122

396
103
83
Publiczne serwery głosowe Sygnatury Jaka jest twoja historia? Generator buildów Luna Atra Pobierz Klienta Gry Wymagania sprzętowe GW2
{https://account.arena.net/register?alt=gw2} Sygnatury Oferta Domen Publiczne serwery głosowe

Walka pod wodą

Spis treści

Część pierwsza

Część druga

Mechanika podwodnej walki


Tryb podwodny

Tryb podwodny uruchamia się z chwilą, gdy postać zanurzy się pod powierzchnię wody. Po wejściu w ten tryb gracz zaczyna automatycznie używać aparatu do oddychania i przełącza się na osobny zestaw podwodnych broni oraz umiejętności (które są inne dla każdej klasy). Podczas przebywania pod wodą gracze mogą odkrywać otoczenie lub walczyć na tych samych zasadach, co na lądzie, gdyż podczas poruszania się nie ma żadnych ograniczeń prędkości ani czasu zanurzenia. Można też poruszać się po wodzie nie zanurzając się i nie wchodząc w tryb podwodny, jednak podczas pływania na powierzchni wody gracz nie ma do dyspozycji ani umiejętności do walki pod wodą, ani do walki na lądzie.

Środowisko podwodne podzielone jest na kilka warstw. Najwyższa jest zazwyczaj bezpieczna i nie ma tam zbyt wielu zwierząt. W środkowej znaleźć można wiele istot neutralnych i kilka nieprzyjaznych. Im niżej, tym więcej przeciwników; większość podwodnych wydarzeń dynamicznych ma miejsce blisko dna.

Ekwipunek podwodny

Każdy gracz automatycznie otrzymuje urządzenie do oddychania pod wodą. Każda postać jest w nie domyślnie wyposażona, nie jest ono jednak niezbędne. Nie ma żadnych – poza kosmetycznymi – różnic między zejściem pod wodą z urządzeniem a bez niego. Gracze mają także do dyspozycji broń do walki pod wodą (wyrzutnię harpunów, włócznię i trójząb), mogą też używać innych przedmiotów wspomagających odkrywanie środowisk podwodnych.

Walka pod wodą

Walka pod wodą odbywa się tak samo jak na lądzie, lecz z większym udziałem osi z. Istnieją umiejętności z niej korzystające, które nakładają na przeciwników takie efekty jak zatapianie (Sinking - cel zaczyna poruszać się w kierunku dna) i unoszenie się (Flotaing – cel zaczyna poruszać się w kierunku powierzchni), lub zadają obrażenia w pionowej strefie działania.

Tylko ziemnowodne lub wodne zwierzęta mogą towarzyszyć Łowcy pod wodą. Stwory przywoływane przez Nekromantę i niektóre umiejętności pomocnicze funkcjonują tak samo pod wodą i na lądzie.

Tonięcie

Gdy życie postaci spadnie do zera, wchodzi ona w stan tonięcia (Drowning), który funkcjonuje podobnie jak bycie powalonym (Downed) na lądzie. Gracz ma wtedy do dyspozycji cztery umiejętności, z których może korzystać by znowu stanąć na nogi. Jednakże, oprócz zabicia wroga lub zostania wskrzeszonym przez sprzymierzeńca, pod wodą gracze mają jeszcze jedną możliwość odzyskania życia – mogą wypłynąć na powierzchnię, gdzie ich siły życiowe zaczną się odnawiać, a gdy odzyskają je całkowicie, postacie wracają do stanu normalnego.

Umiejętności podwodne

kropelka

Pasek umiejętności zmienia się, gdy postać pływa lub zanurza się pod wodą. Gdy płynie po powierzchni, gracz nie może używać żadnych umiejętności (pasek jest niewidoczny), lecz nadal jest narażony na ataki. Po zanurzeniu pojawia się nowy pasek, a broń podwodna jest używana automatycznie. Każda broń daje pięć umiejętności zależnych od klasy, natomiast umiejętności leczące, pomocnicze i elitarne zmieniają się na te, które gracz wybrał do używania pod wodą. Umiejętności, których nie można użyć w ten sposób oznaczone są w opisie przekreśloną kropelką.

opracowanie - Kisuro