122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Szyj i daj zafarbować – Kristen Perry o systemie barwników w GW2

Spis treści

Podstawowe Informacje

Więcej o Kolorowaniu

Więcej o Kolorowaniu cd


Kolory farbują stosownie do typu materiału

Zbroja w Guild Wars 2

Zawsze próbując przywrócić ładność kolorom barwników, chcieliśmy lepiej opisać to, jak materiały są farbowane. Ponieważ tkanina jest elastyczna i łatwo zmienia się w szerokim spektrum naturalnie wyglądających barw, uczyniliśmy ten materiał zdolnym do najwyższego nasycenia kolorów. Skóry również mają szeroki wybór, ale, w celu zachowania ich natury, kolory nie są już tak intensywne. Barwy metali są jeszcze mniej wyraźne. Jednak mimo skłonności do niskiego nasycenia, nie oznacza to, że nie są one nasycone wcale. Na przykład miedź może wyglądać bardzo naturalnie przy intensywnych kolorach, a także są złote garbowane skóry, które także wyglądają dość realistycznie. Upewniłam się, by stworzyć barwy specyficzne dla danego materiału, które będą działać bardzo naturalnie, aby pomóc graczom znaleźć odpowiedni odcień. Chcesz wolframu? Masz. A może cyna? Jasne. Cielęca skórka? Niewyprawiona skóra? Jalapeno? Murowane! Dodatkowo wszystkie nowe kolory mają teraz nazwy. Nie żadne trudne do zapamiętania liczby. Nazwane kolory pozwalają na swobodniejszą rozmowę o kolorach.

Chociaż istnieje mnóstwo kolorów, nie będą to jedyne barwy, jakie zobaczysz. Dla każdego koloru musiałam stworzyć trzy wersje, aby dostosować je do standardów materiałów. Ta zmiana w barwie nastąpi automagicznie, zależnie od barwionej części. Choć pewne kolory będą wyglądać najlepiej z określonymi materiałami (wiecie, miedź naprawdę została stworzona dla metalu), ich wersje dla pozostałych materiałów nadal będą wyglądać dobrze i jak ten określony kolor. Na przykład na obrazku po prawej tkanina, skóra i metal są w jednym kolorze, ale uległy zmianie dla lepszej współpracy z określonym materiałem.

Nawiasem mówiąc, mój plik roboczy na razie ma ponad 3500 iteracji po redukcji do aktualnych 254 (x3) barw. Żaden z kolorów nie jest po prostu wybrany z palety RGB. Posiadamy narzędzie pozwalające nam stworzyć kolor na podstawie pięciu zmiennych: barwa, nasycenie, jasność, jaskrawość i kontrast. Ta piątka pozwala na uzyskanie koloru tak prawdziwego, jak to tylko możliwe. Hm… pomyślmy… więcej niż 3500 iteracji x 5 zmiennych, aby zrobić trzy wersje materiału dla aktualnych 254 kolorów… Ta. Powiedzmy, że muszę kochać kolory. :)

Kolory będą odblokowywane, nie gromadzone

Składowanie zawsze było ważne, gdy przychodziło do barwników w Guild Wars. Nowy system sparaliżowałby większość inwentarzy, gdybyśmy kazali postaciom taszczyć wszędzie wszystkie te barwniki. Nie bój nic! Barwy będą odblokowywalne na różne sposoby, zarówno poprzez grę jak i poza nią. Kiedy już odblokujesz kolor, będzie dostępny dla całego konta, a nie tylko dla pojedynczej postaci.

Kolory można sortować według barwy, temperatury lub materiału

Ponieważ gracze lubią mieć dużo wolności przy dostosowywaniu wszystkiego do swoich potrzeb, próbowaliśmy dać więcej wyborów co do organizacji UI barw. Przy opcji sortowania według barwy, kolory będą wyświetlane wedle typowego rozbicia na kolory tęczy i neutralne, a także będzie zawierać kategorie projektanckie takie jak barwy nocne, barwy klejnotów itp. Sortowanie według temperatury dzieli kolory na barwy ciepłe, chłodne i neutralne. Sortowanie wedle materiału z kolei podzieli na kolory tkanin, skór i metali. Pamiętać należy, że chociaż kolor przynależy do materiału, nie jest do niego ograniczony. Jak najbardziej możesz umieścić każdy kolor na każdym materiale – kolory po prostu się zmieniają, by pasować do materiału.

Wiemy, że czasami miło byłoby mieć łatwy dostęp do barw, więc jesteśmy w trakcie tworzenia obszaru „ulubionych” w UI barw, abyście mogli sami układać swoją paletę.

Zbroje mają do trzech obszarów barw na każdy element

Nie każdy element może tego wymagać, ponieważ możecie mieć zwykłą rękawiczkę, która potrzebuje tylko jednego lub dwóch kolorów, ale będziecie mieć o wiele więcej wolności i elastyczności z trzema obszarami na element zbroi. Inaczej niż w pierwszej serii Guild Wars, gdzie był tylko jeden obszar możliwy do farbowania i współgrało to z neutralnymi barwami i tkaninami, których nie mogłeś zmienić, w Guild Wars 2 będziecie mogli zmienić większość obszarów. Pozostanie niewielka część zbroi, której nie będzie dało się zmienić, ponieważ jesteśmy ograniczeni do trzech kanałów na element, ale bądźcie pewni, że zmaksymalizujemy wpływ każdego możliwego do farbowania obszaru.

Obejrzyjcie część osiągalnych możliwości na tym jednym projekcie: