122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

World vs World

Spis treści

World vs. World w Guild Wars 2

Pytania i odpowiedzi


Mike Ferguson odpowiada na pytania o tryb World vs World w Guild Wars 2

Tłumaczenie artykułu Mike Ferguson Takes Your WvW Questions Here and on Reddit autorstwa Mike'a Fergusona opublikowanego na blogu ArenaNet 23. lutego 2011.

Witam wszystkich ponownie! Po przeczytaniu masy reakcji fanów na nasz post na blogu o trybie World vs. World pojawiło się kilka kwestii, które chciałbym wyjaśnić i uściślić.

Jeżeli nadal macie pytania o World vs. World, a na które nie tutaj nie znaleźliście odpowiedzi, to możecie zadać je na Reddicie w specjalnej sesji AMA! Zaczniemy o 17 w piątek i będę starał się podsyłać odpowiedzi tak szybko, jak to tylko możliwe!

Schematy oblężnicze

Spora grupa osób dość wnikliwie omawiała koszt i dostępność schematów oblężniczych. Oto kilka wyjaśnień, które powinny rozwiać większość wątpliwości:

  • Schematy oblężnicze można zawsze nabyć za złoto u mistrza oblężenia (siegemaster), ale możesz je również zdobyć za zabicie strażników i Dolyaków.
  • Ich koszt nie jest jeszcze ustalony na stałe i wciąż poprawiamy wartości (obecnie schematy kosztują pomiędzy 10 srebra a 1 sztuką złota w zależności od typu). Bronie oblężnicze są niezbędną częścią mechaniki obrony i atakowania fortyfikacji w WvW. Dlatego chociaż nie chcemy aby były one zbyt drogie, to chcemy jednocześnie, aby ich zdobycie wymagało pewnego wysiłku.
  • Schematy można kupić za złoto, bo to główna waluta gry. Nie martwcie się jednak, bo złoto zarabia się w ramach walk WvW oraz eventów, więc możliwe jest zarabianie na bronie oblężnicze za pomocą tego, co się ugra w Mists, czyli grając PvP, a zostawiając sobie pieniądze zarobione w PvE.

Naszym celem jest stworzenie środowiska, w którym ludzie będą używali machin oblężniczych wszędzie tam, gdzie mogą być one pomocne. Jednocześnie chcemy ograniczyć ich liczbę. Dodanie małego kosztu do schematu tworzy sytuację, gdzie większość graczy stworzy strefę oblężenia (siege site) tylko tam, gdzie jest to potrzebne. Chcemy uniknąć zapchania pola walki nieużywanymi strefami oblężenia - a tego spodziewalibyśmy się, gdyby nie było żadnego kosztu z nimi związanego.

Bonusy

WvW daje kilka bonusów i można ich zarówno użyć jak i zdobyć je na kilka sposobów. Po prostu chcę tutaj szybko omówić i wyjaśnić różnice pomiędzy nimi.

  • Bonusy dla świata: Zdobywa się je poprzez trzymanie kontroli nad celami w WvW i zdobycie wystarczającej liczby punktów aby przekroczyć pewien pułap Punktacji Wojennej (War Score). Ten bonus jest aplikowany do każdego gracza z danego świata zarówno w PvE jak i WvW.
  • Bonusy Kul: Zdobywa się je poprzez przejmowanie Kul Mocy (Orbs of Power) dla twojego świata. Podobnie jak poprzedni, obowiązuje on dla wszystkich.
  • Bonusy gildiowe: Te bonusy zdobywa się poprzez gildie - rozmieszcza się je na punktach, które dana gildia przejęła. Działają one na wszystkich ze świata, w którym jest zlokalizowana dana gildia, ale tylko w zasięgu przejętego celu.

Przenoszenie się między serwerami

Niektórzy z naszych bardziej dociekliwych fanów pytało, jakie komplikacje będą wynikać ze zmiany serwera i jaki to będzie miało wpływ na bonus. Każde konto ma swój startowy serwer, gdzie zostały stworzone jego postacie. Możesz walczyć tylko dla swojego świata w World vs. World. Możesz odwiedzać inne serwery, ale bonusy będziesz otrzymywał tylko ze swojego startowego świata. Jeżeli zmienisz swój startowy serwer, to stracisz uzyskane bonusy, a nowe dostaniesz dopiero po najbliższej zakończonej walce w Mists. Możemy wydłużyć ten czas do następnej zakończonej walki w Mists, aby zniechęcić ludzi od zmieniania serwera zaraz przed końcem walki. Będziesz musiał także opłacić zmianę swojego startowego serwera (cena nieznana), co również ma zniechęcić ludzi od wykorzystywania systemu do uzyskania specjalnych korzyści.

Punkty na mapie (Waypoints)

Każda drużyna ma stały punkt na każdej mapie, zlokalizowany przy Asuriańskich wrotach, a które prowadzą do innych map (widać to na screenie). Każda z twierdz w WvW może zostać ulepszona, aby zdobyć dodatkowe punkty do rozstawienia dla twojej drużyny.

Ograniczenie populacji danej mapy

Niektórzy byli ciekawi, czy będziemy tworzyli nowe instancje WvW jeżeli mapy przepełnią się. Ze względu na to, jak skonstruowana jest mapa, nie będziemy tego robić.

Gdy już osiągniemy limit populacji dla danej mapy WvW, będziemy musieli zmusić graczy do czekania w kolejce lub zaoferować grę na innej mapie. Nie lubimy kolejek tak samo jak i wy, jednak są one przykrą koniecznością dla WvW, dlatego będziemy starali się zachowywać jak najwyższy limit populacji oraz zredukować liczbę kolejek. Niemniej nawet ustawiając limit naprawdę wysoko nie jesteśmy w stanie uniknąć sytuacji przepełnienia. Dlatego możesz natknąć się na kolejkę, jeżeli będziesz chciał wejść na popularny serwer w godzinach szczytu.

Ważną rzeczą wartą wspomnienia jest to, że nie będzie możliwe zablokowanie drugiej drużyny poprzez "zalanie" mapy masą ludzi walczących po twojej stronie. Obie drużyny mają osobne limity populacji.

Cykl dnia i nocy

Ludzie zastanawiali się również, czy WvW ma cykl dnia i nocy - ma! Powiem wam tylko tyle: oglądanie strzelających trebuszetów w nocy jest czymś, co po prostu trzeba zobaczyć. Słowa nie są w stanie opisać widoku gigantycznego latającego łuku ognia przeszywającego niebo!

Mam nadzieję, że to odpowiada na niektóre z waszych pytań!

A, mam coś jeszcze. Zauważyliśmy, że niektórzy zastanawiali się, jak nazwa trybu World vs. World ma być skracana (lub czy w ogóle). Jeżeli mamy 3 serwery, to czy nie powinno to być WvWvW? My w biurze piszemy to zawsze jako WvW, ale większość z nas wymawia to jako "Wu-wu".

tłumaczenie - Zhai

Przeczytaj również:

Oddziały w World vs World