122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Patrz, myśl i działaj...

...czyli User Interface w praktyce.

Gry z gatunku MMORPG przyzwyczaiły nas do specyficznego wyglądu swoich interfejsów. Zakładano, że gracz musi wiedzieć wszystko o efektach działających na jego postać i do tego dostosowywano poszczególne jego elementy. Co było tego wynikiem?

Odpowiedź jest prosta – interfejs przeładowany wszelakimi informacjami.

Wszyscy dobrze wiemy jak bardzo potrzebne są nam te wszystkie informacje – szczególnie w PvP. Podstawowe informacje o postaci, jej zdrowiu i punktach magii (numer 1), pasek doświadczenia (numer 2), zestawy umiejętności (numer 3), kompas lub minimapa (numer 4), czy informacje o postępach w wykonywanych questach (numer 5) były do tej pory nieodłączną częścią każdego MMO. Wszystkie te elementy, bezceremonialnie wyświetlane na Waszych ekranach, w ten, czy inny sposób znajdziecie w takich tytułach jak Aion, World of Warcraft czy głośnym ostatnio Star Warsie. Twórcy Guild Wars 2 postanowili pogodzić potrzebę informowania gracza o wszystkich tych elementach z ładnym, minimaslitycznym wyglądem. Mało atrakcyjny pasek zdrowia to już przeszłość, w zamian dostajemy stylową „kuleczkę” rodem z Diablo (numer 6). Pasek punktów magii? Zaskoczę Was - w Guild Wars 2 nie jest on potrzebny. Zamiast punktów magii, w GW2 gracz korzysta z punktów wytrzymałości (numer 7), które zużywane są tylko w przypadku wykonania uniku. Dodatkowe efekty działające na postać (numer 8) są wyświetlane bezpośrednio przy informacji o posiadanych punktach zdrowia, dzięki czemu gracz nie jest w stanie niczego przegapić. Natomiast efekty związane z unikalnymi zdolnościami profesji (numer 9) znajdują się nad pierwszymi pięcioma umiejętnościami.

W sequelu Guild Wars nie uświadczycie także więcej niż jednego paska umiejętności wyświetlanego naraz na ekranie, a samych umiejętności możecie zabrać tylko (albo aż...) dziesięć.

Pierwsze trzy są przydzielane automatycznie w zależności jaką broń trzymasz w lewej ręce, kolejne dwie to umiejętności związane z prawą ręką. Wszystkie skille po lewej stronie kulki życia przydzielane są automatycznie, co oznacza, że nie możesz ich dowolnie zmienić. Kolejne pięć umiejętności (znajdujących się po prawej stronie) pozostawiono do twojego wyboru. Numer sześć musi być umiejętnością leczącą, numer dziesięć natomiast umiejętnością elitarną. Trzy pomiędzy nimi to skille wybierane z zestawu pozostałych.

Zapomnijcie także o całej masie tekstu, dotyczącej postępów w wykonanych questach – asystent zdarzeń znajdujący się po prawej stronie ekranu wyświetli tylko te, które aktualnie Cię interesują, lub na których terenie właśnie się znajdujesz, wraz ze stylowym paskiem ich postępu.

Mapa w Guild Wars 2 jest przystosowana do szybkiego odnajdywania interesujących nas miejsc, pokazuje nam także przebytą już drogę. Dzięki temu po nieudanej próbie zabicia jakiegoś moba, będziecie wiedzieli jak do niego wrócić!

Droga powrotna będzie także widoczna na kompasie (numer 10).

Kompas w GW2

Dotychczas całkowicie nieprzejrzyste menu inwentarza, z malutkimi wizerunkami posiadanych przedmiotów, odchodzi w niebyt.

Zastępuje je przyjazny dla gracza panel podzielony na zakładki (numer 11), ze stosunkowo dużymi wizerunkami posiadanych przedmiotów, informacją o miescowym respekcie (numer 12 - karma points) czy ilością posiadanej waluty (numer 13).

Również panel informacji o bohaterze znacznie odbiega od standardowego.

W Guild Wars 2 czytelność interfejsu zdecydowanie bierze górę nad pozostałymi jego opcjami. Pokazuje on nam tylko najważniejsze informacje – założone części zbroi (numer 14), aktualnie posiadaną broń (numer 15), dodatki (numer 16), czy podstawowe statystyki naszej postaci (numer 17).

Podsumowanie

Guild Wars 2 stawia na przejrzystość i styl. Pociągnięcia pędzla widać gołym okiem, a sam interfejs z założenia miał być przydatny, ale nie najważniejszy. Dlatego też Guild Wars 2 skorzystało z dostępnych już rozwiązań i znacznie je ulepszyło. Grając w GW2 musisz zwracać uwagę na to co dzieje się wokół Ciebie; interfejs jest tylko dodatkiem do otaczającej Cię przygody. Patrz, myśl i działaj to naczelne zasady panujące w świecie Tyrii, więc koniec z nudnym patrzeniem na paski! Do boju!

Thaia