122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Osiągnięcia i tytuły

Spis treści

Osiągnięcia

Tytuły


Opracowano na podstawie artykułu o osiągnięciach i tytułach, znajdującego się na oficjalnej Wiki Guild Wars 2.

Osiągnięcia są systemem, który śledzi postępy gracza w grze. Z wyjątkiem osiągnięć dziennych i miesięcznych, nie dostarczają żadnych bezpośrednich korzyści w grze. Osiągnięcia są dzielone między postaciami na koncie, co oznacza, że ​​można (i czasami trzeba) korzystać z wielu postaci, aby zakończyć pewne osiągnięcia lub kategorię osiągnięć. System osiągnięć jest także używany do uzyskania tytułów.

Gracze mogą zdobywać osiągnięcia na różne sposoby. Na przykład, poprzez zabijanie poszczególnych stworzeń, robiąc zadania osobistej historii, rozwiązując zagadki (jumping puzzle), zabijając wrogów z różnych rodzajów broni lub poprzez udział w mini-grach takich jak Keg Brawl. Podobne jak w Guild Wars, niektóre osiągnięcia można uzyskać tylko w trybie PvE, inne w PvP, a niektóre tylko przez uczestnictwo w WvW. Każde ukończone osiągnięcie dodaje Punkty Osiągnięć (Achievement Points) do ogólnego wyniku punktowego, natomiast ilość otrzymanych punktów zależy od rodzaju i poziomu (Tier) osiągnięcia. Punkty te nie mają żadnego pożytku, są one wyświetlane w ekranie wyboru postaci, oknie osiągnięć oraz w panelu gildii i oknie kontaktów, gdzie inni mogą zobaczyć nasz aktualny wynik.

Niektóre osiągnięcia wymagają ukończenia innych, aby te stały się dostępne do odblokowania. Inne odblokowują tytuły, które gracze mogą wyświetlać pod nazwą swojego bohatera, aby były widoczne dla innych. Osiągnięcia mają zwykle do dziesięciu poziomów, jednak niektóre mają ich nieskończoną ilość i dlatego są powtarzalne. Na przykład Agent Entropii (Agent of Entropy) ma nieskończoną ilość poziomów, natomiast każdy poziom wymaga od gracza "rozbicia" (Salvage) 200 przedmiotów; gracz zatem zdobędzie Punkty Osiągnięć po odzyskaniu surowców z 200, 400, 600 przedmiotów i tak dalej.

Kategorie

Istnieją dwa główne typy osiągnięć:

  • Dzienne i miesięczne osiągnięcia - są one resetowane do zera na początku każdego dnia i miesiąca o północy czasu UTC (4:00 PM PST/5:00 PM PDT). Pomijając Punkty Osiągnięć zapewniają one monety, doświadczenie, Mystic Coin'y oraz Jug of Liquid Karma. Z osiągnięciami dziennymi i miesięcznymi nie są powiązane żadne tytuły.
  • "Zwykłe" osiągnięcia - są niepowtarzalne i długoterminowe. Dodają one tylko Punkty Osiągnięć, zapewniają również tytuły, ale tylko po wykonaniu wszystkich poziomów danego osiągnięcia.

Osiągnięcia są dalej podzielone na trzynaście kategorii, każda z nich jest podzielona na poziomy, a osiągnięcia wraz z postępem stają się coraz trudniejsze (liczba w nawiasie oznacza liczbę osiągnięć znajdujących się w danej kategorii):

  • daily Dzienne (4) — powtarzalne osiągnięcia, które resetują się pod koniec każdego dnia.
  • monthly Miesięczne (2) — powtarzalne osiągnięcia, które resetują się pod koniec każdego miesiąca.
  • slayer Zabójca (39) — zabijanie potworów konkretnego typu.
  • hero Bohater (28) — wykonywanie zadań, nauka umiejętności, zdobywanie doświadczenia bez śmierci.
  • PvP Conqueror Pogromca PvP (29) — zabijanie innych graczy, wygrywanie meczy PvP i turniejów, zdobywanie punktów.
  • Tradesman Rzemieślnik (18) — złomowanie, zbieractwo, ulepszanie broni, używanie kamieni do transmutacji oraz rzemiosło.
  • Explorer Odkrywca (35) — odkrywanie mapy i przechodzenie lochów.
  • Fashion Moda (6) — kolekcjonowanie zbroi rasowych.
  • Weapon Master Mistrz broni (23) — zadawanie największych obrażeń jednym uderzeniem, zabijanie przeciwników różnego rodzaju brońmi.
  • Community Społeczność (6) — zdobywanie Punktów Wpływu, miniaturek, picie, jedzenie, zabijanie za pomocą combosów razem z sojusznikami oraz reanimowanie graczy.
  • hom Komnata Chwały (10) — punkty zdobyte poprzez grę w pierwszą część Guild Wars.
  • Activities Zajęcia (8) — uczestnictwo we wszelkiego rodzaju mini-grach.
  • WvW Świat vs Świat (16) — zabijanie najeźdźców, przejmowanie i obrona obiektów w WvW.
  • JP Łamigłówki (42) - ukończenie Jumping Puzzli zlokalizowanych w różnych miejscach Tyrii.
  • Special Event Wydarzenia specjalne (8) - dodatkowe eventy, które występują przez krótki okres czasu.
  • Bosses Bossowie (8) - pokonaj potężne potwory znajdujące się w najniebezpieczniejszych regionach Tyrii.

Drobnostki

  • Przechodząc po raz pierwszy do karty osiągnięć w oknie Bohatera wszystkie niedawno odblokowane osiągnięcia będą oznaczone tagiem NEW jako nowe. Ten tag zniknie po zamknięciu okna, nawet jeśli nie przejdziesz do odpowiedniej kategorii osiągnięć.
  • W osiągnięciach panuje duża rozbieżność względem ich opisu.
  • Generalnie osiągnięcia mają napisane ile konkretnych rzeczy trzeba osiągnąć, aby przejść na następny poziom osiągnięcia; czasem pokazują tylko aktualną liczbę i trzeba ocenić ilość potrzebną do osiągnięcia następnego poziomu, patrząc na pasek postępu.
  • Niektórym osiągnięciom brakuje spacji przed i po (/) - ukośnik wskazuje bieżący i następny poziom, podczas gdy inne je posiadają.
  • We wczesnych wersjach beta, dzienne i miesięczne skrzynie osiągnięć były umieszczane w świecie gry, a nie tak jak obecnie, gdzie są dostępne do otwarcia tylko przez interfejs.