122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Mobilne Guild Wars 2

Spis treści

Extended Experience

Pytania i Odpowiedzi


Granie poza Grą: Rick Ellis opowiada o Guild Wars 2 Extended Experience

Granie poza grą-header

Gry komputerowe już dawno wyewoluowały z epoki masowego wciskania klawiszy, w której łatwo było zapomnieć o własnej przyjemności, ponieważ gry były proste. Gry dzisiaj często wpływają na nasze emocje, sprawiając, że czujemy się częścią opowieści, częścią wszechświata gry, że jesteśmy jej ważnym fragmentem. Końcowym rezultatem jest, podobnie ja w innych formach rozrywki, uczucie wciągania w doświadczenia, nawet gdy nie gramy. Dowodem na to są strony fanowskie, fora, oraz cały szereg innych aplikacji, które pożeramy, aby przedłużyć nasze doświadczenia z grą. Przechwalanie się, dzielenie informacjami, a także werbalne potyczki, jakie uprawiamy na tych stronach – wszystkie są oznakami wysokiego poziomu pasji oraz naszego żądania kontynuacji doświadczenia poza samą grą.

I to właśnie tutaj wkraczam ja i mój zespół. Nazywam się [Slim Shady... - przyp. tłum.] Rick Ellis, jestem Kierownikiem Technicznym w ArenaNet, odpowiedzialnym za grupę zapewniającą rozszerzenia do Guild Wars 2. Rozszerzenia te pozwalają graczom na uczestnictwo i wkład w świat Guild Wars 2 na wiele sposobów, bez potrzeby uruchamiania komputera. Wykorzystanie sieci i technologii mobilnych oznacza, że można to robić praktycznie wszędzie.

Nie powinieneś wciąż zastanawiać się co też twoi przyjaciele porabiają w grze; powinieneś mieć możliwość połączenia się z nimi w każdej chwili aby porozmawiać. Powinieneś być w stanie pomagać lub w inny sposób wspierać swoją gildię lub samą grę. Choć zapewnimy mobilne aplikacje dla Targowiska oraz Podglądu Bohatera, jak również funkcje znane z innych MMO, nie jest to tym, co nazywamy „extended experience”. Zapytacie: Dlaczego? Te aplikacje, choć przydatne, nie pozwalają graczom na branie czynnego udziału w świecie gry. Możliwość aukcji na Targowisku jest blisko, lecz jest to solowa czynność, która niewiele ma wspólnego z prawdziwym graniem. Zdaję sobie sprawę z tego, że z tym punktem wielu może się nie zgodzić, ale popatrzcie na to w ten sposób: niezbyt wielu graczy MMO gra dla aukcji, ale wielu raczy gra, aby kontaktować się z przyjaciółmi.

Jeną z rzeczy, która oddziela to, co robimy od innych MMO to fakt, iż nie wykorzystujemy prostych, jednostronnych możliwości komunikacji aby pobierać informacje z gry. Skonstruowaliśmy bardzo szybkie połączenie z architekturą bazy danych oraz serwerem Guild Wars 2, co pozwala nam nie tylko pobierać informacje z gry, ale również wysyłać dane do gry w czasie rzeczywistym.

Tak naprawdę to ten kluczowy fragment technologii otwiera nam drzwi do prawie nieograniczonej liczby aplikacji. Dlatego też odnosiliśmy się do naszego dema z PAX jak do „wierzchołka góry lodowej”. Dla tych, którzy nie mieli możliwości pojawić się na PAX w tym roku streszczę odrobinkę naszą demonstrację. Pokazywaliśmy iPhone oraz iPada pokazujące w czasie rzeczywistym mapę gry. Demonstrowaliśmy możliwość podglądania przyjaciół przemieszczających się w grze oraz oglądanie dynamicznych wydarzeń w miarę ich rozwoju w samej grze. Pokazaliśmy możliwość natychmiastowej rozmowy z kimkolwiek z friendlisty. To właśnie dzięki naszym podwójnym łączom możliwe jest komunikowanie się z urządzenia mobilnego znajdującego się gdziekolwiek na świecie z graczami w samej grze.

GW2 na iPadzie

Dodatkowo, mapa pokazuje lokalizację wszystkich ważnych punktów, teleportów, miejsc związanych z historią świata, umiejscowienie handlarzy i trenerów, nawet jeśli przemieszczają się po świecie. Oczywiście, jak przystało na aplikację iPhone/iPada, masz możliwość przesuwania i powiększania mapy oraz szybkiego powrotu do zaznaczonej postaci jeśli znajdzie się poza ekranem.

Demo z PAX było przedsmakiem niektórych rzeczy, nad którymi pracuje ekipa Extended Experience i miało na celu sprawić, że ludzie pomyśleli o możliwościach jakie mamy przed sobą. Od tego czasu na forach internetowych pojawiło się wiele ciekawych pomysłów, a także oczywiście wiele pytań na ten temat (na niektóre z nich odpowiedzi znajdziecie na końcu). Z niecierpliwością czekamy na sposobność ujawnienia kolejnych informacji na temat niesamowitych rzeczy, nad którymi dla was pracujemy.

Więc, to tak proste jak wziąć sobie Guild Wars 2, dodać wody i—voilà!—dzieją się fajne rzeczy, tak? Prawie. Możemy powiedzieć, że jeśli weźmiemy dziki tłum fanów (was wszystkich), dodamy obecne technologie mobilne, pomieszamy je z odrobinką magicznego pyłu ArenaNet, a otrzymamy kilka niesamowitych składników zapewniających naszym fanom aplikacji – aplikacji, które znacząco różnią się od tego, co można było zobaczyć wśród MMO z przeszłości.

Misją naszej ekipy jest skupienie się na budowaniu aplikacji światowej klasy. Jesteśmy poświęceni temu, aby nasze gry były bardziej dostępne i pozwalały naszym graczom na doświadczanie ich świata zawsze i wszędzie.

A teraz, gdy znacie już nasz zespół i jego filozofię, jestem przekonany, że prawdziwym pytaniem, jakie kołacze się w waszych głowach jest „Czego jeszcze możemy spodziewać się w przyszłości?” Bez wdawania się w szczegóły – musimy zachować sobie jakieś sekrety – możecie się spodziewać całej serii aplikacji, które będą dzieliły się informacjami między sobą a także z systemem Guild Wars 2 w niespotykany dotąd sposób.

Najbardziej obiecującymi możliwościami dla korzystających z mobilnych aplikacji będzie możliwość ciągłego połączenia ze światem gry i, co ważniejsze, z przyjaciółmi i gildią. Będziemy robić wszystko co w naszej mocy aby znieść barierę komunikacyjną między graczami w grze oraz tymi poza nią. Jak wiele razy byłeś poza komputerem w noc raidu, myśląc o tym co też może się tam teraz dziać, chcąc podzielić się swoimi przemyśleniami i wreszcie dzielić ich zwycięstwo? Możliwość socjalizacji poza granicami gry jest niezbędna, była więc jednym z pierwszych projektów jakimi się zajęliśmy. Naturalnie, bezpieczeństwo i ochrona osobistych danych są dla nas równym priorytetem powiązanym z funkcjonalnością socjalizacji. Wraz z szerszymi możliwościami komunikacji chcemy mieć pewność, że ludzie zawsze mają kontrolę nad tym kto z nimi rozmawia i kiedy.

Chat na iPadzie

Poza komunikacją, badamy funkcje, które pozwalają graczom poza grą na pomoc tym grającym na lokalizowanie przedmiotów czy miejsc. Dodatkowo, będziemy mieli bliższy i bardziej interaktywny dostęp do zasobów wiki. Dzięki temu mamy zamiar ograniczyć ciągłe przeskakiwanie z gry aby uzyskać dostęp do stron internetowych z informacjami.

Przyszłe funkcje naszej mobilnej mapy będą zawierały możliwość wybrania gracza i przeglądania w specjalnej aplikacji informacji na temat jego statystyk, ekwipunku, osiągnięć itp. Co więcej, użytkownik będzie miał możliwość zaznaczenia części ekwipunku w celu uzyskania informacji na temat tego skąd dany przedmiot pochodzi: lokacji, wydarzenia, konkretnego bossa czy też części osobistej historii danego gracza. Mobilni gracze będą również mieli możliwość pingnięcia konkretnych obszarów mapy widocznych dla ich znajomych znajdujących się w grze. Jest to świetna funkcja dla ludzi uczących się poruszać w świecie Guild Wars 2.

To dopiero początek tego, gdzie zmierza ekipa Extended Experience. Pod koniec tej drogi mamy zamiast ściśle zintegrować wszystkie funkcje związane z mobilnym dostępem do gry między sobą, a także z samą grą, aby coraz mniej ważnym było jakiego sprzętu używasz aby doświadczać Guild wars 2.

Odpowiedzi na pytania:

P: Gdy mówicie „mobilny” co konkretnie macie na myśli?

O: Wstępnie będziemy oferować aplikacje dostępne na iPhone, iPady oraz smartphone z systemem Android.

P: Nie posiadam smartphone. Czy podobne funkcje będą dostępne w sieci?

O: Tak, podobne funkcje będą dostępne dla użytkowników sieci.

P: Czy oznacza to, że będę mógł grać w Guild Wars 2 na iPadzie?

O: Cóż, nigdy nie mów nigdy :). Jednakże, iPad zdecydowanie nie jest maszyną do gier tego samego kalibru co PC – przynajmniej na razie. Mimo wszystko, niektóre aspekty gry, całkiem zbliżone do doświadczeń grających na PC, będą dostępne dla użytkowników mobilnych.

P: Wszystko to co mówicie o społecznościowych aspektach gry brzmi świetnie, ale co, jeśli nie mam ochoty, aby gracze wysyłali mi wiadomości gdy jestem w pracy?

O: Nie martwcie się, nie mamy zamiaru wprowadzać niczego, co pozwalałoby na rozsyłanie prywatnych informacji i danych a funkcje jakie wprowadzamy będą dawały pełną kontrolę nad tym kto i kiedy będzie mógł się z wami kontaktować.