122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Massively's interview with ArenaNet: Let's talk Guild Wars 2

Porozmawiajmy o Guild Wars 2.

Art

W czasie gdy społeczność internetowa dyskutuje na temat zapowiedzi Guild Wars 2 pokazanego po raz pierwszy podczas GamesCon, skorzystaliśmy z okazji przeprowadzenia wywiadu z twórczymi geniuszami odpowiedzialnymi za nowy tytuł. Eric Flannum – główny projektant, Ree Soesbee – projektant świata i scenarzysta oraz Will McDermott – scenarzysta, pracujący dla ArenaNet odpowiedzą na lawinę pytań.

W dalszej części znajdziecie więcej informacji o modelu biznesowym GW2, złych Sylvari, planowanych wielu serwerach i innych tematach.

Massively: Czemu podjęliście decyzję o pokazaniu zapowiedzi GW2 podczas GamesCon w Niemczech zamiast w czasie PAX? Oba dzielił tylko tydzień.

Eric Flannum: Europa jest dużym rynkiem zbytu i chcieliśmy zaznaczyć obecność GW2 na najważniejszym pokazie europejskim. Daty GamesCon’u i PAX spowodowało, że zdecydowaliśmy się pokazać zapowiedź na GamesCon. Jednak mówiliśmy już i nie zmieniliśmy zdania, że PAX zawsze był i jest dla nas najważniejszą imprezą zarówno z powodu odległości, jak i możliwości interakcji z naszymi fanami.

250 lat to bardzo dużo z perspektywa kraju, takiego jak USA, który rozwinął się w takim czasie. Niektóre concept arty pokazują właśnie takie ‘kolonialne’ podejście do gry. Czy można powiedzieć, że Guild Wars 2 nie będzie tradycyjnie średniowieczne?

Eric Flannum: Nigdy nie planowaliśmy Guild Wars jako osadzonego w tradycyjnie średniowiecznym stylu i na pewno to stwierdzenie ma zastosowanie do Guild Wars 2. Rozwinęliśmy świat zarówno technicznie jak i kulturalnie dopasowując go do tych 250 lat, które upłynęły. Dla przykładu – ludzie mają parlamentarną formę rządów, a Charr’owie rozwinęli osiągnięcia techniczne. Jednym z najbardziej oczywistych przejawów rozwoju będą pistolety i muszkiety dostępne dla niektórych profesji. Zmiany i ulepszenia chcieliśmy oddać również przez wprowadzenie innego stylu ubrań i pancerzy.

Jesteśmy zaintrygowani concept artem przedstawiającym złych Sylvari zwanych Dworem Koszmarów. Co możecie nam o nich powiedzieć?

Ree Soesbee: Dwór Koszmarów tworzą Sylvari, którzy zwrócili się ku mrocznej stronie "snu", przerażającemu koszmarowi zawierającemu tyle okrucieństwa co "sen" inspiracji. Ci, którzy wybrali ścieżkę zła to zimne, pozbawione emocji i okrutne istoty cieszące się rozprzestrzenianiem niegodziwości. Chcą wypalić emocje, zmuszając wyznawców do popełniania okropnych czynów, aby wykorzenić całe współczucie, empatię czy litość, jakie mogły w nich pozostać. Szukają zrozumienia w głębiach Koszmaru – nasycając "sen" okrucieństwem. Legendarne mroczne czuwanie wypełnione demoralizacją, szaloną dworskością i sadystycznymi turniejami ma deprawować rycerstwo Sylvari. Największą ich ambicją jest obrócenie Pale Tree w Koszmar i pogrążenie świata w okrucieństwie i szaleństwie.

Jesteśmy również podekscytowani możliwością gry pod wodą. Czy będzie to dotyczyło całego świata, czy tylko miejsc takich jak Orr i Askalon?

Eric Flannum: Prawie każdy obszar w grze będzie miał miejsca podwodne. Mamy podwodne miasta, ruiny, jaskinie, nowych podwodnych wrogów oraz podwodne przyjazne rasy. Będziemy chcieli aby rozgrywka podwodna była różna i wyglądała inaczej niż rozgrywka na powierzchni, a jednocześnie była równie łatwo dostępna.

Czy w Guild Wars 2 będą mounty? Może latające mounty?

Eric Flannum: Niestety o mechanice gry nie możemy rozmawiać przed początkiem przyszłego roku.

Czy będą przesunięcia w czasie, których nie będzie można cofnąć, jak w przypadku pre-searingu w Askalonie w GW1?

Eric Flannum: Pre-searing miał pozytywny wpływ na GW1. I mamy świadomość, że wiele osób jest fanami tej mechaniki, jednak w przypadku pięciu grywalnych ras i biorąc pod uwagę nasze pragnienie umożliwienia graczom jak najszybszego rozpoczęcia gry z przyjaciółmi, nie sądzimy aby takie rozwiązanie było praktyczne.

Oficjalne FAQ Guild Wars 2 zawiera pytanie o maksymalny poziom postaci, jednak nie zawiera pełnej odpowiedzi. Drugim pytaniem jest ‘czy będzie maksymalny poziom’. Czy zachowacie 20 poziom jako maksymalny?

Eric Flannum: Nie zachowamy 20 poziomu jako maksymalnego. Ujawnimy system poziomów w Guild Wars 2 na początku przyszłego roku, ale zostajemy przy filozofii umożliwiającej graczom grę bez konieczności grindu i rezygnowania z prawdziwego życia.

Trylogia opowiadań zostanie wydana przed ukazaniem się GW2. Czy możemy poznać harmonogram?

Will McDermott: Pierwsza książka ukaże się w pierwszej połowie 2010. Dwie pozostałe w późniejszym terminie. Nie mamy jeszcze ustalonych dokładnych dat.

Czy zostanie zachowany system dwuklasowy obecny w Guild Wars?

Eric Flannum: Niestety o mechanice gry nie możemy rozmawiać przed początkiem przyszłego roku.

Miały miejsce rozmowy na temat PvP i różnych serwerów. Czy to oznacza, że w GW2 będą osobne serwery jak w WoW, Warhammer itp.?

Eric Flannum: Tak, Guild Wars 2 będzie miało podział na różne serwery, podobnie jak inne gry. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie takiego systemu, aby rozwinąć poczucie wspólnoty w mniejszych grupach graczy. Jednocześnie umożliwimy przenoszenie się pomiędzy serwerami. Nie podaliśmy jeszcze szczegółów, ale będzie to prostsze niż w innych grach.

Podczas ostatnio organizowanego Dragon Con uczestnicy dyskutowali na temat tego co lubią w sposobie w jaki bohaterowie są związani z fabułą w Nightfall i Eye of the North, gdzie wymagane jest dodanie ich do drużyny. Czy zobaczymy to w Guild Wars 2?

Eric Flannum: Guild Wars 2 nie będzie miało tego samego system bohaterów i najemników co Guild Wars 1. Postacie bohaterów wchodzące w interakcję z drużyną będą związane z fabułą jako NPC.

Czy GW2 będzie miało rozszerzenia jak GW1?

Eric Flannum: Model biznesowy Guild Wars 2 pozostanie taki sam jak GW1. Oznacza to, że płatna będzie gra, ale nie będzie abonamentu, planujemy również wydanie płatnych rozszerzeń.

Tłumaczenie - Guen