122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Matt Barrett o projektowaniu Asurów

Tłumaczenie wpisu z bloga Arena Net pod tytułem Matt Barrett on Asura Design autorstwa Matta Baretta, opublikowanego 12. września 2011

Nagłówek

Asurowie są małymi goblino-podobnymi, kłapouchymi, uwielbiającymi majsterkowanie istotami... Tworzą magiczne maszyny prawda? Są majsterkowiczami, ale również intuicyjnie mistrzami panowania nad żywiołami otaczającymi ich w podziemiach Tyryjskiego świata.

Talenty Asurów pomagały im rozwijać cywilizację przez stulecia ich egzystencji w podziemiach. Kiedy pojawienie się destroyerów zmusiło ich do wyjścia na powierzchnię ich niezwykła technologia i tradycje wpłynęły na zmianę świata.

Asurowie reprezentują siłę zmian, łamanie tradycji i wymuszenie przystosowania się. Narzucają swoją wolę bez wcześniejszego wkładu w dziedzictwo świata. W kamiennym labiryncie położonym na słonecznych ziemiach opracowują zastosowania techniki o jakich się nikomu wcześniej nie śniło.

Istotę ich myślenia można wyrazić stwierdzeniem: nikt nie jest wystarczająco dobry dla Asury poza innym Asurą.

Mały ludek w pierwotnym zamyśle miał być chudy, dziwny, Gollumo-podobny, gnomowaty, z czerwonymi szpiczastymi kapelusikami, mamroczący mantry i o bladej skórze. Miał być złośliwy, żyjący na marginesie społeczeństwa, zbierający tajemnicze artefakty od bardziej zaawansowanych sąsiadów.

Pierwsze podejście do Asury (poniżej), zanim powstała większa część scenariusza. Zobaczcie jaki ma naszyjnik.

Rola Asurów w fabule uległa zmianie i wymaga aby ich wygląd odzwierciedlał dużą złożoność osobowości. Asurowie na pierwszy rzut oka mają zostać niedocenione. Dzięki tej nowej roli Asurowie zyskali trochę sympatyczności, a nawet uroku ale niezbyt dużo. Muszą sprawiać wrażenie, że potraktowanie ich pobłażliwie było by niezbyt rozważne. Tak oto zyskali obecny kocio-gadzi obcy wizerunek.

Następny projekt Asury (poniżej) był krokiem w dobrą stronę jednak jest dość odrażający. Zawiera elementy przybysza z kosmosu jednak nie jest ani ładny, ani nie sugeruje posiadania ambicji.

Fizycznie Asurowie wyglądają na najmniej straszną rasę ze swoimi chudymi ramionami, cienkimi szyjami i krótkimi nogami, sprawiają wrażenie jakby składali się z rąk, stóp i głowy. Na pierwszy rzut oka mogą przypominać wielkookie dzieci o okrągłych głowach i krępych, powodujących uroczo kaczy chód, nogach.

Po dokładniejszym przyjrzeniu się, spostrzegamy pogardliwe intrygujące oczy, niesympatyczne gadzie usta, ogólną postawę przypominającą gremlina ... i pięciometrowego kamiennego golema za ich plecami. Nie ryzykuj nazwania Asury ładnym, chyba że chcesz się przekonać jak mocno ten golem jest w stanie złapać cię za gardło, gdy obłąkany geniusz będzie syczał przez gadzie zęby obelgi pod twoim adresem.

Ten projekt Asury (poniżej) pojawił się pewnego dnia i był pierwszą rzeczą jaką tego dnia narysowałem. Wiedziałem, że trafiłem w sedno. To Pra-Asura.

Skoro pokazałem wam już projekty pomyślałem, że może chcielibyście zobaczyć jak rysuję te ludziki. Przygotowaliśmy film pokazujący powstawanie Asury w Photoshopie, w czasie rzeczywistym z moim komentarzem. Zobaczcie.

Poniżej końcowa wersja Asury. Ta okrągła głowa zawiera niesamowicie analityczny, pełen ambicji mózg. To cała rasa szalonych naukowców marzących o panowaniu nad światem, projektująca swoją kulturę i równie onieśmielająca co palec na przycisku odpalającym rakietę. To będzie temat mojego następnego wpisu.

Tłumaczenie - Guen