122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Megaserwer i co dalej 03.04.2014
www.guildwars2.com

Newsy

Nagłówek

Wczoraj przedstawiliśmy plany wprowadzenia nowego systemu megaserwer, który pozwoli na zwiększenie relacji społecznościowych w otwartym świecie. Zmiany te wymagają wprowadzenia zmian w funkcjonowaniu world bossów, ponieważ nie będzie już map serwerowych w PvE. World bossy pojawiają się w różnych formach i rozmiarach, od wypraw na świątynie w Orr do dużych walk, jak w przypadku Shatterera czy też super zorganizowanego wyzwania jak w przypadku Tequatla. Obecnie wszystkie te bossy posiadają własne odliczanie do startu eventu, różniące się dla poszczególnych serwerów. Kiedy wydaliśmy API umożliwiające wyświetlanie statusu eventów, praktycznie natychmiast zostało ono przekształcone w narzędzie do śledzenia odliczania na poszczególnych serwerach, wskazujące etap na jakim znajdują się eventy i world bossy.

1

W nowym systemie takie użycie API nie będzie miało sensu i będzie trudne do zastosowania, ponieważ kopie mapy będą tworzone i zamykane w oparciu o populację. Jeśli mapa zostanie zamknięta, to odliczanie zniknie, co uniemożliwi śledzenie i uczestnictwo w evencie.

Aby rozwiązać ten problem opracowaliśmy nowy harmonogram dla eventów z bossami, więc każdy z nich będzie pojawiał się o określonej godzinie każdego dnia. Dodaliśmy też sposób startowania najtrudniejszych, przeznaczonych dla grup zorganizowanych eventów dla dużych gildii.

Nasz projektant Anthony Ordon wyjaśni jak to dokładnie działa.

1

Synchronizacja eventów

W obliczu zmian opisanych przez Colina, większość eventów z world bossami będzie rozpoczynała się w tym samym czasie w całej grze. Zastosowana tam technika opiera się na czasie rzeczywistym, co jeśli braliście udział w Living Story czy w walce ze zmienionymi world bossami, powinno brzmieć znajomo. W ten sposób funkcjonowało odliczanie do “Battle for Lion’s Arch”, tak samo funkcjonuje też Tequatl rozpoczynające się o każdej godzinie czy co dwie godziny. Dzięki temu nie tylko nie musicie czekać na rozpoczęcie, ale zyskacie też gwarancję, że kopie mapy również będą miały aktywny event. Każdy ma szanse brać udział.

Oczywiście rozpoczynanie każdego eventu co godzinę było by przytłaczające i spowodowało rozproszenie graczy. Wprowadziliśmy rotację aby kontrolować aktywację eventów w nowym systemie. Rotacja będzie opierała się na poniższej klasyfikacji:

  • Trudne, wymagające specjalnej organizacji - (dziękujemy Colinowi za nadanie nazwy) Kategoria ta zawiera Tequatla, Evolved Jungle Wurma i Karka Queen. Ponieważ wymagają one wyjątkowej organizacji będą się pojawiały w trzy godzinnym oknie czasowy w przybliżeniu co 8 godzin. Zostało to ustalone w oparciu o regionalny czas największego zaludnienia serwera.
  • Eventy standardowe - to zestaw sześciu world eventów będący częścią świata od wyjścia Guild Wars 2. Jeden z tej listy będzie rozpoczynał się co godzinę i co pół godziny w powtarzającej się rotacji.
  • Niskopoziomowe eventy - ponieważ gracze na niższych poziomach mają mniejszy wybór co do zawartości gry, klasyfikacja wprowadza rotację na mapach przeznaczonych dla poziomów 1-15. Jeden event będzie rozpoczynał się 15 minut i 45 minut po każdej godzinie.

1

Poniżej znajduje się harmonogram dla 24 godzinnej rotacji bossów. Rotacja będzie podlegała zmianie w przypadku wprowadzenia nowej zawartości. Wszystkie czasy zostały podane w czasie letnim.

1

System ten wymusza jeszcze jedną zmianę. Jeśli któryś z tych eventów nie posiadał wcześniej mechaniki dla nie ukończenia eventu czy też odliczania do jego zakończenia, zostaną one wprowadzone. Dzięki temu globalne odliczanie będzie aktualne i zmniejszy to również ewentualne trudności techniczne. Zmiany te zostaną dokładnie opisane po wyjściu aktualizacji.

1

Każdy event, który nie znalazł się na powyższej liście będzie działał jak dotąd z odliczaniem w oparciu o stan na mapie. Świątynie w Orr nie będą zsynchronizowane ponieważ mają znaczący wpływ na środowisko map, na których się znajdują.

Zmiany bossów

Niektóre z bossów znajdujących się w harmonogramie będą miały zaktualizowane skalowanie trudności, zmienione eventy poprzedzające czy też zaktualizowane umiejętności aby lepiej dopasowywały się do rotacji. Zachęcamy was do sprawdzenia tych zmian i zapewnienia sobie nagrody dziennej za ich pokonanie.

1

Eventy gildiowe

Patrząc na harmonogram możecie się zastanawiać jak będzie to działało, jeśli postanowicie wybrać się gildią na najtrudniejszych bossów czy też chcielibyście mieć szansę pokonania Tequatla więcej niż trzy razy dziennie. Na szczęście przewidzieliśmy coś, co pozwoli gildiom na aktywację niektórych z tych eventów.

Poniżej informacja jak będzie to działać.

  • Warunki wstępne - aby aktywować własny event (Karka Queen, Tequatl i Evolved Jungle Worm) będziecie musieli zbudować nowo dodane rozwinięcie gildii Guild World Events. Pojawia się ono po wybudowaniu Guild Challenge. Po ukończeniu budowy Guild World Events można wyprodukować zużywalny Guild World Event. Zużywalny event będzie kosztował influence i merity.
  • Aktywacja - oficer gildii z zezwoleniem na aktywację przenosi się do lokalizacji wybranego eventu, po czym używa Guild World Event z panelu gildii. To właśnie takie łatwe. Event zostanie aktywowany od razu i tylko na tej kopii mapy, na której znajduje się oficer gildii.
  • Ograniczenia - największym ograniczeniem dla Guild World Events jest to, że nie mogą kolidować z czasem z harmonogramu. Oznacza to, że nie można aktywować eventu gildyjnego jeśli akurat ma się rozpocząć event z harmonogramu. Ma to zapobiec używaniu gildyjnych eventów zaraz przed rozpoczęciem eventu z harmonogramu. Inaczej niż misje gildyjne Guild World Event nie daje w nagrodę meritów i commendation. Jednak daje szansę gildii na zdobycie dziennej nagrody i osiągnięć w wybranych przez nią czasie.

Stan mapy wpływający na świat

Ważnym aspektem dynamicznego systemu eventów w Guild Wars 2 jest ich zdolność wpływania na stan świata i możliwość odblokowywania zawartości. Przykładem tego są waypointy, lochy i świątynie bóstw ludzi w Orr.

1

W przeszłości wyświetlaliśmy stan danej lokacji na całej mapie, ponieważ informacje te były istotne do podróżowania pomiędzy mapami. Ograniczeniem jest to, że zawsze wyświetlany jest stan z serwera domowego. Prowadzi to do nieścisłości jeśli chodzi o waypointy w przypadku gdy waypoint na serwerze domowym nie jest atakowany, a na owerflow jest już oblężony.

System megaserwer powoduje, że raportowanie i wyświetlanie stanu na mapie docelowej staje się niemożliwe. Biorąc to pod uwagę zdecydowaliśmy się wyłączyć wyświetlanie stanu świata na całej mapie.

Na graczy wpłynie to następująco:

  • Waypointy - wszystkie waypointy, które mogą być w stanie oblężenia, na mapie innej niż ta, na której obecnie się znajdujecie będą zawsze miały status oblężonych. Kiedy dotrzecie na wybraną mapę, będziecie mogli ich używać jeśli lokalny stan na to pozwala.
  • Lochy - nie będziecie mogli już powiedzieć czy wejście do lochu jest otwarte jeśli znajdujecie się na innej mapie.
  • Świątynie w Orr - mechanika wpływu na inne mapy została wyłączona. Zamiast tego posągi będą aktywne, gdy najbliższa świątynia będzie podbita przez potwory.

To wszystko jeśli chodzi o world bossy w nowym systemie megaserver.

System megasever a gildie i przyszłość

Wczoraj przedstawiliśmy plany wprowadzenia nowego systemu megaserwer, który pozwoli na zwiększenie relacji społecznościowych w otwartym świecie. Przedstawiliśmy również wpływ nowego systemu na world bossy i eventy. Teraz pora spojrzeć w przyszłość i omówić zmiany planowane na później.

1

Jak już wspominaliśmy we wpisie dotyczącym megaservera, 15 kwietnia włączymy go na mapach 1-15, w lobby PvP i głównych miastach. Później w 2014 rozszerzy system na całą grę oraz dodatkowo wprowadzimy zmiany w gildiach i WvW, aby dopasować je do pełnego systemu megaserver. Niektóre ze zmian jakie opiszemy poniżej nie znajdą się w aktualizacji z 15 kwietnia i prawdopodobnie zostaną one wprowadzone w grudniu 2014. Informacje te mają pomóc wam zrozumieć dokąd zmierzamy.

System megaserver i przyszłość gildii

Obecnie gildia, której członkowie przebywają na różnych serwerach domowych ma unikalną instancję na każdym z serwerów. każda z tych instancji odblokowuje ulepszenia, zdobywaja influence i merity osobno, co może prowadzić do podziały społeczności gildyjnej. Dzięki systemowi megaserver będziecie łatwiej mogli dołączyć do innych gildiowiczów w grze, a pewnego dnia będziecie stanowić wszyscy jedną gildię.

1

Ponieważ świat nie będzie już rozdzielał graczy, zapewnimy również aby gracze w gildiach nie byli rozdzielani, każdy gracz będzie czerpał korzyści i przyczyniał się do rozwoju gildii. Dopóki nie wprowadzimy tego systemu instancja gildii z waszego serwera domowego będzie otrzymywała influence z waszej aktywności będzie się on wyświetl w panelu gildii.

Ponieważ wiele gildii jest międzyserwerowych, będziemy pracować nad połączeniem instancji gildii w jedną. Wszyscy członkowie niezależnie od serwera na jakim się znajdują będą pełnoprawnymi członkami gildii. Nie będzie miało to wpływu na ograniczenie ilości graczy w gildii do 500 i nie będziemy mogli połączyć rozdzielonych gildii. Zmiana wpływa na gildię, która posiada różne instancje na wielu serwerach.

System megaserver i przyszłość WvW

Pomimo wprowadzenia systemu megaserver w PvE zależy nam na utrzymaniu poziomu rywalizacji na WvW, który wprowadziliśmy z premierą guild Wars 2. Cały model gry opiera się na bitwach pomiędzy graczami przypisanymi do róznych serwerów i nie planujemy zmieniać tej koncepcji.

1

Szczegóły zmian opiszemy bliżej wprowadzenia nowego systemu w całej grze, ale chcieliśmy odpowiedzieć na pytania jakie pojawiły się po informacji o nowym systemie na PvE.

opublikowane przez: Guen