122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Postępy i zdobywanie poziomów w Guild Wars 2

Tłumaczenie artykułu Isaiaha Cartwrighta Progression and Leveling in Guild Wars 2, opublikowanego na blogu ArenaNet 29. lipca 2010 roku.

Ruiny

Cześć, nazywam się Isaiah Cartwright (dla przyjaciół Izzy) i jestem projektantem Guild Wars 2. Dzisiaj chciałbym poruszyć temat bliski memu sercu: rozwój postaci.

Znacie ten moment w innych grach MMO, kiedy po kilku godzinach grania spoglądacie na pasek doświadczenia i zastanawiacie się „Co do ...?! On się w ogóle nie ruszył?”. Nikt nie lubi grać cały dzień i nie zrobić żadnego postępu. Nas też doprowadza to do szału.

Naszym celem w Guild Wars 2 jest zrobienie prostej linii poziomów. Oczekujemy, iż każdy gracz zrobi jakiś postęp z każdą chwilą gry. Nie powinniśmy czuć, że nasza postać rozwinęła się dopiero po kilku dniach grania, tak samo jak nie powinniśmy ciągle zabijać potworów lub powtarzać w kółko tych samych zadań, żeby przejść dalej. Chcieliśmy, aby to rozwój postaci nadążał za twoim stylem gry. Jeśli jesteś graczem „sezonowym”, który gra od czasu do czasu po kilka godzin, dlaczego musisz czuć się tak, jakby rozwinięcie twojej postaci zajmowało wieki? Jeżeli jesteś „nałogowym” graczem, dlaczego nie powinieneś szybko przedrzeć się przez grę i doświadczyć każdej części jej zawartości?

Zastanawiacie się jak osiągnęliśmy nasz cel? Na początku, ustaliliśmy maksymalny poziom w grze na 80, ale czas na zdobycie kolejnego poziomu jest stosunkowo krótki. Zamiast się wydłużać, pozostaje on taki sam. To bardzo proste: jeśli oczekujemy, że awansujecie po kilku godzinach, to dlaczego nie powinno być tak cały czas?

Przygotowaliśmy wykres porównujący normalną krzywą poziomu do tej w Guild Wars 2, aby lepiej pokazać o co nam chodzi:

Wykres

Jak widzicie, nasza linia jest dość prosta. Pamiętajcie jednak, że jeszcze wszystkiego nie skończyliśmy i ciągle dopracowujemy wiele detali, ale rozwój postaci w Guild Wars 2 to nie tylko zdobywanie poziomów. Mamy jeszcze osiągnięcia, system cech, rzemiosło, umiejętności i wiele, wiele innych.

To zawartość ma być siłą napędową ustalania co w grze powinno zająć ile czasu. Każdy może wydłużyć pasek doświadczenia i powiedzieć, że to część gry, ale nasz świat jest pełen prawie nieskończonej ilości rzeczy, które możesz zrobić. Chcemy, żeby właśnie to sprawiało, aby ludziom chciało się grać dalej. Guild Wars 2 jest grą przyjemną dzięki swojej fabule i innym systemie gry, a nie chęci zdobycia jakiegoś sensownego poziomu. Dodatkowo, nasz świat ulega ciągłym zmianom, więc możecie przechodzić przez ten sam moment gry wiele razy! Dwie postacie będą doświadczały zawsze czego innego, więc gra wciąż będzie czymś nowym dla kogoś, kto lubi robić setki postaci od nowa.

Jeśli macie już dość paska, który was ogranicza i szukacie czegoś skupionego na jakości – Guild Wars 2 jest dla was!

Mam nadzieję, że rozwój postaci ekscytuje was tak samo jak mnie, ponieważ to tylko jedna z wielu rzeczy, które zmienią konwencjonalny tok myślenia o grach MMO.

Tłumaczenie - Shan