122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Tworzenie własnej historii

Historia Postaci

Spis treści

Tworzenie własnej historii

Tworzenie własnej historii cz. 2

Pytania i Odpowiedzi


Wprowadzenie

Nazywam się Ree Soesbee i jestem projektantką fabuły dla Guild Wars 2. Oznacza to, że mam wpływ na świat, lore, ciągłość fabuły i co najważniejsze na całą historię w Guild Wars 2. Zostałam poproszona o podzielenie się z wami informacjami o naszej filozofii i praktyce opowiadania fabuły w Guild Wars 2 oraz jak wasza własna historia będzie się wiązać ze światem gry.

Nie spadnijcie z krzeseł!

Historia Postaci

Jak to spersonalizować

Jednym z wyzwań dla gier typu massively-multiplayer jest to, że brak w nich osobistych interakcji gracza, które sprawiają, że gry RPG są tak dobrą rozrywką. Kiedy patrzycie na gry na półce sklepowej wygląda na to, że macie tylko dwie opcje do wyboru – gra, która umożliwi wam zabawę z przyjaciółmi lub pozwalająca na stworzenie własnej historii. Nasz zespół wierzy, że Guild Wars 2 będzie zawierać obie te opcje.

Opowiadanie historii rozpoczyna się od stworzenia rozległego, realistycznego świata. Skupienie na postaci graczy, ich wyborach i decyzjach oraz wpływie na świat jest najważniejsze. NPC powinni posiadać zrozumiałe motywy działania oraz wiarygodne relacje z graczami i sobą nawzajem. Miasta powinny być widocznymi centrami życia. Historia świata musi mieć sens. Już w Guild Wars całkiem nieźle poradziliśmy sobie z tym zagadnieniem – Tyria jest niezwykłym, szczegółowo stworzonym światem bogatym i żywym. Chcieliśmy wykorzystać nasze dzieło z przeszłości i przenieść do nowej gry.

Fabularnie i indywidualnie zarazem

W Guild Wars 2 jest kilka wyraźnych, przeplatających się wątków fabularnych. Jednym jest cała historia świata – przebudzenie Starożytnych Smoków i siane przez nich w całej Tyrii zniszczenia. Innym jest powstanie i upadek gildii poszukiwaczy przygód 'Destiny's Edge'. Mamy również historię każdej postaci tworzoną podczas procedury wyboru postaci. Wybory jakich już na początku dokonacie będą miały wpływ na ich życie, ojczyznę oraz relacje. W całym świecie gry mają miejsce wydarzenia pozwalające różnym rasom, frakcjom i osobom na wywieranie wpływu na wygląd świata. Tyria to miejsce, gdzie wiele się dzieje!

Słyszeliśmy wiele skarg, że w MMO działania graczy nie mają kompletnie wpływu na świat. Walka z wrogiem, który po kilku minutach pojawia się znowu lub odczucie, że jedyne co się dzisiaj zrobiło to zabicie dziesięciu szczurów powoduje odczucie powtarzalności. Chcemy aby osiągnięcia graczy w Guild Wars 2 miały znaczenie i widoczny wpływ. Krótko mówiąc w Guild Wars 2 historie są tak samo epickie jak i ważne dla każdej postaci spośród tysięcy graczy w tym samym interaktywnym świecie.

Trudne? Tak. Niemożliwe? Nie.

Początki

Przy tworzeniu postaci w Guild Wars 2 napotykacie wiele pytań. Jakiej rasy chcesz być? Jakiej profesji? Większość MMO poprzestaje na tych dwóch, a odpowiedzi mają jeden liniowy skutek. W Guild Wars 2 wychodzimy poza ten zakres. Oferujemy kolejne pytania wpływające na osobowość waszej postaci. Tworzy to coś w rodzaju biografii postaci i określa jej historię, nadzieje na przyszłość oraz to czego doświadczy.

Gracz może stworzyć wiele postaci, dla każdej z nich wybrać kompletnie inne odpowiedzi i zobaczyć jak różne własne historie wpłyną na odmienność doświadczania fabuły. W ten sposób gra staje się bardziej osobista, zapewniając dostrzeganie coraz to innych aspektów świata Tyrii czasie awansowania postaci na wyższy poziom.

Wasza postać jest częścią świata, ma przyjaciół, wrogów i przeszłość. W miarę rozwoju może podążyć różnymi ścieżkami. W miarę upływu czasu biografia i podejmowane decyzje ukształtują jej przyszłość. Każda postać doświadcza interaktywnej opowieści. Chcemy abyście tworzyli postacie zamiast szablonów.

Każda część waszej indywidualnej historii jest ważna, ponieważ wyznacza wam powody, dla których bronicie Tyrii przed Starożytnymi Smokami. Gracz angażując się emocjonalnie w opowieść własnej postaci zyskuje ważne powody do walki z wrogiem – pokonać smoki zanim zniszczą wszystko, co kocha. Bez względu na rasę, miasto z jakiego pochodzą, przyjaciół i towarzyszy wszystko jest zagrożone nadejściem Starożytnych Smoków.

Opowiedz mi coś o sobie…

Biografia postaci ma natychmiastowy wpływ na fabułę. Po wybraniu rasy, klasy i płci możecie zająć się wyglądem postaci – a tutaj mamy wiele opcji. Dalej macie możliwość odpowiedzi na kilka szczegółowych pytań dotyczących osobowości i tła historycznego.

Niektóre z tych pytań są definiowane przez wasze wcześniejsze wybory – rasy, profesji lub dziedzictwa. Asura zostanie zapytany, na który z uniwersytetów uczęszczał (Synergetics, Dynamics or Statics), podczas gdy człowiek otrzyma pytanie o pochodzenie społeczne (Gentry, Commoner, or Streets). Inne z odpowiedzi mogą definiować z jaką rasą wasza postać będzie sympatyzować. Charr będzie miał raczej niewielką szansę na spotkanie pokojowych quanggan, ponieważ są to stworzenia wodne, a Askalon nie posiada wybrzeża. Kiedy fabuła skupi się na quagganach, skrittach, ograch, hylekach lub grawlach, Charr wybierze pomiędzy grawlami, skrittami i ogrami. Postać Sylvari, pochodząca z nadbrzeżnej Maguumy dokona wyboru pomiędzy hylekami, skrittami i quagganami. W ten sposób rozwiązaliśmy kwestię pewnych wyborów pomiędzy odległymi od siebie geograficznie rasami.

Biografia ma również pytania jednakowe dla wszystkich ras i profesji. Jeżeli określicie swoją postać jako odstraszającą i nieprzyjazną, reakcje NPCów będą inne niż w przypadku osobowości przyjaznej i uprzejmej. Jeżeli tworzycie alta tylko po to aby sprawdzić jak będzie się wam grało daną rasą i klasą, możecie użyć losowego wyboru a wszystkie odpowiedzi na pytania zostaną wybrane automatycznie. Jednak poświęcenie chwili i stworzenie własnej historii pozwoli wam na dopasowanie wizji postaci do świata Tyrii.

W domu najlepiej

Biografia natychmiastowo przypisuje elementy świata gry do postaci. Każda postać ma ojczyste miasto, dopasowane do wyboru biografii; w przypadku Nornów – Hoelbrak, Sylvari – Grove itd. Na terenach ojczystych wszystko jest bardziej dopasowane do postaci. Wasz dom podlega stałej aktualizacji; w miarę jak postać zagłębia się coraz bardziej w fabułę, środowisko za nią podąża. Dwóch Nornów szybko odróżni od siebie swoje postacie poprzez decyzje w fabule, a ich ojczyste miasto dopasuje się do ich historii.