122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Nornowie

Spis treści

Historia, Hoelbrak i duchy dziczy

Wrogowie, wyzwania i siła Nornów


Norn nagłówek

”Twoja legenda będzie żyć wiecznie, jeśli masz dość odwagi.”

Nornowie są rasą dzielnych, zmiennokształtnych barbarzyńców. Porywczy, niezłomni i zapalczywi Nornowie są niezależnym ludem. W swoich górskich fortecach wyostrzają swoje zmysły, szybkość umysłu oraz siłę potężnych ramion. Poprzez świat prowadzą ich Duchy Dziczy reprezentujące moce potężnych bestii. Szybko wpadają w gniew, jeszcze szybciej w wesoły nastrój, a każdy dzień traktują jak wyzwanie. Lubują się w piciu, ucztowaniu i polowaniu, niemal niczego się nie obawiają. Są wiernymi przyjaciółmi i zaciekłymi wrogami.

Historia

Nornowie pochodzą z zamarzniętych gór dalekich Shiverpeaks, leżących na północ od królestw ludzi. Ich historię tworzą bohaterowie, duchy i niezwykłe dokonania. Norniański wojownik jest nieśmiertelny tak długo, jak długo pamiętają o nim potomni i skaldowie śpiewają o nim pieśni przy ogniskach.

Z przybyciem Jormaga, Starożytnego Smoka Lodu wszystko się zmieniło. Obudzony z mroźnego snu wydostał się na świat. Z początku Nornowie stawiali mu czoła walcząc tak, jak do tej pory mieli w zwyczaju – waleczni bohaterowie stawali do walki jeden na jednego. Poległo ich setki a ci co ocaleli musieli opuścić ojczyznę.

Duchy Dziczy wspierały ich w walce. Niektóre zginęły broniąc ich, inne zostały by dalej walczyć i przepadły. Najsilniejsze z nich – Wilk, Niedźwiedź, Kruk i Lampart Śnieżny – poprowadziły Nornów w bezpieczne okolice, które kiedyś zasiedlały Krasnoludy.

Hoelbrak

Nornowie nie są mieszczanami, wolą proste osady w dziczy, gdzie przetrwanie zależy od siły i zdolności. Jednak Hoelbrak stanowi ważny punkt dla ich cywilizacji. To tutaj Duchy Dziczy przywiodły wielkiego bohatera Aesgira, gdy szukał bezpiecznego miejsca do osiedlenia się. Od momentu założenia Nornowie z całych Shiverpeaków przybywają tutaj by spotykać się, handlować i ucztować, jednak tylko nieliczni mogą nazwać to miejsce domem.

Wnuk Aesgira – Knut Whitebear – sprawuje tu obecnie władzę, ale oficjalne nazwanie go przywódcą spotkałoby się ze sprzeciwem. Tytuł Knuta to Master of the Lodge. Knut dba o bezpieczeństwo Hoelbrak, jak jego ojciec i dziadek. Poddaje młodych próbom i świętuje z nimi ich osiągnięcia. Dowodzeni przez jego dwóch synów Wolfborn dbają o porządek wśród tych kłótliwych ludzi.

Ponad osadą góruje pięć budynków. Great Lodge należy do Knutta i to w jego galeriach można znaleźć największych bohaterów. Pozostałe budynki poświęcone są Duchom Dziczy – Wilkowi, Niedźwiedziowi, Krukowi i Lampartowi Śnieżnemu. To w nich pracują szamani podtrzymujący wiarę i skaldowie opowiadający legendy o tych, co już odeszli. To tutaj trwa mądrość Nornów.

Duchy Dziczy

Nornowie nie mają bogów w znaczeniu, którego używają ludzie. Oddają cześć Duchom Dziczy – totemicznym siłom, duchom dzikich zwierząt. Każdy totem posiada odpowiednie cechy i lekcję jakiej udziela Nornom: Niedźwiedź reprezentuje siłę, Wilk – jednoczenia sił, Kruk – mądrości, Lampart Śnieżny – przebiegłości i ostrożności. Istnieją też inne duchy, niektóre nie są warte uwagi, inne martwe lub zaginione.

Nornowie posiadają zdolność zmiany kształtu. Po przemianie są bliżsi duchom i zrozumieniu dziczy. Mądrość Duchów daje im zrozumienie natury, dzięki któremu trzymają w ryzach swoje charaktery i nie niszczą ziemi, którą władają.