122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Podstępni, podstępni Skritt

Skritt

W najstarszych zapiskach Asurów można znaleźć informacje o terenach pod powierzchnią Tyrii. Opisują one istoty nieznane ani przez ludzi, ani przez Charrów i opowiadają historię miejsc zniszczonych przebudzeniem Starożytnego Smoka Primodorusa. Zwoje mówią o zagładzie potworów i innych stworzeniach, nie tak niebezpiecznych, ale przebiegłych i dziwnych – Skrittach.

”Uważajcie na Skrittów. Owszem jeden jest zabawny, ale wyobraźcie sobie dwa … albo dwadzieścia … albo dwieście tych piekielnych istot! Lepiej zabijcie całą ich kolonię teraz, zanim wymknie się spod kontroli”

- Dlixx, wynalazca ‘lepszej pułapki na myszy’ Golema wojennego masowej zagłady

Skrittowie są małymi szczuropodobnymi stworzeniami w Guild Wars 2, pochodzącymi z głebin pod powierzchnią Tyrii. Te małe kulki futra mogą wydawać się niezdolne do komunikacji, ale noszą broń i ubrania na wzór bardziej zaawansowanych ras. Dodatkowo (jak każdy uważny asuański obserwator by zauważył) ich inteligencja zwiększa się wraz z liczebnością. Porozumiewają się świergotaniem i piskiem tak chybko, że dla ludzkiego ucha brzmi to jak brzęczenie. Przekazują sobie informacje, wiedzę i koordynują działania. Im więcej Skrittów coś robi, tym większa racjonalność działania, inteligencja i przebiegłość. Jeden Skritt jest w stanie wykonać proste zadanie i utrzymać się przy życiu, ale czego może dokonać cała kolonia? Wystarczająco przebiegła by rzucić wyzwanie nawet Asurom.

Asurowie postrzegają Srittów jako ‘wyłudzaczy’. Nie planują, nie posiadają strategii (poza podstawowymi taktykami i sposobami przeżycia), są szybcy w wykorzystywaniu nadarzających się okazji. Nie są wynalazcami czy naukowcami, ale posiadają ogromną ciekawość. Jeśli Skritt spędzi wystarczająco dużo czasu nad wynalezionym przez kogoś innego urządzeniem, odkryje jak owo urządzenie działa oraz prawdopodobnie jak stworzyć jego kopię. To już wystarczający powód by zdenerwować Asurów.

Pomiędzy ludźmi są tacy, którzy śmieją się z asurańskich wierzeń dotyczących Skrittów oraz wątpią w konieczność ich eliminacji. Czemu tak wysoko rozwinięta rasa Asurów boi się szczurów?

Historia najnowsza

”Achhhh! Nie mówiłem ci? Nie chodź – nie chodź – po lodzie! Upadek! Ty! Zimno! Powierzchnia inna niż podziemia!”

- Siktikta, przedni zwiadowca kolonii Fionnghuala

Zwiadowca Skrittów Skrittowie są wrogami Asurów od dawna, od czasów, gdy Asurowie zamieszkiwali podziemia. Walcząc o terytorium i zasoby skakali sobie do gardeł. Asurowie mieli w tej walce przewagę, pojedynczy Asura jest jednakowo inteligentny niezależnie od tego czy jest sam, czy w grupie. Jednak cykl rozrodczy Skrittów jest krótszy, co pozwala im na szybkie zwiększenie populacji, nawet jeśli zostaną zdziesiątkowani. Doprowadziło to do tego, że Asurowie masakrowali Skrittów, tak szybko, jak tylko mogli, argumentując, że w przeciwnym wypadku Skrittowie zaleją Tyrię. Kiedy Primodorus przebudził się w podziemiach, wypychając Asurów na powierzchnię, Srittowie również uciekli. Jednak nie radzili sobie równie dobrze, co Asurowie. Małe grupki i pojedyncze osobniki oddzielone od stada łatwo gubiły drogę i nie potrafiły podejmować decyzji, kończąc żywot w pazurach niszczycieli Primodorusa. Niewielu Skrittów przetrwało. Przez jakiś czas Asurowie wierzyli, że powód ich irytacji został zniszczony w czasie przebudzenia smoka. Jednak po kilku pokoleniach odkryli, że Skrittowie przetrwali w różnych regionach Tyrii. Asurowie wykopali topór wojenny przeciwko odwiecznemu wrogowi, zachęcając inne rasy do eksterminacji futrzastych wrogów. Niektóre rasy (jak Charrowie) były bardzo zadowolone z tego pomysłu, ponieważ postrzegały Skrittów jako szkodniki, których należy się pozbyć. Ludzie i Sylvari woleliby negocjować z nimi i zawrzeć sojusz. Skrittowie nawet by tego chcieli, pod warunkiem, że byliby w stanie trzymać się w grupach wystarczająco dużych, aby zapamiętać i przestrzegać warunków układu.

Społeczność

”Wojownicy wśród Skrittów zwani są skean dhu. Zdolny student spostrzeże, że dosłownie tłumaczymy to na ‘jakikolwiek Skritt trzymający broń’.”

- Rava Skrittcoat, wykładowca College of Dynamics

Skrittowie wyłaniają przywódcę, gdy ustalą stałe miejsce spotkań. Przywódcą zostaje osobnik o największej zdolności szybkiego przetwarzania informacji przynoszonych przez pozostałych. W miejscu spotkań pozostali okazują mu szacunek jako ‘pierwszemu wśród równych’, pozwalając, aby to on podejmował decyzję o strategii działania całej kolonii. Kolonia zbiera się co najmniej raz w miesiącu, (zazwyczaj w czasie pełni lub nowiu) aby masowo wymienić informacje. Komunikują się między sobą, dyskutując o wydarzeniach ubiegłego miesiąca, oraz przygotowują na czekające ich w najbliższym czasie problemy. Skrittowie uwielbiają zbierać przedmioty, jednak klejnoty uważają za bezużyteczne. Przystrajanie się w świecidełka może być niebezpieczne dla kogoś, kto chce pozostać niezauważony. Wolą przedmioty użyteczne, które będą mogli wykorzystać na polowaniu czy w innej pracy oraz rzeczy, których same nie potrafią zrobić.

Chatki Skrittów

Religia Skrittów (w obecnej postaci)

”Szukaj i znajdź. Nie wypatruj. Tego nie ma, więc ‘nie wypatruj’ uważnie. Tak?”

- Stary Aodhrrak, kolonia Ratatosk

Skrittowie nie mają silnego poczucia wiary, to raczej rodzaj empatii, z jaką podchodzą do świata niż wierzenia w boską moc. Uważają, że ponieważ życie istnieje, mogą przyjemnie spędzić czas i zyskać dobre wspomnienia. Są hedonistami i mają tendencję do czerpania korzyści z pracy innych. Wybredni z nich śmieciarze. Raczej przekonają cię, że twój dodatkowy miecz jest ci zbędny i powinieneś im go oddać, niż zaczną przekopywać sterty śmieci w poszukiwaniu przydatnej broni. Posiadają poczucie wartości materialnej i preferują przedmioty nowsze i bardziej zaawansowane. Z czasem popsują, co wcześniej zdobyli i zaczną szukać sposobności pozyskania lepszych przedmiotów.

Ekologia Skrittów

Skrittowie, to podstępni, inteligentni śmieciarze. Z wyglądu są czymś humanoidalnym pomiędzy szczurami a nietoperzami. Są wszystkożerne, ale wolą gotowane mięso i grzyby zbierane w podziemiach. Zdecydowanie są zbyt leniwe, aby zajmować się uprawą jeśli nie dostali takiego zadania. Wolą żyć w jamach i jaskiniach, używają kamieni i podziemnych przejść do zapewnienia sobie bezpieczeństwa. Mają coś w rodzaju architektury i budują w centrum jaskiń proste chatki czy konstrukcje ze znalezionych przedmiotów. Pod względem funkcji w społeczności, nie ma różnicy pomiędzy samcami i samicami. Tak naprawdę to tylko Asurowie są w stanie określić różnice pomiędzy płciami Skrittów. Dla pozostałych ras wszystkie Skritt wyglądają tak samo.

Skritt Tak naprawdę nikt nie wie na jakiej zasadzie działa zbiorowa inteligencja Skrittów. Najbardziej prawdopodobną teorią jest ta, oparta na szybkości komunikacji, jako czynniku decydującym o złożoności podejmowanych decyzji. Z pewnością Skrittowie posiadają niezwykle rozwinięte umiejętności komunikacyjne. Jeśli tylko pozostają w zasięgu słuchu, są w stanie komunikować się z resztą natychmiast. Pojedynczy Skritt nie jest zbyt inteligentny, ale jeśli spotkasz cała grupę, to będzie ona w stanie niezwykle szybko dyskutować (wykorzystując prawie ultradźwiękowe piski i pomrukiwania), przetwarzać informacje i podejmować decyzje. Skrittowie w małych grupach są mniej inteligentni niż w dużych. W swoich siedzibach są najbardziej niebezpieczni. Nawet Asurowie nie odważą się zaatakować leża wypełnionego Skrittami. Samice rodzą młode trzy do pięciu razy w życiu. Młode bardzo szybko uczą się samodzielności i odchodzą. Ze względu na naturę inteligencji Skrittów rzadko chodzą w pojedynkę i mogą liczyć na pomoc innych w razie niebezpieczeństwa. Ojcowie i matki młodych dbają o nie i przynoszą im najlepsze z kupionych, znalezionych czy ukradzionych przedmiotów Skrittowie mają problemy z komunikowaniem się z innymi rasami. Mają zwyczaj uważać iż to, o co im chodzi jest oczywiste. Według nich każdy powinien nadążać za szybką wymianą informacji, bo żaden Skritt nie miałby z tym problemu. Dodatkowo często ulegają zbytniemu podekscytowaniu i zaczynają powtarzać przekaz żeby ‘wolno rozumiejący nie-Skritt’ na pewno zrozumiał.

Za kulisami

Skrittowie są nową rasą, wprowadzoną w Guild Wars 2, powstałą w wyniku burzy mózgów na temat wpływu przebudzenia Primodorusa na świat. Ustaliliśmy już wcześniej, że Asurowie zostali zmuszeni do wyjścia na powierzchnię, ale biorąc pod uwagę czym podziemny świat był dla Asurów, doszliśmy do wniosku, że nie mieszkali tam sami. Inne rasy, jak dredge, również musiały odczuć wpływ przebudzenia Starożytnych Smoków.

Nie wprowadzaliśmy wcześniej w życie pomysłu na inteligencję ula, ale nie chcieliśmy wykorzystywać standardowych insektoidalnych ras. Przyjrzeliśmy się wielu pomysłom i na koniec zdecydowaliśmy się na stworzenie szczuropodobnej hordy. Głównym problemem było danie tej rasie możliwości walki z Asurami bez zmieniania ich w super inteligentny gatunek. Chcielibyśmy aby byli inni, posiadali zarówno słabe jak i mocne strony.

Stworzyliśmy również koncepcję ciągu zadań związanych ze Skrittami, ale ostatecznie nie wprowadziliśmy go do gry. Niemniej jednak historia ta jest zajmująca. Mała kolonia Skritt napotyka Kodan i przysłuchuje się ich filozofii. W grupie potrafią zrozumieć ją bez problemu. Jeden ze Skritt tak się nią zafascynował, że postanowił zostać z Kodan aby dowiedzieć się więcej. Niestety gdy został sam, nie potrafił już ani zrozumieć filozofii, ani zapamiętać dlaczego go tak zafascynowała. Znalazł się w tragicznym dla siebie położeniu, bo uczucie fascynacji pozostało (został więc z Kodan), ale nie potrafił ich już zrozumieć. To rodzaj wersji Kwiatów dla Algernona przedstawionej w świecie Guild Wars 2. Mamy nadzieję, że któregoś dnia wprowadzimy ją do gry.

Tłumaczenie - Guen