122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Idźcie naprzód i rozmnażajcie się - Hylek

Hylek

Płodni i wojowniczy Hylek są rasą żabopodobnych istot zamieszkujących tereny wodne, ale preferujących bagna. Jeśli uznają jakieś terytorium za swoje, pojawiają się w olbrzymich ilościach. Ksenofobiczne i prowadzące samotniczy tryb życia Hylek widuje się coraz dalej od miejsc ich pochodzenia. Od momentu narodzin walczą z braćmi, współplemieńcami o każdy oddech, żywność i schronienie. Ci, którzy przetrwają staną się agresywni, a ich ciała zaczną wydzielać toksyny przydatne zarówno przy polowaniu, jak i do obrony wiosek czy walki z rywalami. Są zapalczywymi wojownikami, mistrzami przetrwania i trucicielstwa. Oto Hylek.

”Tekk umarł pierwszy – po dwóch dniach - złożony i rozbity gorączką. Włócznia żaboluda zadała mu tylko jedną ranę. Pobrałem próbkę trucizny z rany, może być przydatna, ale nigdy nie powinniśmy byli zaufać Durotl.”

- z dziennika badawczego Flubba, asurańskiego kupca (publikacja pośmiertna)

Hylek są żabim ludem zamieszkującym Tyrię. Pomimo różnych nazw plemion, przyjęło się nazywanie wszystkich ‘hylek’. Nawet samo żabie plemię zaczęło używać tej nazwy pomimo zachowywania nazw odrębnych plemion.

W wyniku ocieplenia klimatu w Shiverpeakach, duże połacie południowego brzegu, od granic Kryty do krawędzi Orr, zmieniło się w bagna i zatoki czyli tereny naturalne dla Hylek. Rozprzestrzenili się oni i zadomowili na tych terenach. W miarę jak się rozmnażali, kontynuowali ekspansję. Tereny Hylek nie są bezpieczne. Kraitowie, piraci, drake-i i sługi Zhaitana zagrażają nieustannie żabim osadom.

Pomimo zagrożeń zewnętrznych, największy problem stanowi dla Hylek najazd innego plemienia. Taki konflikt najczęściej kończy się eksterminacją jednej z walczących stron. Gdy inne rasy walczą o przetrwanie, Hylek (pomimo niebezpieczeństw) rozprzestrzeniają się.

Cykl życia

”Wojownik Hylek już przetrwał najstraszniejszą z walk; widział śmierć setki razy. Czegoż może się lękać po takich doświadczeniach?”

- Tecpatl, wódz Hylek Quinatl
Hylek

Hylek przychodzą na świat jako bezradne kijanki, ich liczba idzie w setki lub nawet tysiące. Plemię zapewnia im minimalną opiekę, przeważnie pozostawiając własnemu losowi. Z powodu niedostatków pożywienia, przeżywają tylko najbardziej agresywne kijanki. Te, którym nie udaje się zdobyć jedzenia umierają z głodu lub stają się łupem drapieżników. Kiedy wylęg osiąga dojrzałość, Hylek organizują święto dojrzałości. Młode Hylek rywalizują w walce, demonstrując swoje umiejętności i wartość plemieniu. To, jak sobie poradzą podczas święta, wpływa na ich dalsze życie bez względu na to, czy chodzi o wojownika broniącego plemienia, czy o kupca handlującego z obcymi. Hylek żyją krótko, dożywają czterdziestu lat, jeśli uda im się uniknąć śmierci głodowej lub w walce. Starzy Hylek traktowani są z szacunkiem i często proszeni o radę lub osąd.

Plemię

Hylek żyją w małych, niezależnych plemionach, liczących od tuzina do setek osobników. Każde z plemion ma swojego wodza, który dzierży władzę absolutną. Dobry wódz zazwyczaj konsultuje się z kapłanami i starszymi plemienia, aby ich uczucia nie obróciły się przeciw niemu. Plemiona mają silne poczucie terytorializmu i rzadko zdarza się, by współpracowały między sobą. Szczepy Hylek różnią się kolorem, który świadczy również o agresywności danego plemienia. Dodatkowo kolor skóry pozwala na stwierdzenie siły wydzielanej trucizny. Plemiona o najsilniejszej truciźnie są zarazem najbardziej agresywne i niebezpieczne dla obcych. Należy podchodzić do nich ostrożnie, aby upewnić się czy potraktują cię jak gościa czy jako zagrożenie, które należy wyeliminować.

Słońce

”Ciesz się każdym promieniem słońca, bo cień nigdy nie odchodzi daleko.”

- Ohteca, szaman Hylek Jinotl

Hylek traktują słońce jak bóstwo. Nie mają dla niego nazwy, ale kult solarny organizuje turnieje i festiwale z okazji przesileń. Słońce reprezentuje zarówno dobro jak i zło. Może przynieść swoim ciepłem rozwój życia lub suszę i głód. Każde z plemion ma co najmniej jednego kapłana poświęconego ‘czytaniu’ słońca i nieba. Kapłani są ekspertami w przewidywaniu pogody, wiedząc kiedy nadejdzie deszcz i jak długo potrwa susza. Posiadanie kapłanów z takimi zdolnościami jest jednym z czynników pozwalających plemionom Hylek na rozwój.

Alchemia i handel

Hylek

Wszystkie Hylek posiadają gruczoły jadowe produkujące truciznę. Naturalnie są odporne na własny jad, jak i na inne naturalne trucizny. Dzięki temu mogły eksperymentować z toksynami, odtrutkami i szeroką gamą innego rodzaju substancji. Wiedza ta czyni ich najbardziej poszukiwanymi alchemikami, zwłaszcza przez Zakon Szeptów. Kupcy Hylek z bardziej przyjaznych plemion często oferują sprzedaż trucizn czy materiałów, tym samym rozwijając relacje ekonomiczne z otaczającymi ich rasami. Większość broni zdobywają od kowali innych ras, w zamian za specyfiki wzmacniające stal czy napoje lecznicze. Wielu alchemików bardziej rozwiniętych ras pragnie zdobyć "praktykantów" hylek, aby wymienić się wiedzą i wyciągnąć od nich tyle wiedzy tajemnej, ile się da. Hylek doceniają tą wymianę informacji i obracają ją na swoją korzyść, rozszerzając zakres towarów i usług dostępny dla swojego plemienia.

Za kulisami

Hylek są jedną z ras pochodzących z Guild Wars.

Pierwszy raz wprowadziliśmy żabi lud w Guild Wars: Nightfall, a później w Guild Wars: Eye of the North. Kiedy dyskutowaliśmy o pomniejszych rasach w Guild Wars 2 doszliśmy do wniosku, że chcemy aby Hylek były czymś więcej niż tylko czerwonymi kropkami do zabicia. Uczyniliśmy je bardziej realnymi pokazując ich pogląd na świat. Nie są ani złe, ani dobre, reagują logicznie na sytuację, posiadają własną historię i naturę.

W Guild Wars Hylek walczyły nie tylko z graczami, ale również ze sobą nawzajem. Wydają się inteligentne i zdolne do porozumiewania się z graczami, co daje równowagę pomiędzy agresją a ucywilizowaniem. Są pierwszymi kandydatami na sprzymierzeńców, a czasem wrogów w Guild Wars 2. Poziom rozwoju techniki Tyrii zwiększył się, ale chcieliśmy również dodać kilka ras, które ‘zostały z tyłu’. W zasadzie Hylek zdobyły zaawansowaną technikę, nie mając możliwości stworzenia jej. Zastanawialiśmy się co takiego rasa ma do zaoferowania w handlu. Tutaj narodził się pomysł uczynienia z nich alchemików oraz podział na plemiona (od ksenofobicznych do bardziej przyjaznych i kulturalnych).

Tłumaczenie - Guen