122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

PAX 09: Guild Wars 2 Revealed

Guild Wars 2 Ujawnione

To naprawdę się stanie. Naprawdę.

Minęło nieco ponad dwa lata od kiedy ArenaNet ogłosiło prace nad Guild Wars 2 i w międzyczasie ludzie prawie już zaczynali myśleć, że nic więcej się nie zdarzy. Aż nagle, kilka tygodni temu, strona gry ożyła, pokazując trailer, który całkiem zgrabnie pokazał przebudzenie smoków z ich wiekowego snu w głębinach. Choć nie pokazano zbyt wiele, obiecano, że więcej informacji będzie można usłyszeć na PAX, dlatego też z ogromną ciekawością ruszyłam w stronę ich stoiska na targach. Przyszłam odrobinkę wcześniej niż się umówiłam i udało mi się złapać Eric'a Flannum'a, głównego projektanta gry.

W przeciwieństwie do Guild Wars, które od zawsze było uznawane za granicę MMO, przez użyty w nim system instancji, Guild Wars 2 stanie się jednym wielkim ciągłym światem. Nie będzie również oddzielania PvP i tak zwanych "postaci roleplaying". W GW2 spotkamy dwa typy PvP. Jednym z nich będzie coś, co nazywa się "świat-vs-świat", w którym walczyć ze sobą będą całe serwery. Eric opisał to jako bardziej dorywcza forma PvP z wielkimi, otwartymi mapami na których oblegać będziemy zamki korzystać z machin oblężniczych i stawiać czoła wyzwaniom dla pojedynczych ludzi i ogromnych grup graczy. PvP oparte na współzawodnictwie, które było wyróżnikiem pierwszego GW, również znajdzie się w drugiej części. Chociaż gracze będą mogli zdobywać punkty doświadczenia i nowe poziomy za walki PvP, jednakże ten typ rozgrywki bazował będzie na umiejętnościach a nie poziomie.

Fabuła w Guild Wars 2 zaczyna się 250 lat po wydarzeniach z "jedynki". Charr'y, które niegdyś były religijnymi fanatykami gnanymi ku podbojom przez swoją wiarę, porzucili fałszywych bogów i ich magię i dzięki temu polegają dziś bardziej na sobie i stworzonej przez siebie technologii. Dlatego też w grze zobaczycie broń palną, choć będą to raczej starodawne muszkiety a nie karabiny maszynowe.

Charrami będzie można również grać. Ci ogromni, kotowaci ludzie byli "tymi złymi" w GW, więc nie oczekujcie, iż będą spokojni i pokojowo nastawieni w sequelu. Są bezbożnymi zdobywcami zamieszkujący wysoce zurbanizowane miasta, posiadającymi najnowszą broń, którzy lubią wygrywać za wszelką cenę. W GW2 ich wojna z ludźmi dobiegła końca, lecz nie znaczy to wcale, że muszą ich od razu lubić. Zresztą, z wzajemnością.

Ludzie byli jedyną grywalną rasą. Byli też dominującym gatunkiem w Tyrii. Wraz z powstaniem smoków, inne rasy zostały zmuszone do opuszczenia swych ojczyzn i wkroczenia na terytoria ludzi. W rezultacie ludzie zostali zepchnięci z piedestału i nie są już tą potężną rasą, jaką byli niegdyś. Tłoczą się teraz wokół miasta Divinity's Reach, rządzonego przez Królową, potomkinię ostatniej królowej Kryty, pogrążoną w wiecznym konflikcie z członkami swojego parlamentu.

Trzecią grywalną rasą są Nornowie, rasa, którą spotkać można już było w dodatku Eye of the North. Są to olbrzymi, przypominający wikingów indywidualiści. Oddają cześć czterem duchom zwierząt - niedźwiedziowi, krukowi, wilkowi i śnieżnemu gepardowi - i są w stanie zmieniać się w te istoty. Nie posiadają stałego rządu. Ich religia opiera się na szamanizmie, a sami Nornowie cenią sobie siłę, uczciwość i prawość.

Asura, kolejna rasa, którą poznaliśmy w Eye of the North, to czwarta grywalna postać. Asury to niskie, magiczne istoty, które zostały przegonione ze swych podziemnych siedzib przez smoki. Wierzą w Odwieczną Alchemię, pogląd, według którego wszystko co istnieje na świecie posiada własną energię, która jest częścią wielkiego równania. Asury są bystrzejsze od pozostałych ras, co napawa ich arogancją i dumą. Budują golemy i magiczne teleporty, dzięki którym łączą się z innymi rasami. Dzięki temu udało im się rozprzestrzenić po całej Tyrii.

Sylvari to piąta grywalna rasa. Są to podobne do elfów istoty, które rodzą się wprost z magicznego drzewa. Dzięki temu posiadają roślinną posturę, lecz są humanoidalne, gdyż człowiek jako pierwszy zasadził drzewo z którego pochodzą. Sylvari istnieją od zaledwie dwudziestu pięciu lat, więc jeszcze żaden z nich nie umarł ze starości ani nie urodził dziecka. Są bardzo empatyczne i dzielą wspólnie jeden sen. Rodzą się z wiedzą dotyczącą świata, lecz brak im doświadczenia, dlatego też ciągle zachowują się jak dzieci. Chcą doświadczać otaczającego ich świata. Posiadają tez instynkt, który mówi im, iż muszą polować na smoki, w których wyczuwają drzemiące zło. Jednakże nie wszystkie Sylvari są dobre. Ci, którzy odwrócili się od swoich współplemieńców znani są jako Dwór Koszmarów.

Każda z tych ras będzie posiadała własne miasto, w którym będzie zaczynać grę. Zgodnie z tym, co powiedział Eric, filmik pokazuje początkowe miasta Ludzi i Asur: Divinity's Reach oraz Rata Sum. Być może najbardziej wyczekiwaną zmianą w GW2 jest to, że owe miasta będą nie tylko zwyczajowymi miejscami spotkań, lecz będą posiadać budynki, do których będzie można wejść. Starałam się drążyć dalej ten temat, lecz niestety domy dla graczy to nie temat, na który ANet chciałby obecnie rozmawiać. Eric wspomniał jednak, że więcej informacji na temat poszczególnych klas postaci oraz przebiegu gry zostanie podanych na początku przyszłego roku, więc prawdopodobnie nie będziemy musieli zbyt długo czekać.

Na zakończenie, Eric wspomniał o kilku podejściach do gry, które stały za Guild Wars 1 i które będą kontynuowane w Guild Wars 2: 1) ludzie nie powinni płacić abonamentu aby móc grać, oraz 2) gracze powinni być w stanie grać okazyjnie, kiedy najdzie ich na to ochota i nie będą musieli należeć do żadnej grupy czy też spędzać całego swego życia na grindzie aby być konkurencyjnym, a także 3) fabuła, która sprawi, że gracze będą czuli się częścią świata Guild Wars.

W międzyczasie "Sztuka Guild Wars 2", 128-stronicowa książka w twardej oprawie, wypełniona po brzegi prześlicznymi obrazami koncepcyjnymi z gry została rozdana i podpisana przez artystów na stanowisku ANet'u na PAX. Albumu nie można znaleźć w sprzedaży, lecz będzie go można kupić wkrótce po zakończeniu targów.

Tłumaczenie - Tom Stone