122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Postacie w Guild Wars 2 - Ludzie

Postacie w Guild Wars 2 - header

Witam, jestem Aaron Coberly, kieruję zespołem zajmującym się projektowaniem postaci w Guild Wars 2, wcześniej zajmowałem się tym samym przy tworzeniu Guild Wars, Factions i Nightfall. Chciałbym umożliwić wam spojrzenie na to, jak wyglądają postacie teraz i jak według nas będą wyglądały gdy gra będzie gotowa. Tydzień ludzkości daje nam szansę na przedstawienie postaci z gry na podstawie rasy ludzi. Zobaczmy.

Praca nad postaciami w GW2 była dla nas bardzo ekscytująca i satysfakcjonująca. Mieliśmy do dyspozycji zaawansowaną technikę: normalne mapy, rzeczywiste odbicia, lustrzane powierzchnie, nowe cieniowanie, więcej poligonów … Mógłbym bez końca mówić o nowych technikach, ale prawdopodobnie śmiertelnie bym was zanudził. Wystarczy, że powiem, iż jesteśmy zadowoleni z obecnego stanu oraz planowanego efektu w tworzeniu postaci i innych stworzeń.

Postacie w Guild Wars 2 - kobieta i mężczyzna

Być człowiekiem

Ludzie w Guild Wars 2 są prawie tacy sami jak w Guild Wars, ale żeby przetrwać zjednoczyli się. Modele postaci zostały wizualnie ulepszone w porównaniu z Guild Wars, co możecie zobaczyć na obrazku poniżej.

Postacie w Guild Wars 2 - GW1 vs GW2

Pomimo poszerzenia naszych możliwości technicznych chcemy zachować postaci w tej samej konwencji wyidealizowanego realizmu. W Guild Wars staraliśmy się aby gracze czuli się jak bohaterowie, a postacie w grze miały odzwierciedlać piękno i tajemniczość otaczającego je świata.

W Guild Wars 2 profesje nie będą się znacząco różnić wizualnie. Zamiast tego dzielimy je wagą zbroi. Przykładowo wojownik tak jak strażnik nosi ciężką zbroję. Zaletą tego rozwiązania jest dostęp do całej gamy ciężkich zbroi miast ograniczenia profesją. Wadą jest to, że dana profesja nie będzie już miała unikalnego wyglądu. Dodatkowo jednak są inne opcje stworzenia własnej kombinacji wyglądu.

Modyfikacja postaci

W Guild Wars 2 dodamy wiele opcji modyfikacji postaci. Zbroje zostały podzielone na sześć części: hełm, naramienniki, płaszcz, nogi, rękawice i buty. Dodatkowo wprowadziliśmy możliwość zamiany kilku części zbroi jedną. Przykładowo, jeżeli ludzki wojownik założy płaszcz z wbudowanymi naramiennikami i hełmem, to stanowi to jedną część i zastępuje trzy oddzielne części zbroi. Ta zasada działa również w przypadku kostiumów. Projektowanie zbroi w ten sposób pozwala nam na tworzenie ubrań nie posiadających struktury modułowej, tym samym pozwalając na większą różnorodność.

Postacie w Guild Wars 2 - zbroja

W Guild Wars 2 wprowadziliśmy również nowy ulepszony system barwników. Kristen Perry pisała o systemie barwników w jednym z wcześniejszych artykułów. Obliczyliśmy, że sześć oddzielnych części zbroi (każda z nich posiada od jednego do trzech obszarów możliwych do pomalowania) pomnożone przez ilość stworzonych przez nas kompletów zbroi daje ponad miliard możliwości stworzenia unikalnego wyglądu postaci.

Aktualnie dopracowujemy system modyfikacji ciała i twarzy postaci. Modyfikacja postaci w Guild Wars 2 będzie pozwalała na wybranie nie tylko wyglądu twarzy, ale również sylwetki, dając kontrolę na proporcjami. Szerzej omówimy ten temat w przyszłości, ale wiedzcie, że to kluczowy element tworzenia postaci.

Wygląd zbroi i ubrań

Kiedy projektuje się zbroje i ubrania w grze, należy pamiętać aby wyglądały one wiarygodnie. Metal, skóra, tkanina i inne materiały powinny być możliwe do odróżnienia. Jeśli chodzi o kwestie estetyczne, to zależy nam na dużej różnorodności. Zawsze trwają dyskusje na temat realistycznego wyglądy zbroi w grach, szczególnie w grach fantasy. Chcieliśmy aby zbroje w Guild Wars 2 pasowały do profesji i dobrze wyglądały na postaciach. Niezależnie od tego czy jest to kilka kawałków metalu z strategicznych miejscach czy też pełna zbroja płytowa, chcemy aby każdy znalazł coś dla siebie.

Postacie w Guild Wars 2 - ciężka zbroja

Jeśli chodzi o ‘seksowność’ zbroi i kostiumów, to jest to kontrowersyjny temat, ciągle dyskutowany na forach, dotyczący wielu gier nie tylko Guild Wars. Rozumiem, że wielu graczy chciałoby żeby zbroje były praktyczne, realistyczne i nie narażały skóry na atak. Jeżeli o to chodzi, to dział projektowy stara się pogodzić praktyczność z fantastyką. Zbroje wyglądają na funkcjonalne, ale tworzymy też takie wyglądające atrakcyjnie i pokazujące więcej ciała. Patrząc na aspekt fantastki naszej gry – jeżeli jesteś w stanie zrzucić z nieba kule ognia, to twój strój nie powinien być czynnikiem wpływającym na temperaturę ciała, nie ważne czy masz na sobie płaszcz, czy bieliznę. Zawsze staraliśmy się tworzyć ubrania ładne i atrakcyjne bez wprowadzania gracza w zakłopotanie. Moim zdaniem w Guild Wars poradziliśmy sobie całkiem nieźle i będziemy kontynuować naszą filozofię.

Na zakończenie

Dziękuję, że razem ze mną obejrzeliście wygląd postaci. Tym razem skupiliśmy się na postaciach ludzkich, ale nie mogę się doczekać, żeby podzielić się z wam wyglądem Nornów. Do zobaczenia.

Tłumaczenie - Guen