122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Guild Wars 2: Szczegóły osobistych historii

Rubi Bayer z Massively rozmawia z Ree Soesbee na temat osobistej historii w Guild Wars 2


Jednym z największych problemów MMO jest stworzenie dobrej historii indywidualnych postaci – stworzenie uczucia, że ty, twoja postać, naprawdę zrobiła coś dla świata. Zawsze było to postrzegane jako niemożliwość, dyż nie byłoby to realistyczne. Guild Wars, pomimo swojej wyjątkowości, również cierpiało na ten problem, gdyż nie istniało żadne obejście tej sytuacji. Co by się stało, gdyby Sacnoth Halley można było oczyścić tylko raz? Co, gdyby pierwsza osoba zabijająca Dupka Potężnego była jedyną, która mogła to zrobić? Jasne – dobrze dla niego, było by to idealne w grze single-player, ale co z setkami innych graczy, którzy też chcieli posmakować krwi Dupka? Wytworzenie trwałego wpływu na świat, który byłby odczuwalny przez wszystkich jego mieszkańców nie było możliwe, aż do teraz. Wraz z zapowiedzią dynamicznych wydarzeń w Guild Wars 2 przed fanami gry otwarły się drzwi pełne nowych możliwości, dając nam szansę zrobienia czegoś, co będzie miało prawdziwy wpływ na Tyrię. Co to jednak oznacza dla twoej postaci? Ree Soesbee, odpowiedzialna za historię świata i społeczność w Guild Wars 2 może nam opowiedzieć co nieco na temat osobistej historii. Oto szczegóły tego nowego systemu.

„Kiedy spoglądasz na gry na sklepowej półce wydaje się, że masz tylko dwie opcje – grę, w którą możesz grać z przyjaciółmi albo grę, która ma satysfakcjonującą fabułę dla twojej postaci. Ekipa tworząca Guild Wars 2 uznała, że gra powinna łączyć obie te opcje.”

Oczywiście! Wystarczy spojrzeć na Dragon Age: Origins. Ta gra miała niesamowitą osobista historię, która w znacznej mierze przyczyniła się do jej sukcesu rynkowego. Guild Wars posiada znakomitą fabułę, jeszcze bardziej bogatą jeśli chodzi o Guild Wars 2. Pozwalając każdemu z graczy stać się integralną częścią tej fabuły, w miarę jej postępowania jest ambitnym celem, lecz ArenaNet uważa go za wykonalny. Pierwszym krokiem jest oczywiście stworzenie takiej historii:

”Wierzymy, że każda dobra opowieść zaczyna się od stworzenia głębokiego, realistycznego świata”

. Oznacza to, że opowieść wydaje się mieć sens, NPC są sensowne i oczywiście trzeba stworzyć coś podobnego do dynamicznych wydarzeń, aby sprawić, że świat nie jest statyczny i niezmienny. Z wszystkim tym mamy do czynienia w Guild Wars 2 a grający w nią ludzie będą mieli własne ważnie miejsce w takiej fabule.

”W skrócie, Guild Wars 2 zapewnia historie, które są zarówno ważne dla jednostki i epickie, a jednocześnie dostosowane do każdego spośród tysięcy graczy – a wszystko to w ramach jednego interaktywnego świata.”

Brzmi to cudownie, ale wszyscy zadajemy sobie pytanie “jak zamierzacie sprawić, żeby to działało?” Wszystko zaczyna się od stworzenia postaci. Przyzwyczajeni jesteśmy do wybierania imienia, rasy, klasy i fizycznego wyglądu. Guild Wars 2 zamierza przejść o krok do przodu: twoja postać wkroczy do Tyrii wraz z własną historią. Przyjaciele, wrogowie, przeszłość, nadzieje na przyszłość, nawet powiązania ze słabszymi rasami takimi jak Grawle czy Halek (wygląda na to, że te przeklęte żaby nie zostały eksterminowane przez ostatnich 250 lat). Takie pytania zostały specjalnie przygotowane dla każdej powstającej postaci. Ree tłumaczy, że urodzony w środku kontynentu w okolicach Askalonu charr nie zostanie zapytany o to, co czuje względem pomniejszej rasy, żyjącej na wybrzeżu – nigdy nie mógł ich spotkać, więc automatycznie nie ma żadnych uczuć względem nich. Brzmi to świetnie, ale co to ma wspólnego ze światem gry? Cóż, nawet osobowość twojej postaci będzie miała na niego wpływ:

”Aby utworzyć u twojej postaci osobowość, w biografii znalazły się również pytania zadawane wszystkim innym rasom i klasom. Jeśli opiszesz siebie jako zastraszającego i wrogiego, reakcje NPC będą inne niż w przypadku, w którym wybierzesz przedstawienie samego siebie jako czarującego i miłego. Jeśli tworzysz dodatkową postać tylko po to, aby zobaczyć jak gra się daną rasą i klasą możesz również wylosować odpowiedzi na te pytania przy pomocy jednego kliknięcia. Ale jeśli poświęcisz chwilkę odpowiedzi, twoja postać zostanie stworzona na wzór twoich przekonań i zainteresowań, odwzorowując wizję, jaka przyświecała ci podczas jej tworzenia w świecie Tyrii.”

Słyszeliśmy o kombinacji stałych i zinstancjonowanych lokacji, które ułatwią to zadanie, a zgodnie ze słowami Ree zaczyna się to w domu. Dokładnie tak, zaczynacie grę z własnym mieszkaniem, instancją znajdującą się w stolicy danej rasy. Domostwo będzie zmieniać się wraz z postacią, i odrużniając się od domów innych graczy. Zróbmy krótką przerwę na okrzyk radości “domy!” i przejdźmy dalej, do rozwidleń historii, jakie napotkają gracze. Pamiętacie Destiny’s Edge z grudniowego trailera Guild Wars 2? Jeśli tak, z pewnością pamiętacie napięcia między poszczególnymi bohaterami, wskazującymi wady filozofii innych bohaterów filmiku. Sprawy nie potoczyły się najlepiej, a grupa rozpadła się. Twoim zadaniem jest zjednoczyć ich przed finałową walką z Zhaitanem. Nie będzie to łatwym wyzwaniem:

”Każdy z nich ma własne zdanie na temat pozostałych, włącznie z niedopowiedzeniami, przypuszczeniami, gorzką prawdą i niedokładnością. W miarę jak postać przemierza świat, jej związek z Destiny’s Edge również będzie się rozwijał. Gracz będzie miał możliwość dowiedzieć się czegoś więcej na temat gildii i jej historii, zaprzyjaźnić się z różnymi jej członkami, a w konsekwencji może nawet odbudować Destiny’s Edge.”

tych pięciu bohaterów nie jest jedynymi, którzy widzą zagrożenie płynące od Zhaitana. Pamiętacie Zakon Szeptów? Wciąż istnieją, są bowiem jedną FIDE wielu organizacji w grze – do innych należą mnisi z Durmand Priori i Vigil – również walczących aby pokonać Zhaitana. Chcielibyście im pomóc?

”Gracz może wybrać do której z tych organizacji chciałby dołączyć, dokonując wyboru podczas osobistej historii. W tym momencie udostępniona zostanie historia stowarzyszenia, zapewniając nowe interakcje i wydarzenia. Każda z grup ma inny pogląd na świat. Jej członkowie doświadczają wydarzeń zgodnie z tym punktem widzenia. Główne wydarzenie może wpłynąć na wszystkich, ale każda z grup zareaguje na nie inaczej, zgodnie z własną, unikatową filozofią.”

Wreszcie dochodzimy do tych najdrobniejszych niuansów. Jak to wszystko będzie działało w połączeniu z grupami, nagrodami, indywidualnością i tak dalej? Znacie problem z fryzurami mnicha z Prophecies? „Popatrz, kolejny z taką samą grzywką”. Takie sytuacje nie będą miały miejsca. Napotkanie drugiej, dokładnie takiej samej postaci jak twoja jest praktycznie niemożliwe – i nie chodzi tu tylko o fizyczne podobieństwo. Między rasą, klasą, wyglądem, biografią i osobistymi wyborami podjętymi w miarę grania istnieje dosłownie tysiące kombinacji. Co z grupami i nagrodami? Mamy tu do czynienia z ogromnym światem, pełnym ludzi i błyskotek, a ArenaNet chce mieć pewność, że sprosta oczekiwaniom.

”Choć historia każdej postaci jest osobista, gracz może zaprosić do niej swoich przyjaciół. Dzięki temu gracz może uzyskać pomoc innych i wraz z nimi rozwijać własną postać. Historia postaci została stworzona tak, aby można było wykonywać ją samotnie, ale, podobnie jak dynamiczne wydarzenia, może zostać zeskalowana, aby stać się wyzwaniem dla całej grupy ludzi. Przyjaciele mogą pomagać sobie wzajemnie w osiąganiu celów – a dzięki temu poznawać alternatywne historie, których mogli nie mieć okazji poznać samotnie grając w Guild Wars 2.”

Nagrody są równie zróżnicowane co wszystko inne w świecie GW2, a mogą nimi być tytuły czy filmiki jak również rzeczy bardziej materialne jak dodatkowi NPC w mieszkaniu gracza. Biografia postaci również będzie aktualizowana na bieżąco, tworząc zapis wszystkiego, co cię spotkało. Nowe szczegóły dają fanom możliwość lepszego przyjrzenia się wspaniałościom, jakie czekają na nich w osobistej historii i jej integracji z główną fabułą Guild Wars 2. Więcej wiadomości na ten temat znajdziecie na blogu ArenaNet.
tłumaczenie – Tom Stone