122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Ruch Świata

Spis treści

Lekcja Historii Guild Wars 2

Smoki

Gildie

Askalon, Kryta i Orr

Kintaj, Elona oraz Wolne Miasto Lwich Wrót

Rasy

Czas


Lekcja Historii Guild Wars 2, autorstwa Ree Soesbee

"Według kalendarza mouveliańskiego rok, w którym bogini Kormir osiągnęła boskość to 1075. Od tej daty rozpoczniemy naszą lekcję historii i dzięki takiej klasyfikacji dat pokażemy waszą przyszłość, która dla nas jest już przeszłością. Przez dwieście pięćdziesiąt lat bohaterowie Tyrii walczyli ze zmieniającym się wokół nich światem. Przewroty, kataklizmy oraz inne globalne wydarzenia wpływały na Tyrię. Ludzie są w mniejszości. Pozostałe rasy rosną w siłę, przejmując kontrolę nad kolejnymi regionami świata i powoli zmieniając jego równowagę. Świat się zmienił."

- Decimus Historyk, Klasztor Durmand.

Świat Tyrii poznał konflikty, chaos i całe generacje wojen. Rzadkością były okresy pokoju w tych niebezpiecznych krainach. Lata, które nastąpiły po wyniesieniu na panteon Kormir i pokonaniu Wielkiego Niszczyciela, nie były wcale wyjątkiem. Pojawiły się niebezpieczeństwa. Pojawiły się przygody. Świat nie jest już tą Tyrią, jaką był kiedyś – lecz wciąż wiele rzeczy pozostaje niezmienionymi przez te wszystkie lata.

Uśpione monstra, stare niczym eony, zostały rozbudzone. Wypełzły z wnętrza ziemi, wczepiając ostre niczym brzytwy pazury w twarde kamienie i glebę, która nie widziała ich gatunku przez milenia – a gdy się wyłoniły, zdominowały świat wokół siebie, naginając go do swojej woli. Pierwszy z nich, Primordus, zgromadził sługi, aby zastąpić Niszczycieli, którzy kiedyś mu służyli i powoli przejmował władzę nad podziemnymi jaskiniami, stopniowo wypychając Asury na powierzchnię. Twierdza Gunnara padła pod atakami lodowych potworów, a Nornowie zostali odepchnięci bardziej na południe w opuszczone tereny zamieszkałe niegdyś przez Krasnoludy. Popielcy natomiast zawarli pokój z Nornami, czując respekt dla ich poczucia siły i mocy.

Na południu półwysep Orr wyłonił się z oceanu, zalewając wybrzeże falami przypływu. Azyl Rafy Koralowej, Wybrzeże D'Alessio oraz Wyspy Bitewne zostały zatopione. Nawet Lwie Wrota zostały tak zniszczone przez kataklizm, że to niegdyś potężne miasto zostało opuszczone, a jego budynki zapadły się pod naporem wody. Statki korsarzy, które dawniej kryły się pośród zatopionych wysp Orr, wpadły w potrzask. Jedynie nielicznym udało się wydostać ze sztormu. Ci, którzy osiedlili się na zrujnowanych wybrzeżach, wyszli właśnie z tych statków o czarnych żaglach, które niegdyś żeglowały po terytorium Orr. Zagubione dusze najstarszego ludzkiego królestwa powstały, kierowane przez mroczną potęgę z głębin mórz, aby przejąć ziemie uwolnioną z uścisku oceanu.

Dziwne rasy – Nornowie, Asury i tajemnicze Sylvari – przejęły ogromne połacie kontynentu. Ich cywilizacje zepchnęły ludzi na północ i wschód, z dala od ich starożytnych domostw. Te ludy zakorzeniły się już w Tyrii i biorą czynny udział w wydarzeniach całego kontynentu.