122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Osobowość w Guild Wars 2

Napisany przez Curtisa Johnsona wpis z blogu ArenaNet na temat wpływu osobowości postaci na fabułę GW2.

Osobowość - header

Nazywam się Curtis Johnson i jestem jednym z projektantów Guild Wars 2. Oprócz oglądania jak Colin Johnson opanowuje do perfekcji profesję “kanapkomanty” zajmujemy się również sprawianiem, aby nawet najmniejsze i najprostsze części gry, takie jak interakcja z NPC, zmieniły się w niezapomniane doświadczenia dla graczy.

Myślę o tym w ten sposób: różnicą między naprawdę dobrym filmem a naprawdę dobrą gra jesteś ty, gracz. W grze nie masz ochoty jedynie klikać myszką przewijając kolejne sekwencje, wywołując kolejne wydarzenia, chcesz być znaczącą postacią w fikcyjnym świecie, który zmienia się zgodnie z twoją wolą. Pytanie brzmi jaką postacią będziesz?

Jednym z nieodzownych elementów gry RPG powinny być role, jakie odgrywają gracze, a więc to, w jaki sposób oddziaływają oni na świat i jego mieszkańców. A kiedy mówię „role” nie mam na myśli roli wojownika, maga czy złodzieja. Mam na myśli możliwość wyrażania swojego nastawienia i osobowości.

W grach posiadających stały świat NPC zazwyczaj zostają obłożeni całą masą dobrych dialogów, natomiast postać gracza jest bardziej spłaszczona i ogranicza się do zdawkowych tekstów, byle tylko posuwała fabułę do przodu. Zazwyczaj trudno jest odgrywać role w grze typu MMORPG, gdyż takie gry zazwyczaj nie wspierają zbytnio tego typu działań.

Charr

W Guild Wars 2 mamy zamiar wyjść do przodu oczekiwaniom i sprawić, że to, czego gracze doświadczają poza walką miało wpływ na rolę, jaką postać odgrywa poprzez wprowadzenie jej “osobowości”. To, w jaki sposób reagujesz na innych będzie rozwijać i zmieniać z czasem twoją osobowość, pozwalając zmieniać sposób, w jaki gra traktuje twoją postać. Osobowość to sposób, w jaki twoja postać traktuje innych, dojrzewa i zmienia się w miarę rozgrywania własnej osobistej historii jak również w miarę poznawania otaczającego cię świata.

Będziesz grał rolę czarującego przyjaciela wszystkich dookoła, wygadanego i obdarzonego sporą dozą pomysłowości, dystyngowanego wizjonera, który najwyżej ceni sobie lojalność a może zbirem, który każdy problem rozwiązuje przy pomocy pięści? Biografia pisana podczas tworzenia postaci określa początkową osobowość, ale praktycznie od samego początku gracz rozpoczyna jej modyfikowanie poprzez wybierane przez siebie opcje dialogowe z NPC.

Gdy postanowisz wyłudzić darmową broń od miejscowych cieśli inni NPC będą postrzegać cię bardziej jako nikczemnika. Zainspirowanie kilku wystraszonych strażników do kontynuowania walki pozwoli stać ci się bardziej honorowym a nawet szlachetnym. Być może będziesz przebijał się przez Tyrię przy pomocy brutalnej siły swoich pięści, dzięki czemu zdobędziesz sławę barbarzyńcy. Twoje decyzje pozwolą od czasu do czasu na specjalne odpowiedzi czy interakcje ze światem. Przykładowo, barbarzyńcy mogą od czasu do czasu przerwać dialog przy pomocy ciosu pięścią w twarz.

Czy oznacza to, że będzie trzeba zachować dodatkową ostrożność podczas konwersacji? Czy pomyłki mogą zniszczyć twoją osobowość lub pozbawić dodatkowych nagród?

Wybory związane z osobowością zostały stworzone jedynie w celu dopasowania doświadczeń gracza i sprawieniu, że świat odwzajemnia się grającemu a nie aby blokować dostęp do fragmentów gry. W przeciwieństwie do wyborów w trakcie trwania fabuły, twoja osobowość zmienia się nieustannie, tak więc możesz zdecydować się grać brutalem dzisiaj, natomiast jutro postanowić się zreformować i pomagać żołnierzom, wspierać potrzebujących i poznać inne reakcje NPC w miejscach odwiedzonych już wcześniej.

Osobowość to jeden z głównych beneficjentów nagród karmicznych otrzymywanych za udział w wydarzeniach oraz za pomoc innym graczom w ich osobistych zadaniach. Choć wiele czynności nic nie kosztuje lub ma niewielki wpływ na osobowość, niektóre z podejmowanych decyzji mogą mieć poważny wpływ na postać gracza, zmieniając czekające na ciebie nagrody. Może to wymagać zdobycia odpowiedniej ilości karmy, ale może również oszczędzić mnóstwo twojego złota.

Przykładowo, w stałym świecie możesz napotkać norna-najemnika, któremu spodoba się twój styl i postanowi wspomóc cię przez pewien czas w walce bez pobierania opłaty. Po drodze możecie napotkać farmera, którego uda ci się przekonać do podarowania ci kilku polepszających statystyki placków, albo natrafić na miejscowego dygnitarza, oferującego podwojenie zdobywanych przez ciebie ilości złota i doświadczenia na jakiś czas. Nagrody za osobowość mogą przynosić spore korzyści, być prestiżowe a nawet zabawne – jak choćby farmer, który zaoferuje ci słój pszczół, którym możesz ciskać we wrogów.

Norn

W miarę rozwoju osobowości będziesz również odblokowywać pierwsze tytuły swojej postaci. Wielu NPC zacznie wtedy reagować na nie i rozpoznawać w tobie bohatera, nawet jeśli nie będziesz zwracać się do nich bezpośrednio. Mogą zachwalać cię jako bohatera Queensdale lub trwożliwie kryć się za straganami w obawie przed twoją brutalną naturą.

A co jeśli nie masz ochoty na kwiecisty język i duże ilości dialogów? Co jeśli masz ochotę po prostu pozabijać wszystko na swojej drodze, pozostawiając zbieranie głów jako jedyną nagrodę za swój wysięk? Nie ma problemu! Rozumiemy, że nie wszyscy mają ochotę testować swoje zdolności interpersonalne z NPC, ale nie chcą również tracić przez to bonusów związanych z grą. Cóż, nie ma strachu, gdyż najlepsze nagrody będą dostępne również za złoto, tak więc gracze nie będą zmuszeni nabijać karmy czy zmieniać swojej osobowości. A jeśli naprawdę nie interesują cię rozmowy, ścieżka wiodąca najkrótszą drogą do zakończenia rozmowy będzie dobrze widoczna, więc już po kilku chwilach będziesz mógł wrócić do zabijania.

Niezależnie od tego, czy motywuje cię miłość, dziedzictwo czy łupy, system osobowości w Guild Wars 2 pomoże ci na spełnienie swoich pragnień ze stylem, godnością, dzikością lub czymś pomiędzy. Bo przecież to ma być twoja historia.

tłumaczenie – Tom Stone