122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Snucie opowieści - od globalnej do osobistej i z powrotem

Tłumaczenie artykułu Telling Stories – From Global to Personal and Back Again autorstwa Jeffa Grubba opublikowanego na blogu Arena Net 24 lipca 2012.

Nagłówek

Tyria to bogaty, dynamiczny świat wypełniony opowieściami. Niektóre to niewielkie, prywatne historie; skala innych jest ogromna. Niektóre opowieści są krótkie, inne długie. Niektóre z nich są osobiste i mówią o rannym ojcu zmarłego przyjaciela, podczas gdy inne - o walce o przetrwanie całej krainy.

Jednym z naszych celów jest opowiedzenie całej gamy zróżnicowanych historii, które rzucą graczom wyzwanie na wielu poziomach. Przyjrzyjmy się trzem ogólnym rodzajom opowieści, które razem tworzą główne wątki gry.

Historia ogólna

Największa jest "Opowieść Świata", która ujęta jest w największe ramy. To historia mówiąca o przebudzeniu się Starożytnych Smoków i zagrożeń, jakie przedstawiają całej Tyrii.

Na niskich poziomach, w okolicach startowych lokacji, słychać jedynie echo dalekich grzmotów; każda rasa zajęta jest własnymi problemami. Niektóre z nich są związane ze smokami, lecz nie zwalczasz ich sługusów tuż po wyjściu z Divinity's Reach czy Rata Sum. Wyzwania w tych miejscach są bardziej lokalne. Awansując na kolejne poziomy zauważasz, że zagrożenie ze strony smoków jest coraz bardziej realne, aż w końcu, na najwyższym poziomie, dostajesz się do Orr i leża Zhaitana, nieumarłego Starożytnego Smoka.

Snujemy te historie głównie poprzez dynamiczne wydarzenia. Dla przykładu, niskopoziomowi poszukiwacze przygód ludzkiej rasy są przede wszystkim niepokojeni przez bandytów, centaury oraz paskudne elementy fauny i flory, lecz z biegiem czasu groźba smoków stanie się namacalna. Wprawdzie Sylvari są uwikłani w bardziej bezpośredni konflikt ze sługami Zhaitana, lecz mają też lokalne problemy z braćmi z Dworu Koszmarów. Wraz ze zdobywaniem poziomu i podróżowaniem przez Tyrię, globalne zagrożenie ze strony smoków staje się coraz bardziej oczywiste, a przedstawiciele napotykanych ras coraz bardziej zaniepokojeni są tym, co bestie mogą zrobić ich ludom.

To podstawowy wątek całej gry - wszyscy zbierają się razem i współpracują, by pokonać wielkiego przeciwnika. Dynamiczne wydarzenia rozgrywające się na każdej mapie także prezentują swoje wyzwania, jak i mają swoje konsekwencje. Każde wydarzenie opowiada pewną historię, lecz nie każde dotyczy smoków i ich sług. Mimo tego, sumując, z biegiem czasu wzrasta poziom trudności, a skupienie naszych postaci przechodzi z regionalnych problemów na bezpośrednie zagrożenie dla całej Tyrii, jakim są Starożytne Smoki.

Twoja osobista historia

Przez ten wielki gobelin tkane są także wątki osobistej historii twojej postaci.

Wybory, jakich dokonałeś w biografii swojej postaci, ustalą twoją początkową ścieżkę, lecz podejmowane przez ciebie w trakcie gry decyzje poprowadzą cię różnymi alejkami. Twoja historia osobista zaprowadzi cię spod bram twojego miasta startowego aż do Orr i Zhaitana. W toku tej opowieści twoja postać rośnie w siłę, zdobywa wiedzę i nowe poziomy; uświadamia sobie naturę prawdziwego wroga i wzrasta ponad lokalne konflikty, które były głównym elementem wczesnej fazy gry.

W miarę poszerzania swoich horyzontów, coraz częściej przyjdzie ci walczyć z siłami Zhaitana - a gdy przyjdzie ci stanąć u bram ruin Arah, będziesz w stanie rzucić wyzwanie samemu smokowi. Nie będziesz jedynie niemym świadkiem tytanicznej walki przeciwko Zhaitanowi; będziesz jej bezpośrednim uczestnikiem. Trudzisz się, by pojednać rasy i Zakony. Zmieniasz Tyrię w wielce heroicznym stylu.

Saga Herosów

Trzeci typ opowieści wspiera zarówno globalne jak i osobiste historie: opowieść o herosach Guild Wars 2 - Zojji, Loganie, Rytlocku, Caithe i Eir. To wielcy bohaterowie pośród swych ludów, którzy służą radą postaciom tej samej rasy. Twój mentor odgrywa bardzo ważną rolę w życiu twojej postaci; poznasz go w pierwszym kroku twojej historii osobistej i twoje akcje wzbudzą jego podziw. Wasze stosunki będą zmieniać się z czasem, byś w końcu stał się równym jemu przyjacielem i sojusznikiem.

Jak dowiesz się w samej grze, ci herosi mają własne problemy oraz bolesną wspólną historię. Wszyscy oni kiedyś byli członkami sławnej grupy podróżników, Destiny's Edge, która rozpadła się przez prawdziwą tragedię. Wszystkie szczegóły wyjaśnione są w grze (jak również w książce Edge of Desiny pióra J. Roberta Kinga), a wspominane jednoczenie ras ma swoje odbicie także w ponownym jednoczeniu całego Destiny's Edge.

W pełnych wyzwań lochach Guild Wars 2 pomożesz członkom tej grupy pogodzić się z ich przeszłością i sobą nawzajem, by stawić czoła Zhaitanowi. Historia herosów, opowiedziana poprzez narrację przy okazji zwiedzania lochów, wspiera także twoją historię osobistą - lecz poznanie jej nie jest niezbędne; jeśli nie zależy ci na instancjach dla wielu graczy, twoja własna historia nadal będzie dynamiczna i satysfakcjonująca. Jednak poznanie opowieści snutych w lochach dodaje ogólnej głębi całej fabule Guild Wars 2. Wszystkie trzy typy historii - herosów, osobista i globalna - ostatecznie wiodą do Miasta Bogów i końcowej konfrontacji z Zhaitanem.

Słowem podsumowania

Każda z tych historii niezależnie wzbogaca całą fabułę Guild Wars 2. Każda odzwierciedla główny wątek gry: jednoczenie wszystkich, by stawić czoła trudniejszym wyzwaniom.

Na wiele sposobów jest to tematyka bardzo przyjazna samej mechanice MMO - gracze robią to samo w ogólnej rozgrywce, z łatwością tworząc gildie, zawiązując sojusze i walcząc u boku nieznanych jeszcze ludzi, wykuwając silne więzi między sobą.

Rodzaje opowiadanych w trakcie grania historii, jak i sam sposób ich przedstawiania, w znacznym stopniu wzbogacają doświadczenia w Tyrii.

tłumaczenie - drkn