122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Ludzie

Ludzie - header

”… walczymy o nasze domy, naszych Bogów i za naszą Królową. Nic nas nie złamie.”

Ludzie Tyrii są rasą walczącą. Przez ostatnie trzysta lat stracili wiele swoich terytoriów. Ze wszystkich stron zagrażają im starzy wrogowi i nowe rasy. Przetrwali i nadal bronią swoich ziem utrzymując w sobie ducha walki sprzed stuleci. Ich największe miasto Divinity's Reach lśni niczym pochodnia nad Krytą, nawet tym mieszkającym na terytorium Charrów. Ludzkie legendy są głęboko zakorzenione w tradycjach wszystkich ras Tyrii, nieważne czy to przyjaciół ludzi, czy wrogów.

Oto ich dzieje.

Historia

Ludzie Tyrii pochodzą ze świata położonego na wschodzie. Szybko rozprzestrzenili się w królestwach Orr, Kryty i Askalonu, wypierając inne narody włącznie z centaurami i Charrami. Wewnętrzne niesnaski i wojny osłabiły ludzi do tego stopnia, iż nie byli w stanie się bronić przed inwazją Charrów w Askalonie.

Askalon upadł pod siłą magii Spopielenia. Zamiast się poddać król Adelbern przywołał Firefoe, potężną klątwę, która zmieniła jego poddanych w żądne krwi duchy. Orr zniknęło pod powierzchnią morza, aby wynurzyć się po latach jako królestwo nieumarłych rządzone przez Starożytnego Smoka Zhaitana. Lwie Wrota przekształciły się w wielorasowe miasto. Kryta uwikłała się w wojnę domową i przetrwała jedynie dzięki odwadze bohaterów.

Pomimo wszystko ludzkość zachowała swoje zalety i historię. Otoczona wyzwaniami i zagrożeniami rasa przetrwała w świecie, który z każdym dniem staje się coraz bardziej niebezpieczny.

Divinity Reach

Największym miastem ludzi jest Divinity's Reach, założone po zatopieniu Lwich Wrót. Założone w miejscu starożytnych grobowców i położone na urwisku, zapewnia świetną ochronę przed niebezpieczeństwami. Ocaleni i uchodźcy z odległych krain wspólnym wysiłkiem stworzyli pełne dumy i piękna miasto.

Miasto wygląda jak leżące koło z sześcioma szprychami. Te szprychy to wysoko położone drogi prowadzące z zewnętrznych murów do Placu Centralnego. To wokół tego miejsca pod kopułą z miedzi i szkła kręci się świat, tutaj kłócą się ministrowie a królowa Jennah rządzi pewną ręką.

Zagrożenia zewnętrzne i wewnętrzne

Wpływy ludzi z Divinity Reach zapewniają ochronę ludności zamieszkującej również dalsze tereny Kryty. Ludzie ci są pod stałym zagrożeniem ze strony centaurów schodzących z gór by napadać wioski. Silniejsi Modniir dominują nad szczepami Tamini i Harathi, zmuszając ich do napadania na osady ludzi w całej Krycie. Te rajdy stanowią poważne zagrożenie i nieraz docierają do bram Divinity Reach.

Nie wszyscy wrogowie to nieludzie. Bandyci rozprzestrzenili się w wielu rejonach, gdzie prawo nie sięga i w zorganizowanych grupach terroryzują mieszkańców. Ochrona ludności jest zadaniem Serafinów, ale ich siły są niewystarczające.

Jakby tego było mało, niezgoda szerzy się również w granicach Kryty. Królowa Jennah jest uwielbiana przez lud, ale szlachta buntuje się przeciw jej rządom i próbom zawarcia porozumienia z Charrami. Rada Ministrów spiskuje. Centrum tych działań jest Minister Caudecus Mądry, przez wielu widziany jako rywal samej królowej.

Dziedzictwo ludzi

Po zwycięstwie nad Abaddonem ludzcy bogowie opuścili Tyrię. Nie porzucili wyznawców, ale usunęli się z ich codziennego życia. Jak rodzice uczący dziecko chodzić, pozwolili im upadać aby nauczyć ich samodzielnie się podnosić.

Ludzie z Divinity Reach mają świadomość, że bogowie oczekują iż nauczą się radzić sobie bez nich. Imiona Sześciu Bóstw (przez inne rasy zwanych Sześcioma Ludzkimi Bóstwami) nadal są na ustach wyznawców, świątynie nadal stoją a kapłani pozostali wierni. Ludzie nie czują się porzuceni, raczej poddawani próbie. Nie chcą dać się złamać.

Długa historia ludzkości sprawia, że przez inne rasy są postrzegani jako konserwatywni i staroświeccy, ale nie boją się nowoczesności. Z pojawieniem się innych raz postanowili się dostosować. Są zainteresowani asuańską technologią wrót oraz bronią Charrów. Ludzie są rasą rzemieślników, wynalazcy tacy jak Uzolan the Artist pomagają im rozwijać swoją wiedzę.

Najważniejszym dziedzictwem ludzi jest heroizm. Nawet najmłodsze dziecko Sylvari zna legendarnych bohaterów Tyrii. To ich ścieżką muszą podążyć inne rasy.


Artykuły z 'Human Week'


Kryta - ostatnia ostoja ludzkości


Screeny

Ludzie - screen1 Ludzie - screen2 Ludzie - screen3

Intro rasowe

Tłumaczenie - Guen