122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Tworzenie Przedmiotów w Guild Wars 2

Spis treści

Wstęp

Rodzaje rzemiosła

Punkty doświadczenia w rzemiośle

Poziomy materiałów rzemieślniczych

Tworzenie przedmiotów


Tłumaczenie artykułu Andrew McLeoda Andrew McLeod talks crafting in Guild Wars 2, opublikowanego na oficjalnym blogu ArenaNet dnia 9. marca 2011 roku.


Crafting

Nazywam się Andrew McLeod, jestem jednym z projektantów gry, odpowiedzialnym za stworzenie głębokiego, ale jednocześnie łatwego w użyciu systemu tworzenia przedmiotów, czyli tak zwanego craftingu, w Guild Wars 2. Jako, że tworzenie przedmiotów będzie możliwe w demie prezentowanym na nadchodzących targach PAX East, wydaje mi się, że najwyższy już czas napisać o tym coś więcej.

Dyscypliny

W Guild Wars 2 dostępnych będzie osiem dyscyplin tworzenia przedmiotów, w których gracze będą mieli możliwość się specjalizować.

  • Kowalstwo – Kowale tworzą broń do walki wręcz, taką jak miecze, topory czy młoty.
  • Łowiectwo – Łowcy tworzą broń dystansową, taką jak łuki czy pistolety, jak również pochodnie oraz rogi.
  • Zaklinanie – Zaklinacze tworzą magiczny oręż, czyli laski i różdżki.
  • Płatnerstwo – Płatnerze tworzą części do ciężkich pancerzy.
  • Garbarstwo – Garbarze tworzą części średnich pancerzy.
  • Krawiectwo – Krawcy szyją części lekkich pancerzy.
  • Złotnictwo – Złotnicy wyrabiają biżuterię, taką jak pierścienie i naszyjniki.
  • Gotowanie – Kucharze mają możliwość przygotowania jedzenia, dającego tymczasowe bonusy dla spożywających je postaci.

Dodatkowo, większość wytwórców może tworzyć ulepszenia dla swojego ekwipunku. Przykładowo, kowal może stworzyć rękojeść, która po zamontowaniu w broni do walki wręcz będzie zatruwała przeciwników.

Crafting

Postacie mogą specjalizować się w dwóch dyscyplinach jednocześnie. Naszym zdaniem, takie rozwiązanie pozwoli graczom na zdobycie sporego wachlarza przedmiotów, które będą mogli wytworzyć, a jednocześnie pozwoli na wymianę dóbr między poszczególnymi osobami. Dodatkowo, takie rozwiązanie skupia się na specyfice wybranych przez gracza zawodów – szczególnie w połączeniu z głębią i możliwościami każdej z tego typu profesji.

Choć postać może posiadać jedynie dwie dyscypliny tworzenia przedmiotów naraz, będzie można je dowolnie zmieniać poprzez wizytę u odpowiedniego NPC, dostępnego w każdym większym mieście. Przy zmianie dyscypliny gracz nie traci uzyskanych wcześniej poziomów specjalizacji ani receptur jakich się nauczył, lecz każda tego typu zmiana ponosi za sobą koszty – tym wyższe, im wyższy poziom specjalizacji dyscypliny, której chcemy się jeszcze raz podjąć.

Zbieranie

Crafting

Zanim będziesz mieć możliwość stworzenia nowych przedmiotów, niezbędne będzie zgromadzenie odpowiednich surowców. Podstawowe materiałamy potrzebne do tworzenia przedmiotów zależą od wybranej dyscypliny, lecz do ich pozyskiwania przygotowaliśmy trzy proste metody:

  • Odzyskiwanie — dostępne u kupców zestawy do rozkładania pozwalają na odzyskiwanie materiałów ze starych i niepotrzebnych przedmiotów.
  • Łupienie — istnieje szansa, że niektóre materiały, takie jak skóry czy trofea, zostaną złupione z ciał pokonanych przeciwników.
  • Zbieranie — rudy metali, rośliny oraz drzewa z całego świata mogą posłużyć jako źródło poszczególnych materiałów.

Postacie mogą zbierać wszystkie możliwe materiały, natomiast miejsca ich wydobycia nie wyczerpują się, gdy dany gracz z nich skorzysta. Jeśli mieliście możliwość gry w inne MMO, mogliście poczuć frustrację podczas wydobywania niektórych materiałów; bieganie po rożnych miejscach w poszukiwaniu odpowiedniego miejsca jedynie po to, aby natrafić na nie zaraz po tym, jak wykorzystał je inny gracz lub, co gorsza, wykradł materiały, gdy wy byliście zajęci walką z pobliskimi potworami. W Guild Wars 2 każde takie miejsce może zostać wykorzystane przez dowolną ilość graczy, dlatego też, gdy w oddali pojawia się źródło rzadkiego surowca, nie trzeba gnać do niego na złamanie karku, aby zdążyć przed innymi graczami.

Zdecydowaliśmy się umożliwić wszystkim graczom korzystanie ze źródeł zasobów z kilku ważnych powodów. Po pierwsze, chcieliśmy, aby miejsca, z których gromadzi się zasoby były poszukiwane przez wszystkich grających tak, aby podczas gry z drużyną nikt nie czuł się winny tego, że reszta musi na niego czekać, aż skończy swoje wydobycie napotkanej na skraju drogi rudy. Po drugie, profesje tworzące przedmioty są często wykorzystywane w celach ekonomicznych, poprzez sprzedaż materiałów innym graczom, a my nie chcieliśmy, aby twórcy przedmiotów zmuszeni zostali do poświęcania własnych zasobów pieniężnych do tworzenia sprzętu dla siebie czy swoich znajomych.

Tworzenie przedmiotów

Stacje do tworzenia przedmiotów można znaleźć w miastach oraz głównych lokacjach na terenie całego świata. Ława do obróbki drewna może zostać wykorzystana do pocięcia bali drewna na deski, natomiast miecz można wykuć przy pomocy kowadła. Podczas interakcji z takim miejscem gracz zobaczy interfejs, w którym będzie miał możliwość połączenia ze sobą do czterech różnych materiałów. Jeśli wszystkie surowce zostały odpowiednio dobrane, powstanie odpowiedni przedmiot.

Jeśli wcześniej dany gracz nie stworzył jeszcze takiego przedmiotu, receptura, czy też plan tego, co akurat zostało stworzone, zostaje zapamiętana, pozwalając w prosty sposób odtworzyć ten obiekt. Niektóre podstawowe przepisy dostępne są dla graczy automatycznie, lecz większość z nich musi zostać odkryta przez twórcę. Kilka z nich dostępnych jest jedynie u nauczycieli lub jako łupy.

Zdecydowaliśmy się na taki system, aby odróżnić poszczególnych wytwórców od siebie. Gdy istnieje statyczna lista receptur dostępna dla wszystkich u jednego nauczyciela, wszyscy wytwórcy są tacy sami. Natomiast dzięki systemowi odkrywania gracze, którzy spędzą czas i wysiłek nad swoimi przedmiotami, będą mieli możliwość wyróżnienia się wśród innych.

Zwiększanie poziomu umiejętności wytwórczych wykorzystuje doświadczenie – każdy wytworzony przedmiot wart jest pewną ilość punktów doświadczenia. Każda z dyscyplin posiada 400 punktów umiejętności, jednakże tworzenie przedmiotów zazwyczaj owocować będzie w wiele punktów doświadczenia. Naszym celem było stworzenie systemu, w którym nigdy gracz nie będzie zmuszony do tworzenia bezwartościowych dla niego przedmiotów w celu ulepszenia własnej dyscypliny.

Mam nadzieję, że podoba wam się to spojrzenie na system wytwarzania przedmiotów w Guild Wars 2. Jak zapewne zauważyliście, taki sposób podejścia do tematu zdaje się współgrać z filozofią gry w kooperacji i łatwego dostępu do wszystkich aspektów rozrywki.

Tłumaczenie - Tom Stone