122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Klimat gry

Dodatkowe informacje na temat tego, co można zobaczyć w świecie gry, oraz tego, co czyni ten świat unikatowym i ciekawym.

Klimat gry guild wars 2

Bohaterowie

Pomimo, iż szczegóły dotyczące Guild Wars 2 nadal owiane są tajemnicą, na podstawie już ujawnionych informacji przedstawiamy bohaterów, z którymi będzie związana fabuła lub których spotkacie przemierzając przemienione czasem ziemie Tyrii.

Czytaj dalej

Smoki

Starsze od wszystkich bogów Tyrii, od Zapomnianych (Forgotten), może nawet swoje łapy stawiały po ziemiach przed Gigantami - Starożytne Smoki. Tajemnicza rasa, która jest największym zagrożeniem z jakim do tej pory spotkali się mieszkańcy Tyrii.

Czytaj dalej

Alfabet

Od roku 1070 AE, gdy charry po raz pierwszy najechały ziemię Askalonu, do roku 1075 AE, kiedy to Kormir osiągnęła status bogini, systemy piśmiennicze nie były szeroko rozpowszechnione w świecie Tyrii. Pośród królestw ludzi nie przykładano starań, aby przekazywać tak wyspecjalizowaną wiedzę, a bez odpowiedniej technologii, takiej jak prasa drukarska, która zachęcałaby wszystkich do nauki czytania i pisania, piśmiennictwo było ważne jedynie dla garstki uczonych każdej z ras. Konsekwentnie, większość Askalończyków i Krytan nie potrafiła posługiwać się własnymi systemami piśmienniczymi, choć wciąż trzymała się ich jako części swej historycznej spuścizny.

Czytaj dalej

Dialogi

Gry MMO i CORPG przez lata polegały na dymkach z tekstem w celu wprowadzenia klimatu, rozwoju postaci i tworzenia nastroju przez setki godzin gry. Wskazują one kto mówi w której chwili. Jeśli nie patrzysz na „mówcę” lub nie zerkasz na okienko czata, może cię ta informacja kompletnie ominąć.

Nauczyliśmy się przez doświadczenie, że dymki z tekstem bez dźwięku to kompletna klapa.

Przypominają ci, że grasz w grę, że twoje postacie są martwe, bezduszne i milczące. W walce dymki służą jako niewiele więcej niż tablice protestacyjne do prowokowania przeciwników. Nie jest to nowiną dla nikogo grającego w gry komputerowe. Nowiną jest to, że przekraczamy ten przysłowiowy próg do XXI wieku i dajemy naszym postaciom głosy. Całe miasta głosów.

Czytaj dalej

Dźwięk*

Artykuł w budowie

Czytaj dalej

Filmiki

W Guild Wars przerywniki filmowe tworzyli artyści przy pomocy opartego na kodzie języka makr, dzięki któremu przejmowali kontrolę nad postaciami oraz innymi modelami na serwerze, przemieszczając ich w rzeczywistym środowisku gry. Choć taki system miał swoje plusy - przykładowo wykorzystywał system kontroli i animacji postaci - miał też sporo minusów. Przede wszystkim cały proces wymagał dużej ilości czasu i był technicznie trudny. System przerywników nie podlegał narzędziom opartym na automatyzacji. Bardzo łatwo można było zniszczyć całą sekwencję przy pomocy późniejszych zmian w otoczeniu, w którym ma ona miejsce.

Czytaj dalej

Jakość

Mieliście pewnie już możliwość przeczytania czegoś na temat pracy testera gier, albo może znacie kogoś, kto pracuje w QA w studiu gier. Prawdopodobnie powiedziano Wam, że QA to wymarzona praca, gdzie testerom płaci się za picie napojów gazowanych i granie w gry komputerowe całymi dniami. Zapewne mogliście też słyszeć, że QA to wiele godzin odmóżdżającej pracy, lub że testerzy QA to łatwe do zastąpienia roboty, które nie mają wpływu na rozwój tytułu. Prawdą jest, że w branży istnieją firmy, w których powyższe wydarzenia mają miejsce.

Czytaj dalej

Moda

Projektowania odzieży dla rasy to kupa frajdy, zwłaszcza gdy dopiero zaczynasz i masz jedynie czyste kartki. Jedną z rzeczy, jaką lubię w Guild Wars 2, jest szansa na zobaczenie mieszkańców miasta jako całości, a nie listę indywidualnych ludzi (chociaż to, co dostałam, to lista indywidualnych ludzi). To pozwala mi narysować blok projektów za jednym zamachem i zobaczyć je razem. To daje nam perspektywę tego, jak te NPC-e wyglądają jako tłum oraz jako pojedyncze postacie, gdy gracz skupi na nich swoją uwagę.

Czytaj dalej

Styl gry

Gry wideo są głównym źródłem rozrywki dla wielu ludzi. Szacuje się, że 68 procent domostw w Amerykce gra w gry wideo i podobne dane dotyczą Wielkiej Brytanii. Gry są popularne, tak samo jak książki, programy telewizyjne i filmy.

Gracze mogą więc oczekiwać produktów wyższej jakości, niż dotychczas dostawali. Grafika osiąga niesamowity poziom realizmu, jednak wielu fanów i krytyków słusznie zauważa, że w większości gier scenariusz jest traktowany drugoplanowo. Czasami fabuła jest na drugim miejscu po rozgrywce, a kiedy indziej wewnętrzny styl zbyt bardzo dominuje nad utartymi standardami, co owocuje niespójnym efektem końcowym.

Nasze procesy rozwoju są iteracyjne. Dlatego też w ramach ewolucji naszego ukochanego uniwersum Guild Wars robimy czyste odcięcie od tego, co stare. Jesteśmy wam to winni. Jesteśmy to winni sobie.

Czytaj dalej

Krajobraz*

Artykuł w budowie

Czytaj dalej

Osobowość

Jednym z nieodzownych elementów gry RPG powinny być role, jakie odgrywają gracze, a więc to, w jaki sposób oddziaływają oni na świat i jego mieszkańców. A kiedy mówię „role” nie mam na myśli roli wojownika, maga czy złodzieja. Mam na myśli możliwość wyrażania swojego nastawienia i osobowości.

W grach posiadających stały świat NPC zazwyczaj zostają obłożeni całą masą dobrych dialogów, natomiast postać gracza jest bardziej spłaszczona i ogranicza się do zdawkowych tekstów, byle tylko posuwała fabułę do przodu. Zazwyczaj trudno jest odgrywać role w grze typu MMORPG, gdyż takie gry zazwyczaj nie wspierają zbytnio tego typu działań.

Czytaj dalej