122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Styl Guild Wars 2

Tłumaczenie artykułu Lead Writer Bobby Stein Talks GW2 House (of) Style opublikowanego na blogu ArenaNet 1 czerwca 2010 roku przez Bobby Stein.

Nagłówek Domu Stylów

Jeżeli śledzisz informacje o Guild Wars 2, to wiesz, jak tworzymy osobiste historie dla każdej grywalnej rasy i jak minimalizujemy ilość natarczywego tekstu. Jednocześnie dostosowujemy nasz styl pisania tak, aby pasował on do naszej nowej filozofii designu w grze i na stronie. Przeczytaj o tym, co ma nadejść poniżej.

Nasz styl

Zgaduję, że duża część naszych graczy nie otworzyła nigdy The Chicago Manual of Style. Pracuję w pokoju pełnym nerdów. Żyjemy i wdychamy te rzeczy aż do punktu, gdy umieramy z powodu tak małostkowych rzeczy jak interpunkcja, kapitalizacja czy dobór słów. Przez lata ścieraliśmy sobie zęby do dziąseł wyłapując pospolite zwroty i terminy z gry przy każdej premierze. Nasze oczy dosłownie bolały, gdy edytowaliśmy niektóre teksty.

Zaczynając od tego artykułu, zmieniamy styl Guild Wars 2, aby bardziej pasował on do zasad CMS. Profesje są teraz pisane mała literą chyba, że są użyte w tytule. To samo tyczy się grywalnych ras, chociaż narodowości i przynależności do grup nadal będą pisane wielką literą, bo tak będzie spójnie z ogólną praktyką. Przyzwyczajenie się do nowego wyglądu może zając parę minut, ale jesteśmy pewni, że dacie radę. Nie potrzebujecie co drugiego słowa pisanego wielką literą aby zrozumieć podkreślenie. Kontekst powie wam wszystko o historii i mechanice gry. Istniejące artykuły Guild Wars 2 powinny zostać poprawione, aby to odzwierciedlały, ale jeżeli znajdziesz błąd, śmiało pisz do nas. Istniejące artykuły związane z oryginalnym Guild Wars pozostaną jednak tak jak są.

Zasługujesz na więcej

Gry wideo są głównym źródłem rozrywki dla wielu ludzi. Szacuje się, że 68 procent domostw w Amerykce gra w gry wideo i podobne dane dotyczą Wielkiej Brytanii. Gry są popularne, tak samo jak książki, programy telewizyjne i filmy.

Gracze mogą więc oczekiwać produktów wyższej jakości, niż dotychczas dostawali. Grafika osiąga niesamowity poziom realizmu, jednak wielu fanów i krytyków słusznie zauważa, że w większości gier scenariusz jest traktowany drugoplanowo. Czasami fabuła jest na drugim miejscu po rozgrywce, a kiedy indziej wewnętrzny styl zbyt bardzo dominuje nad utartymi standardami, co owocuje niespójnym efektem końcowym.

Nasze procesy rozwoju są iteracyjne. Dlatego też w ramach ewolucji naszego ukochanego uniwersum Guild Wars robimy czyste odcięcie od tego, co stare. Jesteśmy wam to winni. Jesteśmy to winni sobie.

Po co w ogóle się tym przejmować?

Stare nawyki ciężko wytępić i poważnie rozważaliśmy pozostanie przy dawnej konwencji, głównie z powodu wygody. Jednak im bardziej analizowaliśmy istniejące zasady, to tym bardziej stawało się jasnym, że ktokolwiek je tworzył musiał pić dużo "inspirujących trunków". (Chciałbym móc wziąć zasługi za to szaleństwo, ale te konwencje obowiązywały zanim dołączyłem do ArenaNet. I tak lubię moje "inspirujące trunki").

Podczas gry w oryginalne Guild Wars możesz dość łatwo spotkać coś takiego:

Sylvari, Norn i człowiek wchodzą do baru (zapostuj pointę na swoim forum).

Piszemy rasy wielką literą (właściwie to gatunki, jeżeli chcecie być dokładni... my aż tak dokładni nie jesteśmy) ze względu na ich świadomość. Dlatego Asura, Nornowie, Sylvari itd. są wyróżnieni, ale ludzie nie. Dlaczego? Bo w tekstach pisanych na co dzień nie kapitalizujemy pospolitych rzeczowników (i jeżeli jechałbyś w korku Seattle, to myślałbyś, że ludzie i tak nie wykazują się zbytnią świadomością).

Nasza praktyka stosowania powszechnych rzeczowników jako nazw dla takich rzeczy jak profesje i przedmioty również była często powodem problemów. "Chodź tu, Wojowniku, a może dam ci ten Długi Miecz... Zwinnego Przecinania Rzeczy. Doprawdy!"

To nie tylko uciskało nasze mózgi, ale także blokowało wiele słów z powszechnego użycia. Dla przykładu "Potrzebujemy wojowników, ale najpierw musimy mieć daiquiri. Idź zabij dla mnie sześć kokosów, a dam ci [nazwa_przedmiotu]". Czy to oznacza, że tylko gracze z profesją wojownika są potrzebni, czy każdy może pomóc? Czy powinienem przy okazji zabić kilka kostek lodu?

Słabe żarty na bok, często stosowanie kapitalizacji wracało do nas. Jest nam więc przykro z powodu tych emocjonalnych rozterek i postaramy się na przyszłość unikać tego typu zachowania. Przepraszam również za wszystkie fragmenty i marginesy w tym artykule.

I nie każcie mi zaczynać o nadużywaniu elips...

Kończąc

Jeżeli dotarliście aż tutaj, chciałbym przekazać moje najszczersze podziękowania dla całej waszej dwójki. Przy tych wszystkich ekscytujących nowinkach związanych z Guild Wars 2 w ostatnim czasie, coś tak prostego jak zmiana stylu ledwo liczy się jako coś wartego wzmianki. Miej oczy szeroko otwarte, bo w najbliższym czasie pojawią się nowe materiały na temat naszej pracy nad nagraniami dźwięku. Dzięki za wasze wsparcie i cierpliwość. I nigdy nie stawiaj przeciwko krasnoludom.

Zhai