122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Jordan Massey o roli oddziałów w WvW.

Tłumaczenie artykułu autorstwa Jordana Massey pod tytułem Jordan Massey on the Role of the Squad in WvW, opublikowanego na Blogu ArenaNet 5 kwietnia 2012.

Oddziały w WvW - nagłówek

Cześć, jestem Jordan Massey, zajmuję się programowaniem w zespole odpowiedzialnym za WvW. Przez ostatnich kilka miesięcy pracowałem nad wprowadzaniem w życie pomysłów projektantów WvW. Dziś chciałbym opowiedzieć wam trochę o systemie oddziałów. Dotąd było o nim cicho, bo z samej jego natury wynika, że mogliśmy go ocenić tylko w prawdziwym, żyjącym środowisku gry. Nadszedł jednak czas, by zacząć o nim mówić!

Czym są oddziały?

Oddziały są rozwiązaniem problemów z komunikacją, które dość wcześnie pojawiły się w WvW. Dobra komunikacja jest nieodłączną częścią powodzenia na polu bitwy, a dotychczas istniejące sposoby nie do końca spełniały nasze oczekiwania. Chat dla zespołów był zbyt obszerny, bo mogli się w nim odzywać wszyscy na całej mapie, czego wynikiem był zbyt wielki natłok informacji. Z drugiej strony, drużyny – w których może być maksymalnie 5 postaci – były zbyt małe. By rozwiązać ten problem opracowaliśmy system oddziałów, który pozwala na komunikację na większą skalę niż w drużynie, ale w sposób dużo bardziej skupiony niż w chacie dla zespołów.

Oddział to struktura, w której jeden dowodzi wieloma. Na szczycie znajduje się dowódca, pod nim natomiast podkomendni. Każdy oddział ma swój własny chat, który widzą wszyscy, ale wypowiadać się na nim może tylko dowódca. Zwykli członkowie widzą to, co napisał dowódca, lecz nie mogą odpowiadać.

Dowódca otrzymuje także dostęp do niewielkiego zakresu znaczników na mapie, które może rozmieszczać tak, jak zwykłe znaczniki dla drużyny. Wszyscy członkowie oddziału będą je widzieć na mapie i kompasie. Reprezentują one rozkazy, takie jak „atakować”, „bronić”, „zebrać się” lub „dostarczyć surowce”.

Komunikacja w oddziale przebiega tylko w jedną stronę, gdyż chcieliśmy jak najbardziej ją uprościć. Rozważaliśmy skomplikowane hierarchiczne struktury dowodzenia, ale uznaliśmy, że zbyt trudno byłoby się ich nauczyć i używać. Dołączenie do oddziału jest proste i szybkie oraz pozwala natychmiast wkroczyć do akcji i otrzymać jasne cele. Gracze w oddziale nie powinni czuć się samotni ani zagubieni na ogromnym i nieprzyjaznym terenie WvW.

Zarządzanie oddziałem

Dołączenie do oddziału jest tak samo proste, jak wysłanie prywatnej wiadomości albo zaproszenia do drużyny. Wystarczy wybrać członka zespołu i kliknąć prawym przyciskiem na jego portrecie. Jeżeli jest w oddziale, pojawi się opcja dołączenia do niego. Wystarczy na nią kliknąć i już! Dowódca niczego nie potwierdza – możesz dołączyć i odejść, kiedy chcesz. Nie ma znaczenia, czy klikniesz na członka oddziału, czy dowódcę, zawsze dołączysz do tego oddziału, w którym jest wybrana osoba. Nie musisz więc szukać dowódcy, by do niego dołączyć. W menu drużyny, na pasku szybkiego dostępu, znajduje się niewielki panel oddziału. Korzystając z niego możesz opuścić oddział, w którym jesteś, jeśli chcesz dołączyć do innego albo zająć się czymś innym.

Ten sam panel służy także do zostania dowódcą. Jeśli nie jesteś w oddziale, masz możliwość stworzenia go, a dokonanie tego automatycznie uczyni cię dowódcą. Będziesz wtedy specjalnie oznaczony na mapie, a nad twoją głową pojawi się ikona informująca resztę członków drużyny, że jesteś dowódcą. Ikona nie jest widoczna dla członków innych oddziałów, ale widzą ją ludzie w twoim oddziale, inni dowódcy w twoim zespole i ci, którzy nie są w oddziałach, aby łatwo mogli cię rozpoznać. Gdy zostaniesz dowódcą, będziesz mógł mówić do swojego oddziału i umieszczać dla nich wskaźniki na mapie. Miło jest mieć nad głową specjalną ikonę, ale dowodzenie to także wielka odpowiedzialność. Na przywilej zostania dowódcą trzeba sobie zasłużyć.

W twierdzy zawierającej portal każdej z drużyn, na ich mapie domowej oraz w głównych miastach znajduje się kupiec zwany Głównym Strategiem (Master Strategist). Za sporą sumę złota można od niego kupić księgę dającą prawo zostania dowódcą. Prawo to zostaje przypisane na stałe, więc każda postać musi dokonać tego zakupu tylko raz. Koszt jest spory, ponieważ nie chcemy, żeby osoby naprawdę nie zainteresowane przewodzeniem na polu bitwy zostawały dowódcami. Koszt daje także pewność tego, że każdy dowódca, jakiego ujrzysz, prawie na pewno dobrze zna grę. Uznaliśmy, że złoto będzie tu bardziej na miejscu niż poziom postaci, ponieważ doświadczeni gracze rozpoczynający przygodę nową postacią będą mieć fundusze, by wykupić dla niej księgę.

Nie tylko WvW

Wszystko, co opisano powyżej ułatwia działania podczas WvW, ale jest także przydatne podczas wielkich wydarzeń PvE - dlatego system ten jest dostępny zarówno na mapach WvW, jak i PvE. Działa tak samo niezależnie od miejsca, więc nieważne, czy atakujesz twierdzę, czy dajesz nauczkę wielkiemu smokowi, możesz powołać do życia oddział by ułatwić sprawę. Podobnie jak i inne obecne w grze rzeczy, także system oddziałów będziemy poprawiać i polerować, by mieć pewność, że świetnie spełnia swoje zadanie. A tymczasem niecierpliwe czekam, by ujrzeć dowódców dzielnie dowodzących swoimi oddziałami na polu bitwy.

tłumaczenie - Kisuro

Przeczytaj również:

World vs World