122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Mike O’Brien o mikrotransakcjach w Guild Wars 2

Tłumaczenie artykułu autorstwa Mike'a O'Briena Mike O’Brien on Microtransactions in Guild Wars 2 opublikowanego na Blogu ArenaNet 20 marca 2012.

Nagłówek - Mikropłatności w GW2

W ramach najbliższych beta testów sprawdzimy działanie systemu mikrotransakcji Guild Wars 2. Nasza zawartość mikrotransakcyjna nie jest jeszcze skończona i ustalona, ale mamy dobry zarys tego, co chcemy osiągnąć. Dlatego chciałbym poświęcić chwilę na wyjaśnienie naszych celów i omówienie tego, jak nasz system te cele realizuje.

Wierzymy w mikrotransakcje albowiem finansują one prace nad grą w bardzo prosty i otwarty sposób. Ty, klient, sam wybierasz, ile pieniędzy wydajesz na grę po jej premierze w zależności od tego, jaką frajdę ci ona sprawia. Dostajesz w pełni sprawną grę niezależnie od czegokolwiek, ale wydaje nam się, że możemy zapewnić usługi i dodatkową zawartość, za które z chęcią zapłacisz. A gdy już za nie zapłacisz, to wspomagasz Guild Wars 2 w sposób, z którego korzyści czerpią wszyscy gracze.

Mike O'Brien

Oto nasza filozofia jeżeli chodzi o mikrotransakcje: myślimy, że gracze powinni mieć szansę wydać pieniądze na przedmioty dające wizualne wyróżnienie i dają więcej opcji na wyrażenie siebie. Powinni też być w stanie kupić usługi dotyczące konta i przedmioty, które pozwolą zaoszczędzić czas. Jednak nigdy nie jest OK, jeżeli gracze kupują grę, a potem nie mogą z niej czerpać przyjemności bez dodatkowych zakupów. Nie jest też fair, jeżeli gracze inwestujący pieniędze będą mieli niesprawiedliwą przewagę nad graczami, którzy inwestują swój czas.

Wiem, że nic z tego nie jest nowością. Oryginalne Guild Wars też miało mikrotransakcje. Jednak mikrotransakcje były późniejszym dodatkiem w pierwszym Guild Wars, tymczasem w Guild Wars 2 mogliśmy zintegrować system mikrotransakcji od samego początku, dając graczom więcej opcji i więcej wygody bez poświęcania naszych podstawowych zasad projektowania. Poniżej wyjaśnienie, co robimy tym razem inaczej.

W Guild Wars 2 mamy trzy waluty: złoto, karmę i klejnoty (gems). Złoto jest powszechną walutą gry. Karma, którą gracze zarabiają, ale nie mogą się nią wymieniać, służy do zakupu unikatowych nagród. Kryształy są walutą, którą można kupić, a następnie wykorzystać w mikrotransakcjach.

Mamy nowy, skoncentrowany na graczu rynek, który pozwala na wymienianie złota na klejnoty (gems) oraz klejnoty na złoto. Jeżeli chcesz coś, to niezależnie od tego, czy jest to przedmiot z gry czy mikrotransakcja, i tak masz szansę go zdobyć. Możesz grać, aby zdobyć złoto lub wykorzystać pieniądze do zakupu klejnotów. Uważamy, że to dość ważne, bo niezależnie od tego, czy spędzasz na grze swój czas czy nadmiar gotówki, to i tak nadal możesz tak samo jak wszyscy inni uczestniczyć w zabawie.

Weterani MMO zauważą podobieństwa naszego systemu do systemu PLEX-ów z EVE Online. Podobnie jak tam, nasz system zabiera handel złotem z rąk profesjonalnych farm i oddaje je prosto do rąk graczy.

Myślimy, że to wspaniała rzecz.

Z perspektywy gracza, farmy złota mają złą motywację: im więcej pieniędzy zarabiają na złocie, tym więcej spamerskich reklam w grze, odpalonych botów farmiących złoto oraz ukradzionych kont do oczyszczenia z waluty. W naszym systemie gracze mają tylko dobre motywacje. Jeżeli gracz kupuje złoto od innego gracza, to dostaje on złoto, na którym mu zależy. Sprzedawca dostaje klejnoty, które może później użyć w systemie mikrotransakcji, a ArenaNet ma przychód ze sprzedaży klejnotów, co pozwala nam tworzyć i uaktualniać grę. Każdy wygrywa.

Możliwość handlu klejnotami za złoto lubimy też dlatego, że czyni ona ekonomię gry bardziej zadowalającą. Będziemy mieli specjalne Faktorie Handlowe (Trading Post) w grze - to coś jak dom aukcyjny, ale lepszy. Omówimy je w nadchodzących postach na blogu. Ponieważ klejnoty mogą być wymieniane na złoto i vice versa, nie potrzebujemy dwóch osobnych systemów - osobno dla złota i klejnotów. W Guild Wars 2 wszystko w Faktorii Handlowej (Trading Post) jest kupowane za złoto, ale jeżeli ktoś chce zdobyć klejnoty, to może je zdobyć poświęcając złoto.

Przy pierwszym Guild Wars zawsze staraliśmy się traktować poważnie nasze zobowiązania wobec graczy i nadal będziemy tak postępować w przypadku Guild Wars 2. Wierzymy, że opisane powyżej fundamenty są właściwą podstawą do budowania na niej gry. Nie możemy się doczekać aż podzielimy się z wami dalszymi szczegółami dotyczącymi mikrotransakcyjną zawartością.

-Mike O’Brien

tłumaczenie - Zhai