122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Bitwa o Kyhlo

Spis treści

Jonathan Sharp o PvP

Tworzenie Bitwy o Kyhlo


Jonathan Sharp o PvP

Tłumaczenie artykułu The Battle of Kyhlo – Jonathan Sharp on PvP opublikowanego na blogu Arena Net 17. sierpnia 2011.

Nagłówek

Wcześniej w tym tygodniu Jon Peters mówił o strukturze PvP w Guild Wars 2. Dzisiaj chciałbym opowiedzieć o pierwszej ujawnionej mapie - Bitwa o Kyhlo, na której będzie można zagrać podczas nadchodzącego PAXu i Gamescomu. Opiszę mapę, kilka ogólnych strategii oraz jak poszczególne klasy mogą pomóc swojej drużynie.

Kluczowe miejsca na mapie

Punkty do przejęcia

Obie drużyny będą walczyć o kontrolę trzech punktów:
  • Wiatraka na północy
  • Wieży zegarowej w środku
  • Rezydencji na południu

Co dwie sekundy każda z drużyn dostanie po jednym punkcie za każdy obszar do przejęcia, jaki kontroluje. Utrzymując te punkty i uniemożliwiając przeciwnikom przejęcie ich, zwiększycie swój wynik. Drużyna przeciwna w tym momencie nie będzie dostawać punktów. Mecz zakońcy się, gdy jedna z drużyn zdobędzie 500 punktów.

Mapa Bitwy o Kyhlo

Bazy drużyn

Drużyna czerwona pojawi się w zachodniej bazie, a niebieska we wschodniej. To tutaj rozpoczynacie grę i (jeśli nie zostaniecie wskrzeszeni przez członka drużyny) pojawicie się po tym, jak zostaniecie zabici.

Trebusz

Wszystkie mapy PvP w Guild Wars 2 będą miały to, co nazywamy 'mechanizmami drugorzędnymi'. W przypadku Bitwy o Kyhlo są to trebusze. Każda z drużyn posiada swój trebusz i może użyć go do bombardowania wrogów na całej mapie, włącznie z punktami do przejęcia. Strzał z trebusza ma duży zasięg i będzie odrzucał przeciwników, więc nauczenie się obsługi tego mechanizmu może być kluczowe dla wygrania meczu. Każdy z trebuszy może zostać zniszczony przez graczy z drużyny przeciwnej, a jeśli się to stanie, to pojawi się zestaw do naprawy odpowiedni dla zniszczonego trebusza.

Zestaw naprawczy

Jeśli wasz trebusz został zniszczony, możecie podnieść zestaw naprawczy i zanieść go do machiny. Można go użyć aby ją naprawić. Nie można zniszczyć lub podnieść zestawu naprawczego przeciwnej drużyny, ale możecie nękać każdego z wrogów próbujących naprawić swój trebusz. Osoba niosąca zestaw naprawczy ma wyłączoną broń i umiejętności, więc wymaga ochrony członków swojej drużyny.

Znaczenie trebuszy

Siła artylerii

Trebusz ma bardzo duży zasięg i odrzuca przeciwników. Można jej użyć do przerywania wrogom walczącym z członkami drużyny lub próbującym wskrzeszać zabitych. Trebusz może zmienić wynik walki nawet jeśli wróg ma przewagę liczebną.

Kontrolowanie trebuszy

Bedziecie chcieli zniszczyć trebusz przeciwników i bronić własnego. Jeśli któraś z machin zostanie zniszczona pojawi się odpowiedni zestaw naprawczy, będzie trzeba przenieść go do zniszczonego urządzenia. Eskortujcie gracza niosącego zestaw i przeszkadzajcie wrogom w dostarczeniu ich zestawu.

Strategia

Wąskie gardła

Na mapie jest wiele bram i wąskich przejść. Jeśli macie postać zadającą duże obrażenia obszarowo, spróbujcie złapać przeciwników właśnie w takim wąskim przejściu. Zwiększy to waszą efektywność i zapewni przewagę.

Linia wzroku

Próbujcie chować się wrogom schodząc z linii wzroku. Możecie wykorzystać przeszkody terenowe, chowając się za nimi czy skradać się za ścianami. Szczególnie przydaje się to, gdy chcecie przejąć punkt kontrolny. Zamiast gnać bezpośrednio do niego starajcie się podkradać, żeby zmylić przeciwników

Obiekty możliwe do zniszczenia

Wiele budynków i akcesoriów można zniszczyć. Główne obiekty (budynki czy potężne rury) można zniszczyć tylko przy użyciu trebuszetu, ale mniejsze przedmioty jak beczki i skrzynie można zniszczyć używając umiejętności. W ten sposób możecie stworzyć nowe przejścia, dające wam przewagę, więc zawsze warto poszukać skrótu.

Mobilność

Niektóre umiejętności dają przyspieszenie, które czasowo podwyższa prędkość poruszania się. Inne umiejętności pozwalają skakać do przodu. Warto ich używać, żeby szybciej poruszać się po mapie.

Musisz wiedzieć kiedy się zatrzymać, kiedy odpuścić. Wiedzieć kiedy iść dalej, a kiedy uciekać.
- ponadczasowy Kenny Rogers

Oskrzydlanie

Starajcie się nie wbiegać sami na przeciw dwóm czy trzem wrogom tylko dlatego, że chcecie przejąć punkt. Zamiast tego idźcie gdzie indziej lub poczekajcie na wsparcie zanim rzucicie się do walki. Jeśli miejsce, w którym stoi wróg daje mu przewagę spróbujcie go oskrzydlić w sposób, jaki da wam przewagę.

Profesje

Opisałem już ogólną taktykę dla tej mapy, teraz przejdźmy do konkretnych klas i popatrzmy jak mogą wykorzystać swoje umiejętności na drodze do zwycięstwa.

Wojownik

Wojownicy dobrze sprawdzają się w przejmowaniu punktów kontrolnych i w długich walkach. Uzyskaną w czasie walki adrenalinę mogą efektywnie wykorzystać. Dzięki tarczy mogą zwiększyć swoją przeżywalność a część ich umiejętności pozwala im na usuwanie stanów i absorbowanie obrażeń. Mogą również zwiększyć zadawane obrażenia decydując się na użycie dwóch broni z odpowiednim zestawem umiejętności dodatkowych.

Wskazówka: Można połączyć dwie umiejętności Fear Me i Bull’s Charge, żeby odsunąć kogoś nakładając fear, a później zaatakować od tyłu i powalić na ziemię.

Strażnik

Strażnicy celująco sprawdzają się wspierając sojuszników (szczególnie w wąskich przejściach) i utrzymując swoją pozycję, atakowaną przez wrogów. Posiadają wiele umiejętności defensywnych zmniejszających obrażenia jakie otrzymują lub pozwalających na unikanie lub odbijanie pocisków. Kiedy biegasz po mapie szukając wroga najlepiej zrobisz wybierając miejsce, w którym pomożesz swojej drużynie, bo twoje umiejętności defensywne są używane kosztem mobilności.

Wskazówka: W walce aktywuj virtues, dając sobie i pobliski sojusznikom tarczę, podpalanie i regenerację. Możesz odnowić virtues używając umiejętności Meditate.

Złodziej

Złodziej może zadać bardzo duże obrażenia jednemu celowi, ale lepiej nie wchodzić nim w duże walki. Zamiast tego postaraj się ukrywać, podkradać w poszukiwaniu wrogów biegających po mapie. Używając umiejętności dających niewidzialność, złodziej może z łatwością wskoczyć we wrogą drużynę, wybrać ważny lub ranny cel, zlikwidować go i uciec samemu nie otrzymując obrażeń. Uważajcie, bo złodziej nie jest tak wytrzymały jak niektóre klasy, więc długa walka może być ryzykowna.

Wskazówka: Możecie użyć leczącej umiejętności Withdraw i umiejętności Roll for Initiative do poruszania się po mapie, szybko obracając kamerę i wycofując się w kierunku, w którym chcecie pobiec. Nie próbujcie tego jeśli cierpicie na chorobę lokomocyjną!

Inżynier

Inżynier ma kilka ustawień na obrażenia obszarowe. Inżynierowie najbardziej lubią nafaszerować punkt kontrolny minami i wieżyczkami działowymi. Mając zestaw min i trochę czasu można zapewnić mocną obronę punktu kontrolnego. Na ustawienie ofensywne najlepiej wypróbować granaty. Wszystkie granaty działają obszarowo, więc przy dobrym ustawieniu można poradzić sobie z kilkoma wrogami na raz.

Wskazówka: Użyjcie Smelling Salts do przyspieszania wskrzeszania sojuszników. Można też użyć tej umiejętności na chwilę przed własną śmiercią, żeby szybciej się wskrzesić. Ktoś chce autoreanimację?

Wieżyczka

Łowca

Łowcy przodują w obrażeniach na dużą odległość i są w stanie brać udział w potyczkach wymagających użycia broni średniego zasięgu. Posiadanie zwierzaka daje im przewagę w walce 1v1. Mogą również kontrolować punkty do przejmowania i wąskie gardła przy pomocy pułapek, dobijając przeciwnika, który wpadł w zasadzkę. Łowcy mogą również wciągać wrogów w zastawione wcześniej sidła.

Wskazówka: Możesz mieć na sobie dużą liczbę buffów zwiększających zadawane przez ciebie obrażenia. Używaj Sharpening Stone i Lightning Reflexes aby w krótkim czasie zadać duże obrażenia. Uważaj, jeśli ktoś blokuje lub odbija twoje ataki, będziesz musiał zaczekać aż znów będzie wrażliwy albo będziesz smutnym misiem.

Elementalista

Elementalista jest bardzo wszechstronny i może łatwo dostosować się do różnych warunków zmieniając zestrojenie. Jest 'miękką' klasą, ale ma kilka umiejętności zapewniających ochronę zarówno jemu jak i sojusznikom. Może odbijać pociski i mieszać szyki wrogom. Najlepiej sprawdzają się pomagając przejmować i utrzymywać punkty kontrolne, dobrze radzą sobie również w walkach 1v1. W walce z dużą ilością przeciwników wypadają słabiej, więc uważajcie, gdy będziecie próbowali utrzymać punkt atakowany przez wielu wrogów.

Wskazówka: Możecie zacząć rzucać Churning Earth i użyć Lightning Flash, aby szybko zredukować dystans do swojego celu. To świetna kombinacja, jeśli dobrze wymierzycie czas.

Nekromanta

Nekromanta może przetrwać i pokonać wrogów osłabianiem ich, jeśli ma odpowiednio dużo czasu na odzyskanie siły życiowej. Taki styl gry pozwala na użycie mechaniki Death Shroud, celem zwiększenia przeżywalności. Musicie uważać, jeśli nie macie wystarczająco dużo siły życiowej, bo będziecie łatwi do pokonania. Spróbujcie używać takiej broni głównej i umiejętności dodatkowych, które zwiększą waszą siłę życiową

Wskazówka: Użyjcie kombinacji umiejętności Dark Pact ze sztyletu jako broni głównej oraz umiejętności dodatkowej Well of Darkness, a wasz wróg zostanie unieruchomiony w oślepiającej studni na 3 sekundy. Upewnijcie się, że unieruchomienie zadziała dokładnie wewnątrz studni.

Przyjdźcie zagrać na PAX i gamescom!

Jeśli macie szansę uczestniczyć w PAX lub gamescom, przyjdźcie zagrać PvP w Guild Wars 2. Obijcie przeciwników. Zgniećcie wrogów. Usłyszcie lament pokonanych. Jeśli zobaczycie nas na terenach wystawowych, przyjdźcie z nami porozmawiać. Z radością wysłuchamy waszych spostrzeżeń na temat nowej mapy PvP.

Do zobaczenia!

Bitwa
Tłumaczenie - Guen