122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

The Future of Tyria: An Exclusive Guild Wars 2 Interview

Przyszłość Tyrii

Spis treści

Fabuła i Świat

Zawartość

Oprawa Graficzna


Zawartość

Ten Ton Hammer: Wielu uważa Guild Wars za grę nastawioną na PvP. Po tym, co widzieliśmy na filmiku, Guild Wars 2 zdaje się zmieniać kierunek. W jaki sposób zmieniliście podejście do gry gracz przeciwko graczowi?

Mike O’Brien: Wydaje mi się, że ludzie mają różne zdanie na temat Guild Wars. Dla przykładu, niektórzy myślą, że to jedynie gra PvP, ale tak naprawdę posiada silne elementy PvP jak i PvE. W Guild Wars 1 mocno skupialiśmy się na fabule jak na grę online, czego ie można powiedzieć o naszych konkurentach. To jest obszar, na którym chcemy skupić swoją uwagę, dlatego też fabuła Guild Wars 2 będzie jeszcze bardziej rozbudowana.

Więc, jeśli ludzie myślą, że jest to gra tylko PvP lub tylko PvE wtedy tak naprawdę tracą połowę obrazu. Gdy zaczęliśmy budować Guild Wars naszym celem było stworzenie świetnej gry role playing i wprowadzenie jej w świat sieciowy, a jednocześnie nie wpadanie w pułapki typowe dla gier MMO, w których sieciowy oznacza grind lub porzucenie prawdziwego życia. Więc zostaje jedynie sieciowa gra RPG w której ludzie poświęcają naprawdę sporo czasu na dopieszczenie swojej postaci. Czasami, gdy stworzy się już odpowiednią postać można krzyknąć "hej, ciekawe jak moja postać poradzi sobie z Twoją. Powalczymy?"

Tak więc chcieliśmy umieścić ten aspekt w grze tak, abyście mogli grać, dopieszczać swoją postać, a następnie porównać się lub powalczyć z przyjaciółmi. Wydaje mi się, że Guild Wars 1 miał taki aspekt. Naprawdę staraliśmy się wspierać część poświęconą współzawodnictwu i myślę, że udało się nam to znacznie wcześniej niż konkurencji. Zapewne pamiętacie jak zabraliśmy najlepsze gildie na Taipei i do Lipska czy też jak rozdaliśmy $100,000 jako nagrody w turniejach.

Chcemy to również robić w Guild Wars 2, lecz chciałbym mieć bardziej płynną granicę i nie dzielić ludzi na myślących o niej jak o grze nastawionej jedynie na PvP czy coś w tym stylu. Dlatego też w Guild Wars 2 będziemy mieli do czynienia z dwoma rodzajami PvP. Jednym z nich jest World PvP.

Guild Wars 2, z racji tego, iż będzie oparte na jednolitym świecie, będzie podzielone na serwery. A serwery będą ze sobą współzawodniczyć. Tak więc wraz ze swymi przyjaciółmi możecie ruszyć na pierwszą linię i walczyć z innym serwerem o zasoby, które wspomogą cały wasz świat. A w takim PvP bardzo łatwo jest uczestniczyć, gdyż nie musisz szukać do tego drużyny, która w dodatku, gdy Ci nie idzie, może powiedzieć "Hej, zajmujesz miejsce w naszym teamie, na które możemy znaleźć lepszego kandydata." Po prostu im więcej tym weselej - wystarczy wejść w odpowiednie miejsce i zacząć walczyć. Jeśli Twój świat jest w stanie zgromadzić 300 osób zamiast 200 to tym lepiej dla Was, więc może by tak wszyscy ruszyli do walki, prawda?

Wydaje mi się, że może to okazać się szerzej akceptowalne wśród ludzi, którzy podchodzą do GW jak do gry PvE, aby mogli przekonać się czym jest prawdziwe współzawodnictwo. Ponadto, nie rezygnujemy z wysokiego poziomu gry, walki między drużynami w których liczy się współdziałanie będą wciąż obecne. Wydaje mi się, że rozdzielając te dwa typy gry od siebie będziemy w stanie stworzyć bardziej czystą rozgrywkę na miarę prawdziwego e-sportu.

W Guild Wars 1 podczas walk PvP odblokowywaliście umiejętności i atrybuty tak, aby z czasem znajdować się coraz głębiej w świecie rozgrywek. Ale w prawdziwym e-sporcie chodzi nie o postać lecz o umiejętności gracza, nie chcemy przecież słyszeć "odblokowałem więcej od Ciebie, więc mogę stosować lepsze strategie gry niż Ty." Dlatego też w Guild Wars 2 dla trybu PvP chcemy, aby wszystko było dostępne od samego początku. Wystarczy zacząć aby mieć dostęp do wszystkich umiejętności i przedmiotów w grze.

Jeff Grubb: Jedną z rzeczy, jakie odkryliśmy w Guild Wars 1 jest to, że ludzie w różny sposób reagują na grę MMO. Są tacy, którzy lubią samotną grę, tacy, którzy lubią walczyć w grupie, tacy którzy wolą PvP i tacy, którzy wola PvE. Podczas tworzenia Guild Wars 2 bierzemy pod uwagę wszystkie te grupy, jak również ludzi, którzy czerpią po trochu z każdej z nich. Tak więc wracamy w tym momencie do jednej z filozofii GW, aby grać po swojemu i tak, jak samemu się wybrało.

Ten Ton Hammer: Skoro już jesteśmy w temacie PvP to co z aspektem samotnej gry tego typu? Jedną z rzeczy, która naprawdę zmieniła oblicze PvP w Guild Wars było wprowadzenie Bitew Bohaterów. Czy taki typ PvP zostanie wprowadzony również w Guild Wars 2?

Mike O’Brien: Nie mogę bezpośrednio odpowiedzieć na Twoje pytanie, gdyż jeszcze nie ogłosiliśmy oficjalnie w jakiej formie pojawiać się będą w grze towarzysze. Jedyne, co mogę powiedzieć to to, że towarzysze, zwierzaki i sługi to rzecz, nad którą bardzo intensywnie pracujemy. Niektórzy ludzie publikowali artykuły oparte na tym, co powiedzieliśmy w 2007 roku na temat systemu towarzyszy jest wzorcem systemu towarzyszy, więc tak właśnie będzie musiał on działać w Guild Wars 2. Jest to coś, nad czym aktywnie pracujemy i czemu poświęcamy mnóstwo czasu, więc jestem pewien, że czeka na jeszcze sporo zmian, zanim oficjalnie ogłosimy to, nad czym pracujemy.