122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Ruch Świata

Spis treści

Lekcja Historii Guild Wars 2

Smoki

Gildie

Askalon, Kryta i Orr

Kintaj, Elona oraz Wolne Miasto Lwich Wrót

Rasy

Czas


Smoki

"Nigdy nie ufaj przeszłości. Zbyt wiele zostało zapomniane. Zbyt wiele rzeczy zostało ukrytych pod piaskami wieków. Nawet twoja własna pamięć może cię okłamywać... "

- Decimus Historyk
Primordus

Przez ostatnie 250 lat rasy Tyrii widziały wiele wojen i zatargów. Konflikty między ludźmi i Popielcami. Walki Nornów z wszystkimi istotami, które mogły stanowić dla nich wyzwanie. Każda rozumna rasa toczyła swoje wojny. Zagrażały one pokojowi na kontynencie - lecz to nie wszystkie problemy. Choć przeróżne rasy stanowią dla siebie główne zagrożenie, to mamy również, jak zwykle, różne zwierzęta i potwory zamieszkujące dzicz. Są to niebezpieczeństwa, którym należy stawić czoła oraz problemy, które należy rozwiązać. Lecz w Tyrii spotkać można jeszcze większe kłopoty.

Kataklizmy, które rozdarły ziemię i zatopiły Lwie Wrota nie zostały spowodowane w sposób naturalny, tak samo jak trzęsienia ziemi, które uwolniły Niszczycieli w północnych Dreszczogórach. Spowodowało je wyjście na powierzchnię ziemi starożytnych potęg – prawdziwych smoków, niebezpieczniejszych niż wszystkie inne znane stworzenia. Glint i Kuunavang byli jedynie młodymi, pomniejszymi siłami w porównaniu do starożytnych bestii, które się przebudziły. Te mistyczne i przerażające istoty mogą stawić czoło nawet bogom.

Primordus był pierwszym ze starożytnych smoków, który się obudził, wyzwalając swoje sługi z letargu. Swoim oddechem był w stanie zmieniać ziemię i kamień, formując z niej stworzenia i nadając im życie. Choć śmierć Wielkiego Niszczyciela, jego najpotężniejszego generała, odsunęła przebudzenie smoka o dwie generacje, Primordus powstał, aby tworzyć jeszcze potężniejsze sługi głęboko pod ziemią. Po dziś dzień szerzy swą władzę w głębokich jaskiniach pod Tyrią.

Po Primordusie inne smoki zaczęły wyłaniać się jeden za drugim. Przebudzenie smoka pod Orr spowodowało wyniesienie z głębin całego kontynentu i zatopienie ogromnych połaci terenu wraz z zamieszkującą je ludnością. W najgłębszych otchłaniach morza kolejny smok przy pomocy swego oddechu zmienił wodę w mackowate monstra, które wyłoniły się z wszystkich jezior i rzek świata. Zaledwie kilka lat temu kolejna bestia wyłoniła się z północnych gór i poleciała na południe, na opanowane przez Popielców terytorium Askalonu. Ziemia, nad którą przeleciał smok zmieniła się w koszmarny krater. Gleba przybrała tam czarny odcień i każda istota, jaka trafiła w zasięg oddechu potwora, zmieniła się nie do poznania.

Choć te istoty zwane są smokami różnią się od Glint i Kuunavanga, jak noc różni się od dnia – są potężniejsze, starsze, zrodzone z innej, niepoznanej jeszcze magii. Te horrory nie są kontrolowane przez żadnego boga ani inną potęgę znaną rasom Tyrii. To, jakie powiązania mają z młodszymi smokami nie jest jeszcze znane, lecz z całą pewnością nie posiadają ani poznanej u Kuunavanga czy Glint łaski, ani zaznajomienia się z innymi rasami świata. Cykl ich przebudzeń sięga aż do czasu Giganticus Lupicus, a nawet dalej, w prehistorię. Jedyna znana rzecz na temat tych potworów to to, że nie mają wyrzutów sumienia, nie są ciekawskie – nie interesują ich inne rasy Tyrii. Ich jedynym celem zdaje się dominacja, kontrola i zniszczenie.