122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Wywiad z ArenaNet cz. 1

Pierwsza cześć wywiadu przeprowadzonego z Ree Soesbee i Ericem Flannum dla niemieckiego serwisu OnlineWelten.


Onlinewelten: Cześć Ree, cześć Eric. Nie spotkaliśmy żadnych żeńskich Charrów zarówno w GW: Prophecies jak i GW: Eye of the North, lecz prawdopodobnie zobaczymy je w Guild Wars 2. Gdzie do tej pory się ukrywały i jak możemy je sobie wyobrazić?

Ree Soesbee: Zdecydowanie kobiety Charrów pojawią się w GW2. W historii tej rasy kobiety był kiedys potężnymi wojowniczkami, szanowanymi na równi z mężczyznami. Jednakże, gdy Legion Płomienia przejął władzę i próbował zjednoczyć naród, jednym ze sposobów pacyfikacji innych legionów był zakaz treningu wojskowego dla kobiet. W tych mrocznych czasach kobiety musiały szkolić się w tajemnicy, przekazując sobie tajniki rzemiosła w sekrecie i mając świadomość surowych kar - nawet kary śmierci - gdyby złapano je z bronią w ręku lub na polu bitwy. Podczas rewolty, nieco ponad 40 lat po upadku Askalonu, kobieta Charrów imieniem Kalla Scorchrazor poprowadziła powstanie, podwajając siłę swej armii, która stawiła opór Legionowi Płomieni. To właśnie dzięki jej odwadze legiony zostały uwolnione spod jarzma kasty szamanów.

Onlinewelten: Sylwari pochodzą od drzewa i nie posiadają potomstwa. A jednak widzimy mężczyzn tej rasy na concept artach - jak to wyjaśnić?

Ree Soesbee: Zarówno kobiety jak i mężczyźni Sylvari pochodzą od Matki Drzewa. Natomiast na pytanie o to, czy mogą mieć dzieci, podobnie jak na inne pytania typu czy mogą umrzeć ze starości, nie ma jeszcze odpowiedzi - po prostu nie istnieją na tyle długo jako rasa żeby móc na nie odpowiedzieć.

Onlinewelten: Czy moglibyście powiedzieć coś na temat "złych" Sylvari, czyli Dworu Koszmarów?

Ree Soesbee: Dwór Koszmarów może być porównywany z legendami dotyczącymi Niewidocznego Dworu, Mrocznych Fae i innych baśniowych istot ciemności. Są źli, jak wiele rzeczy w Guild Wars, lecz są również inteligentni i racjonalni - sami wybrali ścieżkę, która według nich jest 'właściwa' i chcą przekonać resztę swej rasy aby podążyli za nimi. Mówiliśmy wcześniej, że Sen ma dwie strony - nie jest w całości ani dobry ani zły. Dwór Koszmarów powiązał się z ciemniejszą stroną Snu i chce poznać jego znaczenie. Uprawiają Mroczne Zwyczaje, wypełnione pokręconą logiką i sadystycznymi turniejami, które zatruwają umysły. Dwór nie uważa siebie za 'perwersyjny' a niektórzy z jego członków mogą kłócić się nawet ze stwierdzeniem 'zły'. Po prostu podążają za ciemniejszą stroną snu i poznają cześć duszy Sylvari, która już w nich istnieje. Może Sylvari zostały poddane złemu wpływowi prastarych nauk Ventariego, przez co, czytając jego Tablice, stali się inni niż powinni być? Dwór Koszmarów czuje, że powinien łączyć się ze wszystkimi częściami swego ducha, ze wszystkimi częściami natury - niezależnie od tego jak strasznymi czy złośliwymi. Znajdują tam oświecenie, którego inni Sylvari nie szukają, gdyż są zbyt szlachetni lub strachliwi.

Onlinewelten: W jednym z ostatnich wywiadów wspomniano, że Sylvari powiązani są z jedną z pór roku. Czy ma to znaczenie dla graczy? Czy postacie będą się od siebie różnić w zależności od tego kiedy powstały?

Eric Flannum: Pora roku, z jaką powiązany jest Sylvari jest bardzo ważna dla gracza. Nie przyznaje graczom żadnych mocy, lecz silnie oddziaływuje na osobistą historię, która odróżnia jedną postać od drugiej.

Onlinewelten: Czy planujecie coś podobnego dla innych ras?

Eric Flannum: Każda rasa ma kilka czynników, które determinują ich historię. Podobny wpływ jak pory roku na Sylvari będzie mieć dziedzictwo rasowe Ludzi, zwierzęcy totem Nornów, Legion Charra czy szkoła Asury.

Onlinewelten: Asury zmieniły swój wygląd w trailerze Guild Wars 2 w porównaniu z Eye of the North. Dlaczego?

Eric Flannum: Nie postrzegamy tego jako zmiany wyglądu. Poprawiliśmy wygląd wszystkich ras aby bardziej pasowały do nowego stylu graficznego a także silnika. Dlatego też gracze jak dotąd widzieli jedynie ułamek tego, jak można zmienić wygląd postaci Asury. Wierzymy, że każdy fan Asur znajdzie sobie twarz, którą z dumą pokaże jako swoją.

Onlinewelten: Czy Kodanie to po prostu inna forma lub rasa Nornów? Zdają się żyć na górze lodowej z żaglami. Czy oznacza to, że ich miasto wciąż zmienia swoje położenie?

Ree Soesbee: Kodanie to nie Nornowie. Nie potrafią zmieniać kształtu, forma, w której ich widzicie to ich jedyna forma fizyczna. Niektórzy naukowcy stawiają hipotezę, że obie te rasy mogły mieć wspólnych przodków, lecz zdecydowanie nie są tą samą rasą. Wielkie sanktuaria Kodan, ich miasta, ciągle się poruszają. Jednakże wraz z przebudzeniem się smoka Jormaga na dalekiej północy ich Sanktuaria zostały wypchnięte z lodowych mórz w płytkie zatoki i porty wokół Dreszczogór. Nie mogą wrócić na arktyczne wody w obawie przed zniszczeniem przez smoka.

Onlinewelten: Widzieliśmy wiadomości, według których Nornowie mogą zmienić się w kruka. Czy gracze będą mogli latać?

Eric Flannum: Gracze nie będą mogli latać w Guild Wars 2. Gdy myśleliśmy o tym, gdzie poszerzyć Guild Wars 2 zdecydowaliśmy, i to całkiem wcześnie, że chcemy, aby były to głębiny morskie, zarówno dlatego, że możemy sprawić, by był naprawdę ładne wizualnie, a jednocześnie o znacznie łatwiej dostępne niż w innych grach. Eksploracja pod wodą dodaje naprawdę sporo miejsca do gry, które musimy jakoś zaludnić a jednocześnie zapewni nam naprawdę sporo technicznych i artystycznych problemów, którym musimy stawić czoła. Dlatego też zamierzamy skupić się jedynie na aspekcie podwodnym gry. Co się natomiast tyczy drugiej części pytania, Nornowie nie zmieniają się w pełni w kruka a jedynie w pół-kruka, pół-norna. Nieszczęśliwie dla Nornów (a szczęśliwie dla pozostałych ras) nie są w stanie latać w tej formie.

Onlinewelten: Czy moglibyście powiedzieć nam jak rasy oddziaływują na siebie nawzajem w grze?

Ree Soesbee: Stare zatargi i różne systemy wartości sprawiają, że rasy niechętnie sprzymierzają się ze sobą. Zbyt wielu możnowładców Tyrii ma swoje własne zdanie na temat tego 'jak powinno wszystko działać' aby relacje między nimi były łatwe i przyjemne. Ponadto, niektóre rasy - tak jak Ludzie i Charry - wciąż ścierają się ze sobą i kłócą o historyczne niuanse nawet gdy próbują zawrzeć pokój. Sylvari są tak młodą rasą, że pozostali parzą na nich z niedowierzaniem, a Asury zadają sobie naprawdę wiele trudu, aby pozostałe rasy uświadomić o swojej nieprzeciętnej inteligencji. Nornowie natomiast bardziej skupiają się na pojedynczych 'bohaterach' niż na nacji jako całości, więc praktycznie żaden z nich nie może mówić w imieniu całej rasy. Jako gracze w Tyrii, wszystkie rasy będą w stanie pracować i podróżować razem, doświadczając cudów świata. Choć mogą wystąpić różnice kulturowe czy inne trudności, to możliwym będzie dla człowieka odwiedzenie Czarnej Cytadeli Charrów czy dla Charra przechadzać się po bruku Divinity’s Reach. I wszystkie nacje łączą się w Lwich Wrotach - jedynej prawdziwej ostoi współpracy i pokoju.

Onlinewelten: W trailerze widzimy Sylwari wzywającego ducha drzewa i Asury otoczone golemami. Czy te istoty będą czymś w rodzaju zwierzaków? Jeśli tak, to czy każda rasa będzie miała swoje?

Eric Flannum: Nie mogę obecnie mówić o tym, jak istota o której mówisz jest używana przez Sylvari ani o tym jak Asury korzystają z golemów, ale mogę powiedzieć, że wszystkie rasy będą miały porównywalne zdolności. Nornowie na przykład mają swoje pół-zwierzęce pół-nornowskie formy.

Onlinewelten: Wielu fanów tęskniło za Krasnoludami. Dlaczego nie stały się grywalną rasą?

Eric Flannum: Jedną z rzeczy, jakie chcemy zrobić z naszą historią to zmienić ją w swego rodzaju mapę, na której pokarzemy gdzie znajdował się świat i zamieszkujące go istoty i gdzie znajdą się w przyszłości. Krasnoludy odegrały ważną rolę w wydarzeniach z przeszłości (ważniejszą niż zdają sobie z tego sprawę gracze) i będą miały swoja role w przyszłości. Z powodu przeznaczenia, jakie wybraliśmy dla Krasnoludów, nie stały się odpowiednią rasą aby być grywalną w Guild Wars 2. Ale kto wie co niesie dla nich przyszłość?
tłumaczenie - Tom Stone
korekta - Kisuro