "Zhaitana" jako przykład takiego właśnie smoka, który łączy fabułę Guild Wars 2 w całość, opisując przeciwnika, jakiemu muszą stawić czoła wszyscy gracze. Grubb powiedział ZAM, że fragmenty fabuły Guild Wars 2 są znacznie bardziej złożone niż te w oryginale. Ponad to, co oferuje “główna fabuła” pięciu ras łączących się razem aby pokonać zagrożenie ze strony smoków, każda z ras ma własną historię, w tym również taką, która opisuje “historię gracza” przez cały czas.

Bohaterowie

W wywiadzie z niemieckim serwisem OnlineWelten, twórca Eric Flannum przedstawia więcej szczegółów na temat fabuły i mechaniki gry. Flannum identyfikuje smki takie jak Zhaitan i Jormag jako "niezależne, potężne i nieprzewidywalne niczym siły natury - i w pełni niezależne, nawet w stosunku do innych smoków," dpowiadając na pytanie o hierarchię pośród smoków. Powiedział również, że historia w Guild Wars 2 będzie dostępna dla wszystkich graczy niezależnie od ich frakcji, "dlatego też dwójka przyjaciół będzie mogła śmiało grać ze sobą, bez względu na rasy, jakie wybiorą do gry."

Zeszłej jesieni, ArenaNet wciąż milczała w odpowiedzi na pytania dotyczące grywalności, umiejętności i atrybutów a nawet PvP (jednego z głównych aspektów oryginalnego MMO). W grudniu pojawił się drugi filmik przedstawiający Guild Wars 2, “Rasy Tyrii,” przedstawiający pięć grywalnych ras (a wraz z nim ujawnieniem nowego działu “Rasy” na oficjalnej stronie). Gracze będą mogli wybierać spośród Sylvari, Nornów, Charrów, Asur i Ludzi, zgodnie z informacjami zawartymi na oficjalnym serwisie.

Mogliśmy również przeczytać krótkie pytania i odpowiedzi na temat treści zawartych w drugim filmiku, wraz z Ree Soesbee, projektantem świata gry. Soesbee przedstawił opis wszystkich postaci z filmiku, którzy są "członkami słynnej grupy awanturników, Destiny’s Edge [Kres Przeznaczenia] [ciekawe jakie będziemy mieli oficjalne tłumaczenie? – przyp. tłum.]." Fani Guild Wars natychmiast podchwycili lokacje pokazane w filmie, pośród których znalazła się Czarna Cytadela ("ogromna warownia Charrów zbudowana na ruinach podbitego królestwa Askalonu") i Gaj ("mistyczna osada która wyrosła wokół Bladego Drzewa, miejsca narodzin wszystkich Sylvari").

Filmik kończy pytanie "Jaka jest Twoja historia?" – nawiązując do osobistych historii graczy, o których ANet mówi już od jakiegoś czasu. "Od chwili, w której wybierzesz rasę swojej postaci wkraczasz na ścieżkę, po której jedynie Ty możesz podążać," wyjaśniał Soesbee. "Przemierzysz ogromny, żywy świat, w którym Twoje działania mają swoje konsekwencje. Zanurzysz się w bogatym, silnie zobrazowanym świecie, który jest dopasowany i zmieniany przez Twoją postać."

Wielu fanów GW zgadza się co do tego, że historie single-player odgrywane w czasie oryginalnego MMO były jego mocną stroną, ale najważniejszymi pytaniami jakie zadawali sobie fani była mechanika gry i PvP, jakie spotkamy w drugiej części. W grudniu KillTenRats na podstawie wywiadu z Duńskiego magazynu o grach, rozsiało plotkę o tym, że w Guild Wars 2 może pojawić się ogólnoświatowe PvP zawierające strategiczne elementy znane z MMO takich jak Warhammer Online.

"Mapy Światowego PvP przypominają mapy RTS’ów i dają graczom szansę wcielenia się w różne role," jak można było przeczytać w tym artykule. "Możesz zdobywać kopalnie kamienia, które później dostarczą głazy karawanami do Twoich katapult, możesz atakować karawany przeciwnika, możesz stać się zwiadowcą i informować o poczynaniach wrogich wojsk, możesz bronić wież i twierdz i wreszcie możesz polować na samotnych PvP’owców aby dać im nauczkę. Wszystkie te działania przysporzą Ci doświadczenia."

Szczegóły dotyczące mechaniki i PvP były znikome aż do początku wiosny tego roku, gdy IncGamers opublikowało swój wywiad z kilkoma twórcami z ArenaNet. "Braliśmy przykład z sieciowych gier FPP aby sprawić, żeby GW2 było postrzegane jako E-sport" powiedział twórca Jon Peters w wywiadzie. "Publiczne gry będą dostępne w każdej chwili, będziemy zapisywać statystyki graczy, generować rankingi, aby pokazać graczom jak wypadają na tle innych oraz utrzymywać cały wachlarz turniejów, zarówno małych jak i większych, aby pozwolić najaktywniejszym graczom na walkę o tytuł najlepszego gracza Guild Wars 2 na świecie."

Asura

Peters potwierdził również dwa typy rozgrywek PvP: "Player vs. Player" oraz "World vs. World". Zgodnie z tym, co można przeczytać w wywiadzie, tryb "WvW" "nierówna liczba graczy bić będzie się na ogromnych mapach” gdy PvP "mniejsze grupki postaci na tym samym poziomie będą walczyć ze sobą," wyjaśniał. Oba tryby będą dostępne w postaci turniejów i gier okazyjnych.

Oficjalne FAQ Guild Wars 2 oferuje odrobinkę więcej informacji na temat mechaniki PvP i tego, jak wpływa ona na rozwój postaci, wyjaśniając, że PvE i PvP będą w pełni niezależne. "Gracze będą mogli brać udział w zorganizowanym, zrównoważonym PvP (podobnym do GvG w oryginalnym Guild Wars) bez konieczności nabijania poziomu postaci, znajdowania ekwipunku i odblokowywania umiejętności," czytamy w FAQ. "Gdy znajdziemy się wewnątrz obszaru PvP, wszystkie postacie będą na tym samym poziomie I będą miały dostęp do podobnego ekwipunku."

Niewielkie informacje na temat rozgrywki PvE również można znaleźć w FAQ, które odzwierciedla cel ArenaNet do "unikania zmuszania graczy do grindu, który często towarzyszy wysokiemu limitowi poziomów." Od stosunkowo łatwo dostępnego momentu w grze gracze z wysokim poziomem i gracze niskopoziomowi będą mogli ze sobą efektywnie grać dzięki wprowadzeniu "systemu pomocników, podobnego do tego znanego między innymi z City of Heroes" (FAQ).

Smok

Oprócz tego wiemy niewiele o wprowadzanym przez ANet systemie umiejętności, który obiecuje zmniejszenie ilości umiejętności na rzecz ich jakości. "W Guild Wars 1 stworzyliśmy ponad 1300 umiejętności," mówi O’Brien w jednym z wcześniejszych wywiadów. "Było to jednym z powodów, dla których przestaliśmy tworzyć kampanie. Nie chcieliśmy po prostu w nieskończoność dodawać nowych umiejętności [do gry]. W Guild Wars 2 czuje się system umiejętności z Guild Wars 1, ale tym razem skupimy się nie na ilości lecz na jakości tychże".

ArenaNet nie podała żadnych informacji na temat premiery czy beta-testów. Zgodnie z FAQ gra zostanie wydana "when it’s done". W zeszłym roku twórcy ogłosili, że więcej informacji na temat grywalności pojawi się "na początku tego roku", tak więc do lata powinniśmy uzyskać więcej informacji. Społeczność przewiduje wydanie tego MMO na przełomie lat 2010 I 2011.

Tłumaczenie - Tom Stone