122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Wywiad z ArenaNet cz. 2

Druga cześć wywiadu przeprowadzonego z Ree Soesbee i Ericem Flannum dla niemieckiego serwisu OnlineWelten.


Onlinewelten: Trailer skupia się na Zaitanie. Czy spotkamy również inne smoki?

Eric Flannum: Choć będzie można spotkać sługi innych smoków, podstawowa wersja Guild Wars 2 będzie skupiać się na Zaitanie jako naczelnym wrogu.

Onlinewelten: Czy wśród smoków istnieje jakaś hierarchia? Po Eye of the North ma się wrażenie, że to Primordus jest szefem.

Ree Soesbee: Nie ma żadnej hierarchii. Primordus jest szefem swoich sług, których spotkaliśmy w Eye of the North - Niszczycieli. Jest też pierwszym smokiem, który się przebudził, choć czyny graczy w EotN odsunęły jego powstanie o kilka pokoleń. Inne smoki, w tym Zaitan i Jormag, są niezależne, potężne i nieprzewidywalne niczym sił natury - i w pełni niezależne, nawet w stosunku do innych smoków.

Onlinewelten: Czy planujecie otworzyć Kintaj i Elonę na samym początku, czy oszczędzacie je na ewentualne przyszłe dodatki?

Eric Flannum: Kintaj i Elona nie będą dostępne w podstawowej wersji Guild Wars 2, lecz można śmiało powiedzieć, że w przyszłości usłyszymy jeszcze co nieco o tych miejscach.

Onlinewelten: Inne MMO raczej ściśle oddzielają różne frakcje od siebie. W jaki sposób zostanie to rozwiązane w GW2? Czy Sylvari będzie mógł grać z Charrem?

Eric Flannum: Oczywiście, że Sylvari będzie mógł grać z Charrem. Jednym z głównych założeń Guild Wars 2 jest dostępność. Już na samym początku podjęliśmy decyzję, że poszczególne frakcje będą mogły grać razem, dlatego też dwójka przyjaciół będzie mogła śmiało grać ze sobą, bez względu na rasy, jakie wybiorą do gry.

Onlinewelten: Trailer pokazuje cykl dnia i nocy. Czy będzie odbywał się w 24 godzinnym rytmie?

Eric Flannum: Dzień i noc w Guild Wars 2 nie będzie oparty na 24 godzinnym rytmie. Wiele rzeczy, w tym niektóre wydarzenia, oparte są na cyklu dnia i nocy, a my nie chcemy, aby gracze zmuszeni byli do gry w różnych porach dnia aby doświadczyć wszystkich aspektów gry.

Onlinewelten: Czy planujecie dodać efekty pogodowe?

Eric Flannum: Tak, zdecydowanie w grze znajdą się efekty pogodowe. Jednym z naszych celów jest sprawić, zeby świat wyglądał na interaktywny i żywy. Pogoda odegra rolę w tworzeniu takiego wrażenia.

Onlinewelten: Pod koniec trailera wygląda na to, że Charr zmienia się w ogromną ognistą istotę. Czy będzie to umiejętność dostępna dla graczy?

Eric Flannum: Charr, którego widzimy pod koniec trailera jest członkiem Legionu Płomieni, a umiejętność, której używa jest niedostępna dla graczy. Lecz mimo tego gracze będą mieli dostęp do równie spektakularnych zdolności jak ta, którą widzieliśmy.

Onlinewelten: Niektóre osoby zdają się wątpić, czy broń palna pasuje do świata fantasy. Nie mieliście co do tego jakichś wątpliwości?

Eric Flannum: Jest to reakcja, która nieco nas zaskoczyła. Świat Guild Wars posiada silną tradycję używania "czarnego prochu" choćby pod postacią beczek z prochem, których używano w Prophecies, aby wysadzać bramy czy sztucznych ogni i dział zamontowanych na żółwiach w Factions. Wydaje nam się, że jest to naturalnym tokiem ewolucji aby w ciągu 250 lat rasy wynalazły nowe technologie. Szczególnie widoczne jest to w przypadku Charrów, które od czasu porzucenia bogów uznają korzystanie z magii za oznakę słabości.

Onlinewelten: Gracze będą mogli odkrywać głębiny. Czy planujecie jakieś specjalne podziemia znajdujące się pod wodą?

Eric Flannum: Prawie wszystkie lochy jakie stworzyliśmy mają jakąś podwodną sekcję. Generalnie chcemy, aby podwodne regiony były częścią świata i poszerzały możliwości eksploracji, dlatego też korzystamy z nich gdy tylko nadarzy się ku temu odpowiednia okazja.

Onlinewelten: Czy aby grać pod wodą będzie trzeba posiadać odpowiednią umiejętność lub poznać jakaś technikę?

Eric Flannum: W grze będzie dostępny przedmiot jednorazowego użytku, który pozwoli graczom na oddychanie pod wodą. Będzie działał naprawdę długo i będzie łatwo dostępny. Wprowadziliśmy go, gdyż chcemy, aby rejony podmorskie były łatwo dostępne dla wszystkich grających.

Onlinewelten: Jak wielka będzie Tyria w Guild Wars 2? Co z odległością między poszczególnymi miejscami?

Eric Flannum: Tyria w Guild Wars 2 to zdecydowanie większe miejsce niż w Guild Wars 1, jednocześnie dające więcej obszarów w których można grać. Świat w Guild Wars 2 będzie nie tylko największym światem, jaki jak dotąd stworzyliśmy, lecz również będzie niezwykle bogaty w ciekawe miejsca i interesujące przygody. Co do odległości, lokacje w Guild Wars 2 będą zdecydowanie większe niż te znane z Guild Wars 1, a gracze będa w stanie przemieszczać się na duże odległości miedzy poszczególnymi obszarami.

Onlinewelten: Czy kultyści Charrów będą odgrywać jakąś rolę w GW2? Co z pozostałymi przy życiu krasnoludami?

Ree Soesbee: Charry zmieniły się diametralnie od czasu pierwszego Guild Wars, przywracając swoje Legiony i ich pierwotną kulturę. Legion Płomieni, dowodzony kiedyś przez szamanów podczas Spopielenia, wciąż istnieje, lecz raczej w cieniu pozostałych Legionów. Krasnoludy porzuciły powierzchnię Tyrii aby polować na Primordusa i jego niszczycieli pod ziemią. Na powierzchni pozostał jeden krasnolud, a gracze będą mogli z nim porozmawiać, lecz pozostali nie dawali znaku życia od pokoleń. Stali się czymś w rodzaju legend pośród pozostałych nacji.

Onlinewelten: Czy wszystkie rasy będą posiadać takie same lub podobne klasy? Jak będą wyglądać różnice między rasami?

Eric Flannum: Nie będziemy wprowadzać żadnych ograniczeń dla profesji pośród ras. Ciężko pracujemy aby upewnić się, że rasy będą wydawać się różne, a jednocześnie sprawiając, że wojownik Asur będzie równie efektywny jak wojownik Nornów.

Onlinewelten: Czy telepatia Sylvari będzie znaczącą częścią gry?

Eric Flannum: Sylvari nie posiadają telepatii w takim znaczeniu, w jakim postrzegają ją ludzie. Zamiast niej posiadają coś w rodzaju rasowej empatii i potrafią wyczuć emocje innych członków swej rasy w bardziej abstrakcyjny sposób. Nie są w stanie komunikować się między sobą bez pomocy słów. Ta empatyczna więź będzie miała jednak wpływ na grających tą rasą.

Onlinewelten: Czy w Guild Wars 2 znajdziemy dużo z Utopii?

Eric Flannum: Zdecydowanie w GW2 znajduje się kila rzeczy, które powstał z myślą o Utopii, lecz te elementy znacznie różnią się od swoich pierwowzorów. Dla przykładu, system wydarzeń jest opcją, którą chcieliśmy dodać w Utopii. Niektóre rzeczy natomiast nie przetrwały próby czasu, przykładowo, Chronomanci nie pojawią się w Guild Wars 2.

Onlinewelten: Czy bogowie wrócą kiedyś do Tyrii?

Ree Soesbee: Ludzie wciąż wierzą w swoich sześciu bogów, pomimo tego, że sami bogowie nie będą już mieszać się w sprawy Tyrii. Czy naprawdę odeszli? Czy wciąż patrzą, lecz nie odpowiadają na modlitwy? To są pytania, na które mieszkańcy Divinity’s Reach szukają odpowiedzi każdego dnia. Jedynie sami bogowie znają prawidłową odpowiedź - na Twoje pytanie i na wiele innych.
tłumaczenie - Tom Stone