122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Starożytne Smoki

Starsze od wszystkich bogów Tyrii, od Zapomnianych (Forgotten), może nawet swoje łapy stawiały po ziemiach przed Gigantami - Starożytne Smoki. Tajemnicza rasa, która jest największym zagrożeniem z jakim do tej pory spotkali się mieszkańcy Tyrii.

Primordus

Primordus był pierwszym przebudzonym smokiem, który zasiał spustoszenie w Głębinach (Depts of Tyria) i spowodował niechęć Asurów do tamtych terenów. Do walki ruszyły dzielne Krasnoludy, ale do tej pory nie wiadomo z jakim wynikiem. Początkowo miał się obudzić w 1078 AE, ale nastąpiło to dwa pokolenia później, w momencie gdy śmiałkowie z Tyrii, Kintaju i Elony pokonali jego najpotężniejszego generała Wielkiego Niszczyciela (the Great Destroyer). Jego oddech powołał do życia niszczyciele, potwory z skały i kamienia, które wypełzły w korytarze Głębin. Część krasnoludów, które po pokonaniu Niszczyciela również stały się nieśmiertelne, strzeże wrót do głębin, aby sługusy Primordusa nie przedostały się na powierzchnię

Zhaitan

Kolejnym był Zhaitan, przed 100-laty wyniósł na powierzchnię Królestwo Orr. Jego przebudzenie spowodowało zapadnięcie się półwyspu pod powierzchnie wody, trzęsienia ziemi i wysokie fale, które zniszczyły wiele regionów nadmorskich w tym Battle Isles i Lion's Arch. Zhaitan użył swoich zdolności nekromanty by przejąć kontrolę nad zmarłymi w Królestwie Orr, tworząc ogromną armię. Wykorzystał korsarzy, którzy przybyli na poszukiwania zagubionych skarbów królestwa, stwarzając ogromną flotę. Smocza flota rozciągała się z nowo powstałego obszaru, aż do plaż Ring of Island Chain, przez cieśninę Malchor, blokując przejście do Canty. Flota Zhaitana pilnuje aby nikt nie mógł dostać się ani wydostać z Tyrii, śmiałkowie są wcielani do jego armię. Sam Zhaitan urzęduje w ruinach starożytnego świętego miasta Arah.

Jormag

Jormag przebudził się w Dalekich Shiverpeaks, zmuszając Kodan do ucieczki przez zmrożone wody morz i walki z Nornami. Potężni Nornowie jednak nie byli wstanie pokonać lodowych i śnieżnych potworów powołanych do życia przez smoka. Musieli uciekać na porzucone przez Krasnoludy terytorium. Smok zajął Oko Półocy (Eye of the North) i Warownię Gunnara (Gunnar's Hold). Wśród Nornów zamieszkujących południe są czciciela Jormaga, nazywają się Synami Svanira (Son of Svanir). Niektórzy wierzą że smok, który spał zamarznięty w jeziorze Drakkar to właśnie Jormag i to właśnie jego moc przemieniła Svanira w Polarnego Niedźwiedzia (Nornbear) oraz spowodował, że Jora straciła możliwość przemieniana się niedźwiedzia.

Kralkatorrik

Ostatni smok Kralkotorrik przebudził się na ziemiach Popielców (Charrów). Oddechem niszczył wszystko co organiczne po czym odleciał na południe w kierunku Gór Blazeridge (góry pomiędzy Ascalonem a Kryształową Pustynią) niszcząc wszystko na swojej drodze. Wieści donoszą że Kralkotorrik obecnie przebywa w północnej części Kryształowej Pustyni i uniemożliwia przedostanie się do Elony. Członkowie Zakonu Szeptów (Order of Whispers), będący strażą przyboczną Marszałka Turai i po upadku Palaway Joko mieli strzec jego i jego armii wśród piasków Elony, rozprzestrzenili się poza granice Elony. Wygląda na to że tylko oni znają jakiś tajemny sposób na ominięcie siedziby smoka.

Smok Głębin

Jest jeszcze jeden smok który się przebudził, nazywają go Smokiem Głębin (Deep Sea Dragon) Nikt go do tej pory nie spotkał, a nawet jeżeli to tego spotkania nie przeżył. Wiadomo tylko, że z wody potrafi stwarzać przerażające potwory.

Tłumaczenie - Akki, Korekta - Guen