122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Guild Wars: Eye of the North Q&A - Introduction to the First Guild Wars Expansion

Wywiad z Benem Millerem, designerem ArenaNet, który ukazał się 16.04.2007 w serwisie GameSpot

GameSpot: Czym Eye of the North różni się od poprzednich rozdziałów Guild Wars? Rozumiem, że nie będzie to standardowy dodatek, który może działać niezależnie od pozostałych?

Ben Miller: Największą różnicą jest skupienie się na istniejącej już zawartości GW. GWEotN przyniesie nowe, ekscytujące i porażające przygody dla postaci, które już macie. Sam dodatek jest bardziej otwarty, będziemy odkrywać nowe obszary i poznawać nowych ludzi. Będzie zawierał wiele z tego co ludzie kochali w GWP, GWF, GWN i darmowym uaktualnieniu - Sorrow's Furnace.

GS: Co było powodem stworzeniem takiego dodatku, zamiast samodzielnego rozszerzenia? chcieliście dać więcej wysokopoziomowych rzeczy dla obecnych graczy?

BM: Jest klika powodów naszego działania. Po pierwsze, samodzielne dodatki wprowadzają wiele nowej zawartości, gra się komplikuje, strefy tutorialowe "puchną". Zamiast od nowa odkrywać "tutorialowe koło", postanowiliśmy skupić się na tym, co już mamy. Po drugie: gracze chcą więcej zawartości dla postaci, które już mają. Poświęcili mnóstwo czasu na dopieszczanie swoich wirtualnych avatarów, dlatego szykujemy dla nich nowe przygody, doświadczenia, zbroje, przedmioty i inne.

GS: Jak, pod względem zawartości, porównujesz EotN do poprzednich kampanii? Czy ilość nowych rzeczy będzie taka sama?

BM: To trudne pytanie, ponieważ jest to subiektywna ocena. Kampanie dodawały bardzo dużo do gry, zarówno pod względem ilości jak i jakości. W związku z tym, GW cały czas dostarczało rzeczy, których ludzie się nawet nie spodziewali. Patrząc na EotN, mogę śmiało stwierdzić, że nadchodzący dodatek będzie kontynuował tą tradycję. Czy przekroczy on oczekiwania grazy pod względem grywalności i grafiki? Jak babcię kocham! Jak na razie jest to najpiękniejsza rzecz, jaką zrobiliśmy. Czy zawartość pozwoli na dłuższą rozrywkę? Jasne.

GS: Co nam powiesz o fabule?

BM: Będzie rozgrywała się w 4 głównych strefach mapy Prophecies oraz, wcześniej nieodkrytych, terenach na północy. Po raz pierwszy w historii gracze będą mogli zobaczyć piękną krainę Charrów, która jest podobna do tej z pre-searingu. Dalekie Dreszczogóry[Far Shiverpeaks] są domem dla wikingowatych Nornów. Wszystko związane z Nornami jest duże i epickie. Gracze zajdą do południowych terenów dżungli Maguuma, zwanych Tarnished Coast, gdzie mieszkają Asury. Te małe stworki wyjdą na powierzchnię po raz pierwszy od stuleci. Na koniec gracze zejdą pod ziemię i zwiedzą kilkupoziomowe lochy.

Fabułą składa się de facto z kilku ścieżek, które gracze mogą przejść we własnym tempie i które łączą się w większą historię. Aby nie zdradzać za wiele, powiem tak: Okrutne trzęsienia ziemii wstrząsnęły światem. To otworzyło wejścia do poprzednio niedostępnych terenów. To tam znajdziemy kreatury, które muszą zostać zabite, rozszarpane, poszatkowane i spalone. Ponadto wszelkie dotyczczasowe luźne wątki z fabuł kampanii zostaną związane, wykorzystując znane już nam postaci. Przy okazji dowiemy się paru rzeczy o fabule GW2.

GS: Rozumiem, że te 3 nowe rasy będą grywalne w GW2? Co możesz o nich powiedzieć?

BM: To co zobaczycie w GWEotN, to zaledwie czubek czubka góry lodowej z logo Guild Wars 2.

Nornowie to waleczna, niepodległą rasa, która żyje w magicznych i niebezpiecznych Dalekich Dreszczogórach. Wszystko, co z nimi związane jest zrobione na epicką skalę. Walczą z epickim maszkarami, tworzą epickie budowle i piją epickie ilości ale. Gdybyś zobaczył Norna stojącego w potężnej zamieci śnieżnej naprzeciw gigantycznej lodowej wyrmy[?], to ze uśmiechem na ustach przyznałbyś, że wyrma nie ma szans.

Asury to słodkie i śliczne magiczne stworki, które spod ziemii wygnało zagrożenie. Nie pozwólcie się zwieść ich wyglądowi. Są jedną z najmądrzejszyh ras w historii gier RPG. Tradycyjne gnomy i gobliny to tępaki w porównaniu z nimi. Gdy te budują jakieś mechaniczne ustrojstwa, Asury kreują magiczne twory, na widok których nawer wyrma by wymiękła.

Zdecydowanie mamy kilka niespodzianek związanych z Charrami. Nie tylko będziemy mieli szansę zrobić to, co każdy Askalończyk lubi najbardziej(zabijać, rozszarpywać, szatkować i palić je), ale także wniknąć w ich strukturę społeczna i odwiedzić ich tereny.

Co do Sylvari, to są oni największą zagadką EotN. I niech tak pozostanie.

GS: Każda z nowych kampanii GW wprowadzała nową opcję rozgrywki jak walki frakcji i bohaterowie. Czy w przypadku EotN także będzie miało to miejsce? Czy też będziecie bazować na obecnej zawartości?

BM: Obie opcje są prawdziwe. Mamy worek pełen pomysłów, więc spodziewajcie się wypasionych rzeczy bazujących na tym, co już jest w grze, a także całkiem nowych opcji. Bohaterowie będą w EotN, więc gracze bez Nightfalla będą mieli szansę zakosztować ich obecności. Chcemy rzszerzyć mechanikę tytułów Sunspear i Lightbringer tak, aby gracze mogli pracować na przynależność do nowych grup. Te, w ramach wdzięczności udostępnią graczowi nowe umiejtności PvE. Największą nowinką są kilkupoziomowe lochy. Do tego dorzucimy epickich bossów do rozwalenia i unikalne zagadki.

GS: Będzie 150 nowych skilli, do tego już istniejące setki pozostałych. Czy nie jest trudnym zbalansowanie ich? Czy są jakieś całkowicie nowe umiejętności, które nie będą powielały schematów?

BM: Im więcej umiejętności tym ciężej. Na szczęście mamy utalentowanych ludzi, którzy tak potrafią balansować skille, jakby wyssali to z mlekiem matki. Część z nowych umiejętności będzie nagrodą za wykonane zadania. Nowe umiejętności PvE nie będą działać tylko podczas walki, ale także poza nią. Przykład? Light of Deldrimor. jest to bardzo mocny skill AoE, zadający duże obrażenia kreaturom, a jego dodatkową funkcją jest odkrywanie ukrytych skarbów.

GS: Jak EotN połączy się z GW2? Jak dokładnie działa Hall of Monuments? Czy da radę przerzucić zarówno tytuły, jak i sprzęt do GW2?

BM: Eye of the North pokazuje Nornów i Asury oraz uchyla rąbka tajemnicy okrywającej GW2. W dużym skrócie, Hall of Monuments jest instancją w której unieśmiertelnimy naszą postać, a właściwie jej dokonania. Hardkorowi gracze z pewnością ucieszą się z nagród, jakie otrzymają w kolejnej części gry.

GS: No i na koniec, czy Eye of the North będzie ostatnią cześcią Guild Wars 1? Czy może planujecie coś jeszcze? Co się stanie z obecną częścią po premierze GW2?

BM: Jak na razie, Eye of the North jest jedynym OGŁOSZONYM produktem, który wydamy pomiędzy GW1 a GW2. Przyszłość "jedynki" jest jasna. Dopóki będą aktywni gracze, dopóty będziemy aktywnie rozwijać nasze dzieła.

Tłumaczenie - Zhai