122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Tworzenie własnej historii

Historia Postaci

Spis treści

Tworzenie własnej historii

Tworzenie własnej historii cz. 2

Pytania i Odpowiedzi


Ree Soesbee odpowiada na pytania dotyczące Osobistych Historii

Opublikowany na blogu ArenaNet artykuł, w którym Ree Soesbee odpowiada na pytania graczy dotyczące ogłoszonego wcześniej systemu Osobistych Historii w Guild Wars 2


Z pomocą menadżera do spraw społeczności gry, Reginy Buenaobry, zapytaliśmy naszych graczy czego chcieliby się dowiedzieć na temat zaimplementowanego w Guild Wars 2 systemu prowadzenia fabuły, aby móc odpowiedzieć na ich wątpliwości. Jako, że regularnie odwiedzam fora internetowe wiem, jak bardzo ważna dla naszych graczy jest fabuła. Chcę, żebyście wiedzieli, że was słuchamy!

Czy moja osobista historia lub biografia będzie widoczna lub w jakiś inny sposób możliwa do pokazania innym graczom?

Gracz może poznać wiele aspektów osobistej historii innego gracza – mogą porównywać osiągnięcia, dowiadując się co udało się zrobić innym graczom. Mogą wejść do domu innego gracza (jeśli zostaną do niego zaproszeni), i zobaczyć na własne oczy trofea odzwierciedlające poczynania gracza. W ten sposób gracze mogą nawzajem poznawać wybory innych, zarówno poprzez ich biografię jak i będąc naocznymi światkami tych wyborów.

Czy działania podejmowane podczas dynamicznych wydarzeń będą wpływać lub podejmować interakcję z moją osobistą historię?

Wpływać, nie. Podejmować interakcję, tak. Czasami twoja osobista historia zaczyna się w tym samym miejscu wątku głównego. „…rzeczy, jakie wydarzają się na całym świecie nie są odizolowanymi wypadkami; mają wpływ na wszystkich znajdujących się w okolicy, zarówno na wielką jak i tą całkiem małą skalę.” Przykładowo, centaurzy atakują ziemie ludzi. Może to wywołać wydarzenia, mające na celu przegnanie ich z Nebo Terrance, albo mające na celu atak na ich główny obóz i zabicie wodza ich armii. Oddzielnie, może do tego doprowadzić historia zagubionego żołnierza, który przeszedł przez wyżej wymieniony obóz, a gracze dostają się tam w poszukiwaniu wskazówek co do jego miejsca pobytu. Oba te wydarzenia są ze sobą powiązane, ale nie wpływają na siebie nawzajem. Naszą intencją było sprawienie, że świat wydaje się rzeczywisty a to, co się w nim dzieje to nie odosobnione, lokalne przypadki; każde wydarzenie może mieć wpływ na wszystkich w okolicy w zależności od skali tego, co się dzieje. Od strony mechaniki, osobista historia nigdy nie zmieni wyników wydarzenia. Każda z nich jest osobistym, indywidualnym aktem heroizmu, a dynamiczne wydarzenia z kolei zostały zaprojektowane jako ogromne, przeznaczone dla wielu graczy i pozwalają na jednoczesny w nich udział dla wielu graczy. Te wydarzenia nie wpływają na historię, choć czasami będziesz musiał wziąć udział w jakimś z nich, aby posunąć własną historię do przodu i osiągnąć swój cel.

Czy moja osobista historia wiąże się, odwołuje lub wpływa w inny sposób na historie innych graczy, z którymi gram lub wiążę się w inny sposób (poprzez gildię, pokrewieństwo itp)? Czy będziemy mogli powiązać własną historię z historiami swoich przyjaciół, gildiowiczów lub członków rodziny?

Nie. Twoja historia jest *twoja*. Jest dostępna wyłącznie dla ciebie oraz tych, których bezpośrednio zaprosisz do wspólnej gry w danym momencie, poprzez łączenie się w drużyny i zezwalaniem na wstęp do swoich osobistych instancji i obszarów. Jednak wszystkie skutki tych działań są dostępne wyłącznie dla ciebie i nie mają wpływu na historie czy skutki działań innych graczy. Nie możesz powiązać swojej historii z historiami innych, choć możesz ich zaprosić do wspólnej gry podczas wykonywania jednego z osobistych zadań, aby mogli wraz z tobą poznawać wyniki i doświadczenia płynące z twoich wyborów. Mogą ci asystować, ale wybory, jakich można dokonać w trakcie takiej gry będą dostępne jedynie dla gracza, którego historia rozgrywa się w danym momencie.

Czy będziemy mogli rozegrać wszystkie alternatywne ścieżki osobistej historii po wybraniu danej drogi podczas gry jedną postacią? Czy będę mógł cofnąć się odrobinkę i zmienić zdanie? A jeśli nie, to czy nasze alternatywne postacie będą mogły pojawić się w osobistej historii głównej postaci danego gracza?

W większośći przypadków nie. Podobnie jak w życiu, gdy dokona się jakiegoś wyboru zmieniony zostaje świat dookoła gracza. Nie moża więc później cofnąć się w czasie i zmienić świat – dokonało się ostatecznej, niezmiennej decyzji. „Naszym planem jest danie graczom nowych opcji a nie ich odbieranie.” Jeśli zdecydujesz że pozwalasz komuś zginąć, dany NPC pozostanie martwy do końca gry tą postacią. Możesz jednak stworzyć inną postać, która w danym momencie podejmie inną decyzję – ale to będzie inna postać i zupełnie inna historia. Twoje alternatywne postacie nie mogą pojawiać się w historiach innych postaci, podobnie jak nie możesz „zaśmiecić” historii innych graczy. Twoja historia dostępna w pełni jest jedynie dla ciebie oraz graczy, których zaprosisz do wspólnej gry w jednej drużynie. Tylko te osoby mogą mieć jakikolwiek wpływ lub udział w twojej historii.

Czy będziemy mogli nawiązać jakieś głębsze stosunki z NPC, takie jak przyjaźń, współzawodnictwo, więzi rodzinne czy wręcz romanse w osobistej historii?

Tak! Możesz przyjaźnić się z niektórymi NPC natomiast być wrednym dla innych. Możesz wybrać sojusznika, który dołączy do twojej bandy Charrów zamiast kogoś innego, co z kolei sprawi, że jeden z nich stanie się twoim przyjacielem, natomiast drugi – rywalem. Takie wybory permanentnie wpływają na twoją postać i jej historię. Dlatego też staraliśmy się pozostawić sporo miejsca na tego typu ‘osobiste’ poświęcenia aby większość rzeczy zależała od wyborów gracza. Żadna ścieżka fabuły nie będzie miała wpływu na gracza, który zakocha się (lub nie) w NPC. Jeśli nie będzie cię to interesowało nie będzie miało to wpływu na główną fabułę gry, niezależnie od tego, czy taki romans się powiedzie czy nie.
pożar w mieście
Na jednym z for pojawiło się podobne pytanie, które dotyczyło tego, do czego teraz się odnoszę. Gracz nie chciał, aby GW2 ‘definiowało’ rodzinę jego postaci i martwiło go, że możemy w jakiś sposób narzucić mu pewien wybór podczas pisania biografii postaci. Staraliśmy się dopasować nasze biografie do wszystkich typów graczy, zarówno tych, którzy chcą, aby gra brała pod uwagę każdy najdrobniejszy aspekt historii postaci, jak i tych, którzy nie są zainteresowani aż takim zgłębianiem relacji między postacią a jej otoczeniem czy rodziną. Gdy pojawią się przed tobą pytania dotyczące przeszłości twojej postaci, niektóre z odpowiedzi pozwolą Ci napisać taką przeszłość samemu. Przykładowo, pytanie ‘czego żałuję z mojego dzieciństwa’ może zawierać takie odpowiedzi jak ‘nigdy nie znałem własnych rodziców’ albo ‘zawsze chciałem uciec i dołączyć do cyrku’. Gracz może wybrać, czy GW2 ma wiązać jego postać z jakąś rodziną czy nie. Nasz plan polega na tym, żeby dać graczom dodatkowe możliwości a nie je odbierać. Gdy to tylko możliwe staraliśmy się patrzeć na biografię postaci z perspektywy gracza, który lubi tworzyć złożone, żywe postacie – i zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy aby dać mu taką możliwość, pozostawiając jednocześnie mnóstwo miejsca na poczucie własności i radość z tworzenia czegoś własnego.

Przeczytaj również:

Ewolucja narracji w Osobistej Historii

tłumaczenie – Tom Stone